رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ تیر ۱۳۹۳

ماجرای بی‌توجهی فدراسیون فوتبال در انتخاب تور برزیل

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۱۷ – به گزارش خبرنگار جامعه فارس، رجبعلی خسروآبادی در تشریح ماجرای تور برزیل و مشکلاتی که رخ داد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در آذر ماه سال گذشته، طی نامه‌ای از همه دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا با توجه به حساسیت جام جهانی و در صورت تمایل به برگزاری تور جام جهانی برزیل، برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در پی این نامه تعدادی از دفاتر به اداره کل میراث فرهنگی تهران مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک، ۷ دفتر خدمات مسافرتی موفق به کسب مجوز از کمیته فنی شدند.

خسروآبادی با اشاره به اینکه ۷ دفتر با مجوز کمیته فنی و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، فعالیت رسمی و قانونی خود را آغاز کردند، افزود: دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی “تعطیلات رویایی” در حالی طی نامه‌ای در تاریخ ۱۲ اسفند سال گذشته به عنوان تور رسمی فدراسیون فوتبال به ما معرفی شد که این دفتر پس از ارائه مدارک به کمیته فنی استان به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح و به خصوص اصرار در حمل و نقل مسافران به صورت زمینی موفق به کسب مجوز از کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی استان نشد.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که دفاتر دارای مجوز تور از این اداره کل، اجازه فعالیت دارند و باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند، گفت: ما یادآوری کردیم که شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی “تعطیلات رویایی” که به عنوان نماینده انحصاری فدراسیون معرفی شده است فاقد مجوز برگزاری تور جام جهانی برزیل است و تخلفات آن براساس آیین‌نامه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: پس از این مکاتبات، فدراسیون فوتبال بدون توجه به هشدارهای این اداره کل، مسئولیت تام برگزاری تور را بر عهده گرفت.

خسروآبادی با اعلام این خبر که بسیاری از افراد حاضر در تور جزء میهمانان فدراسیون نبوده و با معرفی یا به صورت آزاد به برزیل اعزام شده‌اند، اظهار داشت: در جلسه‌ای که توسط اداره کل میراث فرهنگی تهران در تاریخ ۱۷ خرداد سال جاری و با حضور همه دفاتر برگزارکننده تور جام جهانی برزیل برگزار شد، رعایت استانداردها و تعهدات و مستندسازی و دریافت رضایت‌نامه از مسافران مورد تاکید و موافقت افراد حاضر در جلسه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در پی کسب اخباری مبنی بر نارضایتی برخی مسافران از نحوه برگزاری تورها، از همه دفاتر خواست تا توجه بیشتری در اجرای برنامه‌های سفر داشته باشند، ادامه داد: پس از بازگشت مسافران و ارائه گزارش کتبی توسط ۳ نفر از نمایندگان سازمان در تور و دریافت ۴ شکایت مکتوب از مسافران، کمیته فنی با دعوت رسمی و کتبی به صورت فوق‌العاده در تاریخ ۱۰ تیرماه و با حضور ۳ نفر از اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان تهران، مدیر کل نظارت و ارزیابی دفاتر خدمات مسافرتی، مدیر کل کمیته‌های ملی گردشگری و مدیرعامل دفتر تعطیلات رویایی تشکیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: در این جلسه پس از ارائه گزارش شکایت‌ها و دریافت پاسخ مدیر دفتر “تعطیلات رویایی”، کمیته فنی با تصمیم‌گیری تعلیق این دفتر، فرصت ۱۵ روزه‌ای برای تحویل رضایت‌نامه مسافران به “تعطیلات رویایی” داده شد تا پس از پایان مهلت کمیته فنی در خصوص لغو پروانه این دفتر در جلسه دیگری تصمیم‌گیری شود.

خسروآبادی با بیان اینکه بر اساس گزارش مکتوب دفتر “تعطیلات رویایی” که نماینده رسمی فدراسیون بوده، اغلب مشکلات و ناهماهنگی‌ها، بی‌برنامگی و تغییرات برنامه سفر ناشی از دستورات مسئولان فدراسیون فوتبال بوده است، تصریح کرد:تصویب نرخ تور با مبلغ ۶۵ میلیون تومان هم بنا بر اظهارات شفاهی مدیرعامل دفتر “تعطیلات رویایی” در کمیته فنی توسط فدراسیون فوتبال صورت گرفته است و به نظر می‌رسد این فدراسیون باید پاسخگوی سوالات بسیاری باشد.

وی ادامه داد: مشخص نیست اصرار فدراسیون بر انتخاب دفتر مذکور که برنامه آن مورد تایید کمیته فنی این اداره کل نبوده و مجوز تور نداشته با چه منظوری دنبال شده است و یا نحوه انتخاب این دفتر و شاخص‌های ارزیابی دفاتر با چه روشی صورت گرفته است؟

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال از دفتر “تعطیلات رویایی” مبلغ ۲ میلیارد تومان ضمانت‌نامه دریافت کرده که باید تا رضایت کامل شاکیان از بازگرداندن آن خودداری کند، افزود: روند اقدامات نشان می‌دهد که این اداره کل بر اساس تکلیف ذاتی خود در مراحل هدایت، پیشگیری، هشدار و نظارت اقدام کرده اما در خلال این اقدامات برخی اظهارنظرهای غیرفنی و تصمیم‌گیری‌های سازمانی و غیرسازمانی بر دامنه مشکلات افزوده است.

خسروآبادی در پایان تصریح کرد: تاکنون شکایتی از دفاتر مورد تایید این اداره کل دریافت نشده و برخی دفاتر توانسته‌اند رضایت کامل مسافران را جلب کنند.

13930329000092_PhotoA ماجرای بی‌توجهی فدراسیون فوتبال در انتخاب تور برزیل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *