رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ اسفند ۱۴۰۰

قیمت بلیط چارتری تهران مشهد

اشتراک گذاری

مشهد به یمن حضور حضرت علی ابن موسی ابن رضا (ع) از جمله شلوغ‌ترین شهرهای توریستی ایران به حساب می‌آید. همه‌ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا عازم مشهد می‌شوند تا پابوس این حضرت بروند. بسیاری از مسافران این شهر را ساکنین پایتخت تشکیل می‌دهند.
به همین خاطر فروش بلیط تهران مشهد و مشهد تهران از جمله رایج‌ترین بلیط‌های هوایی ایران به حساب می‌آید. البته این باعث نمی‌شود تا بلیط مشهد کیش یا بلیط کیش مشهد فروش کمی داشته باشد. عشق این حضرت در قلب تمام شیعیان است. با این حال با توجه به اینکه پروازهای بسیاری تهران را به مقصد مشهد ترک می‌کند، خرید بلیط چارتر یک انتخاب عاقلانه و اقتصادی خواهد بود. اگر به‌دنبال کاهش هزینه‌های سفر به مشهد مقصد هستید، با ما در این مقاله همراه باشید تا همه چیز را درباره بلیط چارتر تهران مشهد بدانید.


بلیط چارتر چیست؟

در وهله اول بهتر است بگوییم که بلیط چارتر چیست؟ همان طور که می‌دانید، هر کس می‌تواند هنگام خرید بلیط هواپیما، زمان رفت و برگشت را خودش مشخص کند. معمولاً حتی تا یک ماه بعد هم امکان خرید بلیط هواپیما وجود دارد. یعنی شما می‌توانید برای یک ماه آینده خود هم بلیط تهیه کنید. هرچه بلیط به روزهای پایانی خود نزدیک شود، ارزش آن کاهش پیدا می‌کند. به بلیط‌های لحظه آخری، بلیط‌های چارتری گفته می‌شود.
هواپیما وقتی که پرواز می‌کند، هزینه‌های ثابت بسیاری دارد. برای مثال حتی اگر هواپیما خالی پرواز کند، باید هزینه سوخت را شرکت هوایی بپردازد. همچنین اگر پرواز با ظرفیت کامل انجام شود، باز هم هزینه سوخت ثابت خواهد بود. برخی هزینه‌های دیگر همانند هزینه ترانزیت، تعمیر و نگهداری از هواپیما، استهلاک هواپیما، هزینه حقوق کارکنان و پرسنل و … همگی ثابت خواهند بود. به همین خاطر هرچه تعداد صندلی‌های خالی کمتری در هواپیما وجود داشته باشد، پرواز برای شرکت‌های هوایی به‌صرفه‌تر خواهد بود. خب سؤال اینجاست که وقتی صندلی خالی باقی مانده باشد باید چه کاری انجام داد؟

چارتر مشهد

شرکت‌های هواپیمایی برای آنکه صندلی خالی باقی نماند، هزینه بلیط‌های آخری خود را کاهش می‌دهند. به این بلیط‌ها چارتری گفته می‌شود. تقریبا می‌توان گفت که معمولاً بر اساس نوع پرواز، از ۳ روز مانده به روز پرواز، کاهش قیمت‌ها آغاز می‌شود. هرچه به روز پرواز نزدیک‌تر شوند و باز هم صندلی خالی باقی مانده باشد، تخفیف‌ها را بیشتر می‌کنند. بلیط‌هایی که چند ساعت به پرواز هنوز باقی مانده باشند را با قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر از انواع بلیط‌های معمولی می‌توانید خریداری کنید.

آیا کیفیت خدمات بلیط چارتری با بلیط معمولی تفاوت دارد؟

خیر، در حقیقت حتی شماره صندلی شما نیز تا لحظه صدور کارت پرواز مشخص نمی‌شود. پس حتی نمی‌توان گفت که اگر مثلاً در خرید بلیط پروازی طولانی همانند بلیط مشهد کیش یا بلیط کیش مشهد یک صندلی نامناسب کنار موتور یا روی بال هواپیما نصیبتان شد، به‌خاطر این است که اقدام به خرید بلیط چارتری کرده‌اید.
این موضوع اصلاً صحت ندارد. در حقیقت تنها تفاوت بلیط چارتری با بلیط معمولی، زمان پرواز است. می‌توان گفت که اگر جزو افراد بسیار محافظه‌کار هستید که ترجیح می‌دهید تا چندین و چند روز پیش از سفرتان برای آن برنامه‌ریزی کنید و بلیط‌های خود را در دست داشته باشید، این نوع بلیط برای شما مناسب نخواهد بود. در حقیقت برای آنکه بتوانید از خدمات چارتری استفاده کنید، باید برای سفر خود برنامه‌ریزی کاملی کرده باشید.
در نتیجه می‌توانید چمدان‌های خود را ببندید و در وبسایت‌های معتبر همانند علی بابا به‌دنبال بهترین قیمت بلیط چارتر باشید. سپس در کمتری زمان ممکن کارهای نهایی سفرتان را انجام می‌دهید و در نهایت راهی سفر می‌شوید. این روش جزو بهترین روش‌های سفر محسوب می‌شود.

قیمت بلیط چارتری تهران مشهد

بلیط تهران مشهد در مقایسه با بلیط مشهد کیش یا بلیط کیش مشهد طرفداران بیشتری دارد. به همین خاطر همواره مسافر کافی برای این پرواز وجود خواهد داشت و به ندرت پروازی با صندلی خالی حرکت می‌کند. البته از طرف دیگر باید بدانید که پروازهای بسیاری نیز مسیر تهران به مشهد را طی می‌کنند. از‌این‌رو می‌توان گفت باز هم شانسی برای آنکه بلیط مناسب پیدا کنید، وجود خواهد داشت.
در حقیقت بلیط تهران مشهد از یک الی دو روز مانده به پرواز چارتر می‌شود. برای آنکه بتوانید بلیط چارتر مناسب را پیدا کنید، بهتر است در سایت‌های معتبری همانند علی بابا، پروازهای همان روز یا نهایتاً روز بعد را بررسی کنید. این پروازها حداقل قیمت‌ را دارند. اگر خوش شانس باشید، تا ۳۰ درصد قیمت بلیط‌ها در این شرایط کاهش پیدا می‌کند.

برای رزرو هتل در علی بابا کلیک کنید.
در نهایت باید گفت که قیمت پروازها در هر روز بر اساس پارامترهای مختلف با روز دیگر تفاوت دارند؛ اما به‌صورت کلی می‌توان گفت که قیمت بلیط چارتری تهران مشهد حدود ۳۰ درصد از بلیط‌های معمولی کمتر است. در اوقات آف سیزن، این درصد ممکن است تا ۵۰ درصد در لحظات آخر پرواز افزایش پیدا کند. در حال حاضر می‌توان گفت که قیمت بلیط تهران مشهد به‌صورت چارتری حدود ۷۵۰هزار تومان است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *