جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مراقب کلاهبرداری موسسات نامرئی گردشگری باشید

تاریخ بروزرسانی :
۹ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۴/۰۹ – عبدالناصر میرچی با بیان این مطلب گفت: موسسه پرشین کروز با نام دیگر آکاتور آگهی های جذاب غیر واقعی منتشر می کند با این عنوان که گردشگران با پرداخت تنها ۳۹ هزار تومان می توانند از تور گردشگری یک هفته ای در یکی از شهرهای کشور استفاده کنند. این درحالی است که این موسسه هیچ مجوزی از معاونت گردشگری ندارد. گردانندگان این موسسه چندین بار به اداره کل نظارت و ارزیابی مراجعه کرده بودند ولی به آنها مجوز داده نشد. با این حال همچنان به تبلیغات خود آن هم در سطح گسترده ادامه می دهند.

وی ادامه داد: افراد زیادی به ما مراجعه می کنند و از این موسسه که هیچ دفتر و نام و نشان ثابتی ندارد، شکایت می کنند. اداره کل میراث فرهنگی استان تهران موضوع را به پلیس اماکن اطلاع داده ولی متاسفانه هنوز می بینیم که تبلیغات این آژانس غیر قانونی توسط پیامک در تیراژ وسیعی بین مردم پخش می شود. از سوی دیگر به نظر می رسد پلیس اماکن امکان رصد مکانهای فیزیکی را دارد و در مورد این تخلف تقصیری متوجه آنها نیست. پلیس هم نمی داند به کجا مراجعه کند چون این موسسه جایگاه مشخصی ندارد.

میرچی بیان کرد: مشکل نداشتن مجوز تنها ایراد این آژانس یا موسسه نیست چون مراجعه کنندگان می‌گویند این افراد ۳۹ هزار تومان می گیرند ولی هیچ توری برگزار نمی کنند.

وی با انتقاد از سیستم های پیامک دهی بیان کرد: سوالم این است که چرا به راحتی یک موسسه غیرمجاز می تواند از طریق داشتن یک سامانه پیامکی دست به کلاهبرداری بزند و مردم زیادی هم از این طریق متضرر شوند. و چرا با صرف هزینه بسیار کمی می شود سامانه ای را در اختیار گرفت که هر کالا و خدمت غیرمجازی را تبلیغ کرد.

میرچی بیان کرد: می توان فهرست دفاتر خدمات مسافرتی مجاز را در پایگاههای اینترنتی اداره های کل استان های کشور مشاهده کرد و از مجاز بودن آنها اطلاع یافت.

وی گفت: این موسسه از نام یکی از کارکنان سازمان میراث فرهنگی نیز استفاده کرده و کتابی که اکنون ۴۲ هزار تومان می فروشد را تاییده شده از سوی این کارمند معرفی می کند درحالیکه همکار ما بی اطلاع از این موضوع است و تلاشهای او برای دسترسی با مدیران این موسسه بی نتیجه مانده است.

464es مراقب کلاهبرداری موسسات نامرئی گردشگری باشید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *