رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فرهنگیان بازنشسته در طول سال با تخفیف به سفر می‌روند

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ فروردین ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۱۴ – وزارت آموزش و پرورش و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پس از پایان تعطیلات نوروز، قراردادی دو طرفه با هدف استفاده از ظرفیت خالیِ هتل‌ها و مراکز اقامتی در دیگر روزهای سال برای فرهنگیانِ بازنشسته امضا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر آموزش و پرورش – علی اصغر فانی – که صبح امروز از فعالیت‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، بازدید کرد با اشاره به کمک شش برابریِ وزارتخانه‌ی آموزش و پرورش به ستادهای استانی نسبت به سال گذشته در نوروز اشاره کرد و افزود: تلاش‌مان این است که همکاران فرهنگی ما، برای اسکان و سفر، از رفاه نسبی بیشتری برخوردار باشند. در این راستا از ۳ ماه قبل، برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و همکاران از ۲۸ اسفندماه، در ستادهای اسکان و مدارس مستقر شدند.

وی با اشاره به عقد قراردادی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، پس از پایان تعطیلات نوروزی با هدف استفاده از ظرفیت خالیِ هتل‌ها و مراکز اقامتی در دیگر روزهای سال برای فرهنگیانِ بازنشسته با تخفیف ویژه، خبر داد و گفت: هدف، قدرشناسی از فرهنگیان است، اما با توجه به این‌که آن‌ها اصراری برای سفر در نوروز ندارند، می‌توانیم از ظرفیت خالیِ مراکز اقامتی برای آنها استفاده کنیم.

او به هم‌افزاییِ ایجاد شده میان دستگاه‌ها پس از تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر پرداخت و اظهار کرد: گاهی یک به اضافه‌ی یک از دو قوی‌تر است. در سال‌های گذشته، هر دستگاهی جداگانه کار می‌کرد، اما امسال، در مدیریت سفرهای نوروزی،هماهنگیِ خوبی رخ داده است. به همین دلیل تقاضا می‌کنم آقای رحمانی موحد، نتیجه این عملکرد را به عنوان دستاورد مصوبه دولت، مکتوب کند تا راهکار و راهنمای عملی برای سال‌های آینده باشد.

بر اساس این گزارش، رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به مصوبه هیأت وزیران در ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته که به فعالیت‌های ستاد جنبه‌ی حقوقی می‌دهد، نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته فعالیت‌های مشابهی صورت می‌گرفت، اما از جایگاه قانونی برخوردار نبود و همه‌ی آن چیزی که صورت می‌گرفت، جزیره‌ای و به شکل جداگانه بود. اما بر پایه‌ی تصویب هیات وزیران، فعالیت‌ها نهادینه شد و در قالب ستاد هماهنگی خدمات سفر شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیروی انتظامی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سازمان صدا و سیما و سازمان تعزیرات حکومتی، به عنوان یک تشکل ملی و ستادی، شکل گرفت.

مرتضی رحمانی موحد به تدوین راهکارهایی برای توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده در ستاد، پرداخت و افزود: خوشبختانه هماهنگی و هم‌افزایی خوبیِ میان دستگاه های اجرایی صورت گرفت.

معاون گردشگری کشور به معیارِ آمار سفر هموطنان بر پایه اقامت نفر-شب پرداخت و اظهار کرد: ما تا سال گذشته با آمار نفر-سفر مواجه بودیم که معیار، میزان تردد بود. طبیعتا در آن نکات چالشی وجود داشت که دور از واقعیت بود. اما، امسال در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اساس آمار بر دو محور میزان اقامت و تعداد بازدید از مراکز و امکان تاریخی و تفریحی گذاشته شد.

او با اشاره به تعداد تماس‌هایی که با سامانه‌ی ۰۹۶۶۹ گرفته شده اشاره کرد و افزود: در دو هفته اخیر، ۱۳ هزار تماس با این سامانه انجام شد که از آن میان، ۱۲ هزار تماس برای دریافت اطلاعات گردشگری و جاذبه‌ها، راه‌ها و مسیرها و کمترین تماس‌ها برای طرح شکایات بوده است.

38220 فرهنگیان بازنشسته در طول سال با تخفیف به سفر می‌روند

            Share
Telegram Instagram WhatsApp Email
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *