رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ بهمن ۱۳۹۸

میدان شریعتی اردبیل

لینک این مطلب کپی شد!

یکی از قدیمی ترین و معروفترین میدانهای شهر اردبیل میدان شریعتی می باشد. نام قدیم این میدان میدان مجسمه بوده که به دلیل قرار داشتن مجسمه شاه در این میدان به این نام معروف بود .میدان شریعتی اردبیل از پرترددترین میادین این شهر می باشد ‌که از چشم اندازهای این شهر نیز محسوب می شود .در اطراف این میدان مراکز تجاری و اداری زیادی قرار دارد و به همین علت میدان شریعتی یکی از پرتردد‌ترین و جذاب‌ترین میدان‌های شهر اردبیل است. چهار خیابان اصلی شهر اردبیل به همین میدان ختم می‌شود یا بهتر است این‌طور بیان کرد که این میدان از طریق چهار خیابان امام خمینی (ره)، خیابان نایبی، خیابان دخانیات و خیابان آیت الله خامنه‌ای با بقیه شهر و خیابان‌های اصلی شهر اردبیل در ارتباط است.

خیابان امام خمینی به‌سمت بازار را خیابان چهار راه نیز می‌نامند و در میان اهالی شهر به همین نام معروف است. همچنین نام خیابان نایبی برگرفته از نام شهردار نمونه استان اردبیل بوده است.

میدان شریعتی اردبیل میدان شریعتی اردبیل

معماری میدان شریعتی

در چند سال گذشته آب نمایی در وسط این میدان ساخته شد که به آن جلوه ای خاص بخشید .درست که انتقاد خیلی از منتقدان شهرسازی و معماری را برانگیخته است، ولی می‌توان این آب‌نما را از زیبایی‌های میدان شریعتی به حساب آورد.زمانی که فواره‌های حوض به حرکت در می‌آیند، می‌توان رقص نورهای رنگی و زیبا را در میان فواره‌های آب به نظاره نشست و زیبایی و جلوه‌اش دوچندان می‌شود. در اوایل فصل بهار در آغاز سال نو کل این میدان را با گل‌های زیبا و رنگی گل‌کاری می‌کنند.
اگر قصد اقامت چندروزه در اردبیل را دارید، می‌توانید به هتل‌های اطراف این میدان بروید که یکی از آن‌ها هتل شیخ صفی است و این هتل در نزدیکی میدان شریعتی به‌سمت خیابان ناینی است.این میدان ساختاری بیضی‌شکل دارد و دورتادورش با کاشی‌های سفید و آبی پوشانده شده است؛ این میدان شاهراه ارتباطی و یکی از مهم‌ترین میادین شهر است.

آب‌نمای میدان شریعتی در حوضی بزرگ و بیضی‌شکلی است که در شمال میدان جای گرفته است. این آب‌نما متشکل از دو آب‌نمای دیگر است که پلکانی در داخل آن قرار گرفته‌اند و با بهره‌گیری از هنر معماری ایرانی، تمامش را با هنر کاشی‌کاری به‌رنگ آبی و سفید نما بخشیده‌اند. این میدان می‌تواند نمادی از معماری ایرانی باشد.

میدان شریعتی اردبیل میدان شریعتی اردبیل

نحوه دسترسی به میدان شریعتی

همان‌طور که قبل گفتم، چهار خیابان اصلی اردبیل به میدان شریعتی ختم می‌شوند که در هر طرف وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و تاکسی وجود دارد و می‌توانید به هر خیابان و مکانی بروید و از گشت‌وگذار در شهر اردبیل لذت ببرید.از شرق می‌توانید به پل هفت چشمه و منظره زیبای بالیقلوچای بروید و از غرب به خیابان نایبی و باغمیشه و حافظ. از شمال به بازار قدیمی اردبیل، راسته بازار، بازار طلافروشان، تازه‌میدان و مسجد مصلای اردبیل می‌رسید. از جنوب هم به میدان بسیج و مرکز خرید سهیل می‌رسید و نهایتا مسیر سرعین و تبریز را در پیش می‌گیرید.

 

 

میدان شریعتی اردبیل میدان شریعتی اردبیل

میدان شریعتی اردبیل میدان شریعتی اردبیل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *