جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

قله خیر و نرو

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ تیر ۱۳۹۹

قله ﺧﻴﺮ ﻭ ﻧﺮﻭ قله ای نیمه جنگلی و صخره‌ای در یکی از رشته کوه‌های البرز شرقی واقع است که از شمال به منطقه سوادکوه و از جنوب به منطقه شهمیرزاد (سمنان) می‌رسد.
سنگده در ارتفاع حدود ۱۲۵۰ متری و فاصله آن تا پل‌سفید (جاده فیروزکوه) ۲۵ کیلومتر می‌باشد.
مرسی‌سی مکانی در وسط جنگل است که نامش را از درختان بسیار زیبا و بلند آنجا وام گرفته اند.
در زمستان و در مواقعی که برف تازه باریده باشد و به دلایل غیرقابل پیش‌بینی، سقوط بهمن در منطقه خطری جدی خواهد بود. قله نیزوا در منطقه چاشم (شهمیرزاد) از قله ﺧﻴﺮ ﻭ ﻧﺮﻭ به خوبی دیده می‌شود.
قله نرو یا همان خرونرو، جزء قله‌های کم‌نظیر و استثنایی کشور می‌باشد که لازم است همه کوهنوردان که نزدیک این منطقه هستندبه فکر صعود آن باشند. قله زیبایی که با صعود آن به یاد قله‌های منطقه کوهستانی آلپ می‌افتیم. جایی که کوهنوردی در آن با سنگنوردی و یخنوردی توأم بوده و کوهپیمایی کردن در کوهستانی است که اطرافش را جنگل‌های زیبا با هوایی فرح‌بخش و پاک احاطه کرده است.
قله ﺧﻴﺮ ﻭ ﻧﺮﻭ و دیگر قلل این خط الراس را می توان از فنی ترین قلل نام برد که صعود زمستانی این قلل نیاز به تجربه و تجهیزات فنی دارد. نام اصلی این قله ﺧﻴﺮ ﻭ ﻧﺮﻭ می باشد(خیرو به معنی چشمه کم آب و نرو به معنای چشمه پر آب در زبان محلی می باشد.) که اکثرا آن را به نرو می شناسند.
ارتفاع این قله ۳۶۰۲ متر واقع در خط الراس به نام “نرو” که مرز بین استانهای سمنان و مازندران به شمار می آید که شروع این خط الرأس از منطقه خطیر کوه و انتهای آن به منطقه فینسک که آخرین قله این خط الراس هم به همین نام می باشد، ختم می شود.

آدرس : استان مازندران ، پل سفید ، سنگ ده

قله ﺧﻴﺮ ﻭ ﻧﺮﻭ قله خیر و نرو

قله ﺧﻴﺮ ﻭ ﻧﺮﻭ1 قله خیر و نرو

قله ﺧﻴﺮ ﻭ ﻧﺮﻭ2 قله خیر و نرو

قله ﺧﻴﺮ ﻭ ﻧﺮﻭ3 قله خیر و نرو

قله ﺧﻴﺮ ﻭ ﻧﺮﻭ4 قله خیر و نرو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد