جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

محوطه باستانی و ییلاقی تول

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ آبان ۱۴۰۲

محوطه باستانی و ییلاقی تول تالش در روستایی به نام تول در استان گیلان واقع شده است. مشخصه‌های طبیعی این منطقه، شامل مناظر ییلاقی، جنگل‌های زیبا و چمنزارهای بکر است. بافت سنتی روستا به خوبی حفظ شده است و محل زندگی مردم آن از کشت حبوبات و دامپروری تشکیل شده است. به دلیل شرایط اقتصادی، در فصل زمستان، بسیاری از ساکنان روستای تول به مناطق جنگلی و کوهستانهایی در نزدیکی می‌روند. تنها در تابستان تعداد کمی از آنها در روستا ساکن هستند.

تول 1 محوطه باستانی و ییلاقی تول

دیدنی‌های باستانی و جاذبه طبیعی تول تالش، یکی از دلایل مهمی است که این روستا هنوز هم جای خود را در میان مردم به عنوان یک مقصد گردشگری حفظ کرده است. این منطقه، شامل مجموعه‌های باستانی و طبیعی است که دارای نگاره های شگفت انگیزی هستند که می توانید با آن‌ها آشنا شوید.

 باستانی و ییلاقی تول e1700028713785 800x525 محوطه باستانی و ییلاقی تول

تپه های باستانی تول

منطقه باستانی تول دارای دو تپه باستانی است. تپه اول مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان تا دوران اسلامی، و تپه دوم مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام می‌باشد. این منطقه دارای چندین جاذبه دیدنی است که آثار باستانی، ابزارها و وسایل استفاده شده در دوران باستان و فرهنگ منحصر به فرد مردمی روستای تول را به نمایش می‌گذارد. با این حال، متأسفانه، مردمی که فقط به دنبال پول و ثروت هستند. با سرقت این اشیاء باستانی، تحقیقات و جستجوهای دقیق در این منطقه را به خطر می‌اندازند.
علاوه بر این، تپه تول اول، در تاریخ ۱۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۲ هجری شمسی و تپه تول دوم نیز در تاریخ ۱۶ شهریور ماه سال ۱۳۸۳به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

محوطه باستانی و ییلاقی تول1 محوطه باستانی و ییلاقی تول

محوطه باستانی و ییلاقی تول2 800x533 محوطه باستانی و ییلاقی تول

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسین عزیزطولی

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    اگر امکان داشت و وقت کردید یه سری به سایت روستای تره تنگده طولگیلان به آدرسwww.44250.ir بزنید و این روستا قشلاق اهالی ییلاقات تول می باشد اطلاعات و جاذبه های گردشگری روستا هم در سایت موجود است لطفا چک کنید و جوابش رو به آدرس ایمیلhossein.aziztoli@gmail.com ارسال کنید.
    ممنون از شما حسین عزیزطولی مدیریت وب سایت روستای تره تنگده طولگیلان

    ۱۰ خرداد, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *