جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

محله رنگی نواب قزوین

تاریخ بروزرسانی :
۶ بهمن ۱۳۹۸

طبق تحقیقات در شهرهایی که مردم آن از رنگهای شاد مختلف استفاده می کنند مردمانی شادتر هستند.محله نواب ازجمله محلاتی است که آبادانی و ساخت‌وساز در آن از سال ۱۳۳۵ آغاز شد. املاک این محله از موقوفات مولاوردیخانی محسوب می‌شود که کاربری کشاورزی داشت. محله نواب از دیگر باغاتی است که امروزه تبدیل به محله مسکونی شده‌اند. هسته اصلی محله را اطراف مسجد محمدخان بیک می‌دانند که محدوده‌ای از منتهی‌الیه غرب شهر قزوین در دوره‌ پهلوی اول بود.محله به باغ‌ها و قبرستانی که روبروی مسجد قرار داشت، ختم می‌شد. خیابانی که امروزه از چهارراه راهنمایی به نظام ‌وفا می‌رسد، کوچه باریکه‌ای بیش نبود؛ اما با تخریب منازل در دوره‌ای که برادر داودخان گیلانی قبل از انقلاب شهردار بود، عریض شد. افراد سودجو با تفکیک باغ‌ها و ساخت‌وساز در آن به گسترش محله از چهارراه راهنمایی پرداختند.

محله نواب قزوین 1 محله رنگی نواب قزوین

اینجا خیابان سفیر امید معروف به رودخانه بازار ابتدای خیابان نواب صفوی جنوبی قزوین است. خانه‌هایی که در بافت فرسوده شهر بنا شده‌اند و‌‌ عمده مصالح به‌کار رفته در آن‌ها سنگ، چوب و خاک هستند. این خانه‌ها که با رنگ‌های‌ شاد نمایان می‌شوند، باعث روحیه‌دهی به همه مردم و ساکنیان شده‌اند.قدم زدن در خیابان‌هایی با ساختمان‌های به رنگ رنگین‌کمان جذابیت بیشتری دارد. شهرهای رنگارنگ زیادی در دنیا هستند که ساکنان آن‌ها می‌دانند چطور یک شهر خسته‌کننده و سیاه‌و‌سفید را با اضافه‌ کردن رنگ‌های زیبا به شهری پرجنب‌وجوش و جذاب تبدیل کنند.

محله رنگی نواب قزوین2 محله رنگی نواب قزوین

حتما قبل از رفتن به این محله با خودتان لباس‌های رنگی ببرید؛ زیرا با مشاهده خانه های رنگی به‌قدری سرذوق می‌آیید که دوست دارید عکاسی کنید. بنابراین دوربین عکاسی فراموش نشود.اگر از طرف‌داران رنگ و هنر هستید، تماشای خانه های رنگی نواب را ازدست ندهید.

 

محله نواب قزوین محله رنگی نواب قزوین

محله رنگی نواب قزوین1 محله رنگی نواب قزوین

 

محله رنگی نواب قزوین3 محله رنگی نواب قزوین

محله رنگی نواب قزوین4 محله رنگی نواب قزوین

محله رنگی نواب قزوین5 محله رنگی نواب قزوین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد