جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فضای مجازی و مجالی برای سوء استفاده از خدمات گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ آبان ۱۳۹۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هشدار داد: برخی افراد و موسسات فرصت‌طلب با بهره‌برداری از ظرفیت موجود در فضای مجازی اقدام به انتشار آگهی‌های تبلیغاتی و معرفی خدمات آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری می‌کنند.

حمیدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین٬ با اشاره به لزوم آشنایی کلیه کاربران اینترنتی جهت استفاده آگاهانه و با تدبیر از فضای مجازی اظهارکرد: در حال حاضر در دنیا بهره‌برداری از فضای سایبری یک ضرورت است که خطرات خاص خود را داشته و توصیه ما به همه همشهریان عزیز برای محافظت از خانواده های خود در مقابل خطرات این فضا استفاده درست و آگاهانه از آن می‌باشد.

وی فضای مجازی را جهت تبلیغات در دنیا مهم دانست و افزود: حضور هوشیارانه مردم در صحنه اطلاع رسانی می‌تواند بهترین روش جهت جلوگیری از آسیب‌های ناشی از خطرات موجود این فضا باشد زیرا فضای مجازی در حقیقت باب تازه‌ای از زندگی است که از آن باید برای بیان اندیشه و آگاهی بهره برد و در غیر این صورت دیگران آن علیه ما استفاده خواهند کرد.

قاسمی با تاکید بر این واقعیت که فضای مجازی می‌تواند محیط مساعدی جهت استفاده مناسب و همچنین سوء استفاده باشد٬ ابراز کرد: کاربران اینترنتی به یاد داشته باشند که در فضای مجازی بیشترین آسیب‌ها در اثر اعتماد بی‌جا اتفاق می‌افتد و عدم آگاهی کاربران در نگهداری و حفظ اطلاعات در فضای مجازی موجب شده است تا سودجویان از این عدم آگاهی سوء استفاده نمایند که نتیجه آن پیامدهای زیانبار برای خانواده‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در فضای مجازی افراد فرصت طلب اقدام به تبلیغات در حوزه‌های گردشگری نموده که برخی از آن موسسات فاقد مجوز و یا از سوی مراجع ذیربط لغو مجوز شده‌اند این مراکز تقلبی با این شیوه اقدام به جلب اعتماد مردم برای خرید تورهای گردشگری کرده و با خرید اینترنتی تورهای گردشگری به اخاذی و فریب افراد می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نقش رسانه‌ها در پیشگیری از اثرات سوء در فضای مجازی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها به عنوان عاملی همراه و همسو با نیروی انتظامی و به عنوان پل ارتباطی میان مردم می‌توانند نقشی بسیار تاثیرگذار در آگاه کردن کاربران داشته باشند.
2 366 فضای مجازی و مجالی برای سوء استفاده از خدمات گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد