رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ آذر ۱۴۰۱

ماهیگیری در شب بهتر است یا روز ؟

اشتراک گذاری

ماهیگیری در شب بهتر است یا روز ؟ سوالی است که اکثر ماهیگیران تازه کار یا علاقمندان به ماهیگیری برایشان پیش می آید . برای این که یک روز موفق برای ماهیگیری داشته باشیم نکات زیادی را باید بدانیم . در این مطلب به نکته زمان مناسب برای ماهیگیری می پردازیم . حتی اگر بهترین مکان ماهیگیری و تمام تجهیزات مناسب را داشته باشید ، اگر در زمان نامناسب بروید ممکن است چیزی گیر نیاورید.

ماهیگیری

زمان روز را در نظر بگیرید.

ماهی ها خون سرد هستند ، بنابراین فعالیت آنها به درجه حرارت آب اطراف آنها بستگی دارد.آنها در مواقع سرد غیرفعال هستند و هنگامی که هوا بسیار گرم است در آبهای عمیق تری خنک می شوند. از آنجا که ماهی ها از حشرات و یا ماهی های کوچکی که حشره میخورند، تغذیه میکنند، وقتی که حشرات بیشتر فعال هستند ماهی ها هم فعال هستند. وقتی هوا گرم و با پشه پر شده باشد ، ماهیگیری خوب خواهد بود.با توجه به خونسرد بودن ماهی‌ها، در طول فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز نمی‌توانند مدت زمان زیادی را در آبی که توسط خورشید گرم شده است بمانند. بنابراین بیشتر فعالیت آنها در شب اتفاق می‌افتد که دمای آب در سطح متعادلی قرار دارد. به همین دلیل ماهیگیری در شب رواج بیشتری پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مزیت های ماهیگیری در شب این است که صید ماهی های بزرگ آسان تر است زیرا آنها در شب فعال تر هستند. … همچنین ماهیگیری در شب به شما این امکان را می دهد که دید بهتری نسبت به ماهیگیری در روز داشته باشید. بیشتر گونه های ماهی از جمله کراپی ها بینایی خوبی دارند.در واقع، بسیاری از گونه ها در شب بهتر از روز گاز می گیرند. با غرق شدن خورشید، دنیای کاملا جدیدی از موجودات پدیدار می شود. در فراساحل، بیشتر ماهی ها برای تغذیه به سطح می آیند، از جمله گونه هایی مانند اره ماهی که در جستجوی غذا بیش از ۶۰۰ متر ارتفاع می گیرند. … سپس کوسه ها هستند که واقعا شب را دوست دارند.

ماهیگیری

چه ماهی هایی را می توان در شب صید کرد؟

بیشتر شب‌ها می‌توانید گربه‌ماهی، کپور، و واله‌ای صید کنید، در حالی که ماهی‌هایی که به بینایی متکی هستند مانند پایک، باس، قزل آلا و سوف زرد عمدتاً در شب‌های ماه کامل صید می‌شوند. باس های راه راه، اگرچه ماهی های هدایت شونده بینایی هستند، اما بسیار خجالتی هستند و بهترین ماهی را در شب های تاریک با نور مهتاب محدود بالا می برند.

چه ساعتی از شب برای ماهیگیری بهتر است؟

عصرها یک ساعت قبل از غروب آفتاب و چند ساعت بعد از آن ماهیگیری کنید. این می تواند حدود ۹ شب تا نیمه شب در تابستان، و ۴ بعد از ظهر تا ۷ بعد از ظهر در زمستان باشد.ماهی ها در نور فعال تر هستند. پیدا کردن طعمه را برای آنها آسان تر می کند. به همین دلیل است که ماهیگیران می گویند روز بعد از ماه کامل ماهیگیری بد است. … یکی دیگر از دلایلی که ماهی ها در شب فعال تر می شوند این است که دمای آب شروع به خنک شدن می کند.

ماهی چه زمانی از روز بهتر گاز می گیرد؟

به طور کلی، بهترین زمان روز برای صید ماهی در ساعات کاهش نور روز از طلوع صبح تا ۲ ساعت پس از طلوع خورشید و از ۲ ساعت قبل از غروب آفتاب تا غروب است. در طول این پنجره‌ها، نور کاهش می‌یابد، طعمه فعال‌تر می‌شود و دمای آب سرد می‌شود و به ماهی‌ها اجازه می‌دهد آزادانه‌تر برای غذا شکار کنند.

بهترین زمان برای ماهیگیری چه زمانی است؟

بهترین زمان برای ماهیگیری
صبح زود. ۶:۰۰ صبح تا ۹:۰۰ صبح
اواخر صبح تا بعد از ظهر. ۹:۰۰ صبح تا ۱:۰۰ بعد از ظهر
بعد از ظهر تا غروب. ۱:۰۰ بعد از ظهر تا ۵:۰۰ بعد از ظهر

ماهیگیری

آیا ماهی در وسط روز گاز می گیرد؟

با روش درست می توانید در وسط روز ماهی های زیادی صید کنید . ماهی ها شکارچیان فرصت طلب هستند و در هر زمانی از روز اگر طعمه مناسبی پیدا شود به راحتی غذا می خورند. … آب گرمتر اکسیژن موجود را کاهش می دهد و آب گرم نور خورشید می تواند نشان دهد که ماهی مطیع است.

چرا ماهیگیری در شب غیرقانونی است؟

ماهیگیری با طناب در برخی از حوزه‌های قضایی غیرقانونی است، به ویژه به این دلیل که این خطوط می‌توانند احتمال قلاب شدن عمیق و مرگ و میر ماهی‌های صید شده را افزایش دهند. … ماهیگیری شبانه در شرایط طبیعی و تحت تأثیر انسان زایی.

آیا ماهی ها می توانند طعمه ها را در شب ببینند؟

اکثر ماهی ها می توانند طعمه ها را در شب ببینند، اما دید آنها محدود است . بنابراین ماهی ها برای تشخیص غذا یا شکارچیان به حواس دیگر خود وابسته هستند که در صورت محدود شدن دید کمی تقویت می شوند. تا زمانی که ماهی‌ها در آنجا ماهیگیری می‌کنند، حتی در شب هم طعمه‌های شما را پیدا می‌کنند.

آیا وقتی باران می بارد ماهی گاز می گیرد؟

ماهی‌ها هنگام باران گاز می‌گیرند، اما فعالیت آن‌ها معمولاً در هنگام بارندگی کمتر است. باران هم اکسیژن وارد آب می کند و هم آب را رنگ می کند، که این دو جنبه بسیار مثبت در مورد ماهیگیری است، اما به نظر می رسد ماهی ها برای سازگاری با تغییر ناگهانی به زمان نیاز دارند. به همین دلیل است که به جای آن باید بلافاصله پس از بارندگی روی ماهیگیری تمرکز کنید!

آیا ماهی ها می خوابند؟

در حالی که ماهی ها مانند پستانداران خشکی نمی خوابند، اکثر ماهی ها استراحت می کنند . تحقیقات نشان می دهد که ماهی ها ممکن است فعالیت و متابولیسم خود را کاهش دهند و در عین حال مراقب خطر باشند. برخی از ماهی ها در جای خود شناور می شوند، برخی خود را در نقطه ای امن در گل یا مرجان فرو می کنند و برخی حتی یک لانه مناسب پیدا می کنند.

آیا زمان بدی از روز برای ماهیگیری وجود دارد؟

به ماهیگیری در آبی بروید که در وسط روز کمی عمیق تر است. وسط روز، به ویژه در اواسط تابستان، بدترین زمان برای ماهیگیری شناخته شده است.

چه آب و هوایی برای ماهیگیری بهتر است؟

از آنجایی که ماهی ها خونسرد هستند، برای گرم کردن یا خنک کردن بدن خود به محیط خود متکی هستند. بهترین آب و هوا برای ماهیگیری معمولاً غروب یا سحر است، زیرا اشعه های خورشیدی که از آب عبور می کنند خیلی گرم نیستند. تا ظهر، به‌ویژه در روزهای آفتابی، ماهی‌ها به احتمال زیاد کمی عمیق‌تر به سمت آب خنک‌تر فرو رفته‌اند .

چه بویی ماهی را جذب می کند؟

سه رایحه که به نظر مثبت هستند نمک، بادیان و سیر هستند. انیسون و سیر ممکن است به جای جذب عطر، عطرها را پوشانده باشند. حالا به این فکر کنید: بوها یا رایحه ها توسط آب اطراف ماهی به ماهی منتقل می شود.

ماهیگیری

فصل را در نظر بگیرید.

مانند همه حیوانات ، تعداد بیشتری از ماهی ها در ایام خاصی از سال بیرون می آیند. این البته بر اساس محل زندگی و نوع ماهی که امیدوارید صید کنید متفاوت خواهد بود ، اما برخی از دستورالعمل های کلی را باید در خاطر داشته باشید.

▪️ بهار – در این فصل ماهی ها در ساعات خاصی فعال و غیر فعال می شوند.
در اواخر فصل و آخر روز که هوا کمی گرم می شود ، شانس بهتری خواهید داشت. ماهی ها در بهار صبح نمی توانند زیاد غذا بخورند ، زیرا حشرات هنوز زیاد نشده اند ، بنابراین بهترین زمان برای شما این است که از زمان تغذیه آنها هنگام غروب استفاده کنید.در این موقع از سال وزش باد ، سطح آب گرمتر ، غذای شناور در سطح آب را به سمت ساحل هل می دهد ، بنابراین سعی کنید در امتداد خط ساحل در پایین باد قرار بگیرید.

▪️ تابستان – اگر از گرمترین زمان روز پرهیز کنید فصل خوبی برای ماهیگیری است.
ماهی درست قبل از طلوع خورشید و درست بعد از غروب آفتاب ، زمانی که غذا به وفور یافت می شود ، خوب صید می‌شود. در اواسط روز ، هنگامی که خورشید در اوج خود است ، ماهی ها به آب سردتر و عمیق تری فرو می روند.

▪️ پاییز – این فصل می تواند یک زمان نامناسب باشد ، اما وقتی ماهیگیری خوب است ، واقعاً خوب است. ماهی ها احتمالاً صبح و اوایل بعد از ظهر زیاد تغذی نخواهند کرد. با این حال ، در اواخر روز ، آب از ساعت ها تابش خورشید گرم خواهد شد و ماهی ها به دلیل کمبود غذایی قریب الوقوع که زمستان به همراه دارد ، بیش از حد معمول غذا می خورند. غروب وقت بسیار خوبی برای ماهیگیری است.

▪️ زمستان – به دلایل واضح ، بهترین زمان برای ماهیگیری نیست. مگر اینکه ماهیگیری در یخ باشید ، که کاملاً چیز دیگری است ، باید در این فصل چوب ماهیگیری خود را در انبار بگذارید.

جزر و مد را در نظر بگیرید.

بهتر است زمان هنگام ماهیگیری زمان جزر و مد است ، زیرا این تغییر باعث می شود طعمه به صورت انبوه حرکت کند و بنابراین زمان خوبی برای تغذیه ماهی های ساحلی فراهم می کند. ماهیگیری در هنگام جزر و مد زیاد یا کم ، زمانی که آب حرکت کمتری داشته باشد ، بسیار سخت تر خواهد شد.
▪️برای اینکه زمان جزر و مد شدید و کم را در منطقه زندگیتان بفهمید، “نمودار جزر و مد” و نام شهری که در آن هستید را در Google جستجو کنید.
▪️ اگر در هنگام جزر و مد در حال ماهیگیری هستید ، به دنبال یک منطقه کم عمق باشید.
▪️ اگر در هنگام جزر و مد کم ماهیگیری می کنید ، به دنبال یک منطقه گِل آلود در نزدیکی یک مخفیگاه (منطقه ای با فرو رفتگی در پایین) باشید.

ماهیگیری

مورد دوم در نظر گرفتن شرایط هوا

مراقب جبهه های گرم و سرد باشید.

از آنجا که ماهی ها خون سرد هستند ، تحت تأثیر درجه حرارت آب قرار می گیرند. این بدان معناست که رفتار آنها می تواند قبل و بعد از جبهه های سرد یا گرم کاملاً تغییر کند.
▪️ بسیاری از ماهی ها تغذیه خود را در ساعاتی قبل از بروز جبهه سرد افزایش می دهند و بعد از آن کند می شوند. بنابراین ، ماهیگیری بعد از یک جبهه سرد به ندرت یک کار موفقیت آمیز خواهد بود.
▪️ جبهه های گرم، آبهای سطحی را گرم کرده و مقدار تغذیه ماهی را افزایش می دهند.این تفاوت در هوای سرد بیشتر قابل توجه است و زمانی که ماهی معمولاً زیاد بیرون نمی‌روند ولی اگر تابستان باشد خیلی کاربردی نخواهد داشت زیرا از ابتدا درجه حرارت کاملاً بالا است.

باد را زیر نظر داشته باشید.

باد آبهای سطحی را به سمت دورتر از ساحل هل می دهد و ماهیان طعمه های کوچک خود را با لور (ماهی مصنوعی) تشخیص نمی‌دهند. اینموضوع روزهای بادی را به زمان مناسبی برای ماهیگیری تبدیل می کند.

▪️ اگر در یک روز بادی از ساحل ماهیگیری می کنید ، طعمه خود را خلاف جهت باد پرتاب کنید. این کار باعث می شود طعمه شما در همان جهت باقی مانده غذا حرکت کند که باعث سهولت در جذب ماهی شکارچی می شود.
▪️ اگر در قایق ماهیگیری می کنید ، در همان جهتی که باد میوزد پرتاب کنید و به سمت ساحل بروید.

مراقب ابرها باشید.

روزهای ابری ماهی را جسورتر می کند. آنها هنگامی که کمی تاریک شود ، از منطقه امن دورتر میشوند. این روزها برای ماهیگیری مناسب است.

مراقب باران باشید.

بسته به شدتی که دارد باران می تواند دوست یا دشمن شما باشد. باران کم، مخصوصاً در هوای گرم ، برای ماهیگیری عالی است. سطح آب را تار می کند و دیده شدن شما را توسط ماهی سخت تر می کند. همچنین حشرات زیادی را در آب فرو میبرد ، و این باعث می شود برای غذا خوردن ماهی بهترین زمان باشد. باران شدید باعث ایجاد گل و لای می شود و شرایط ماهی را برای شکار ، تنفس و حرکت سخت می کند. ماهی ها همانند خود شما نمی خواهند در آن هوا بیرون بیایند ، این خوب است زیرا باران های شدید شرایط ماهیگیری ناامنی را نیز ایجاد می کنند.

ماهیگیری

موارد مختلف دیگیری را نیز در نظر بگیرید.

۱- درباره منطقه ای که در حال ماهیگیری هستید تحقیق کنید تا ببینید چه موقع افراد دیگر ماهی صید کرده اند. با فروشگاه های ماهیگیری محلی مشورت کنید و به آنها بگویید که چه ماهی را می خواهید صید کنید. آنها ممکن است بتوانند مکانها یا زمانهایی را به شما بگویند که سایر ماهیگیران بیشترین موفقیت را دارند.

۲- به حشرات توجه کنید. فعالیت تغذیه ماهی البته مستقیماً با فعالیت حشرات گره خورده است. ماهی های کوچکتر حشرات را می خورند و ماهی های شکاری ماهی کوچکتر را می خورند. به همین ترتیب ، یک دریچه مگس یا پشه مطمئناً شرایط ماهیگیری عالی را ایجاد می کند. فقط مطمئن شوید که از مواد دافع حشرات به مقدار کافی استفاده می کنید.

۳-با ماه دوست شوید. ماه جزر و مد را کنترل می کند ، که نقش زیادی در شرایط ماهیگیری دارد. ردیابی جزر و مدها با مشاهده ساده تقریباً آسان است ، اما اگر توجه بیشتری به حرکات ماه داشته باشید می تواند نتیجه خوبی داشته باشد. اقمار کامل و به ویژه زمانهایی که ماه به زمین نزدیک است، ماهیگیری خوبی را ایجاد می کند.

۴-ماهی مورد نظر خود را بشناسید.انواع مختلف ماهی ها دمای مختلف آب ، زمان های روز و غذا را ترجیح می دهند. اگر در حال ماهیگیری برای یک نوع خاص هستید ، تحقیق کنید. بطور مثال اگر می خواهید گربه ماهی صید کنید ، مهم نیست که چه زمانی بیرون بروید فقط هرگز در آبهای کم عمق اقدام به ماهیگیری نکنید.

۵-هنگامیکه وقت دارید ماهیگیری کنید. همه این موارد گفته شده خوب است و خوب است که بدانید ماهی ها چه زمانی برای شکار می آیند ، اما واقعیت این است که اکثر ما در اوقات فراغتمان ماهیگیری می کنیم. شما می توانید از یک بعد از ظهر ماهیگیری همراه دوستانتان لذت ببرید بدون اینکه هرگز چیزی گیر بیاورید.بیشتر از یافتن زمان مناسب به لذت بردن و خوش گذرانیتان اهمیت بدهید.

ماهیگیری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *