رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ آذر ۱۳۹۳

فرصت‌های پیش‌روی ایران و کره‌جنوبی برای توسعه گردشگری

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۰-دکترحسن تقی‌زاده انصاری
مدیرعامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو
مردم کره‌جنوبی علاقه زیادی برای سفر به ایران و بازدید از مناطق مختلف کشورمان به‌خصوص جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارند و این موضوع در دیدارهایی که طی سال‌ها و ماه‌های اخیر بین مقامات سازمان گردشگری این کشور با مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بخش خصوصی انجام شده، به کرات مورد تاکید قرار گرفته است.

کره‌جنوبی در شرق آسیا واقع شده و دارای برخی اشتراکات فرهنگی و اجتماعی با ایران است. این در حالی است که کره‌جنوبی طی چهار دهه گذشته مسیر رسیدن به توسعه و پیشرفت صنعتی را با شتاب فراوانی طی کرده و اکنون در ردیف ۱۰ کشور پردرآمد جهان قرار دارد. این کشور در ارزیابی پردرآمدترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۳ رتبه هفتم را به خود اختصاص داد و در این راستا ضرورت حضور در بازار گردشگری کره‌جنوبی امری اجتناب‌ناپذیر است.
سفر اخیر مدیر کل منطقه خاورمیانه سازمان گردشگری کره‌جنوبی و هیات همراه به ایران که چهارمین سفر کره‌ای‌ها به کشورمان محسوب می‌شود و نشست‌های دو جانبه‌ای که در شهر‌های شیراز، اصفهان و تهران برگزار شد، فرصت مناسبی را برای آغاز یک همکاری جدی و گسترده در زمینه تبادل گردشگر و رشد منافع متقابل فراهم کرد. در این سفر همچنین هیات کره‌ای با غنای فرهنگی، تاریخی و مذهبی کشورمان نیز آشنا شد. تبادل اطلاعات و آشنایی با صنعت گردشگری ایران از دیگر فرصت‌های فراهم شده برای این نشست بود. کره‌جنوبی براساس آمار‌های موجود در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۱۳میلیون گردشگر خارجی داشته است و طبق یک برنامه زمان بندی شده تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰ این رقم را به بیش از ۲۰ میلیون نفر برساند و مذاکره با شرکت‌های مسافرتی برای سفر گردشگران ایرانی به آن کشور بخشی از همین برنامه است. در این راستا تبلیغات هدفمند و برنامه‌ریزی، ساخت و پخش سریال‌های جذاب تاریخی از سوی آن کشور موجب رشد روزافزون گردشگران خارجی علاقه‌مند به دیدار از کره شده است. مقامات سازمان گردشگری کره‌جنوبی امیدوارند با رفع تحریم‌های اقتصادی تعداد گردشگران دو طرف، به‌ویژه بازدیدکنندگان ایرانی از این کشور را از رقم فعلی به بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش دهند. آنها در نظر دارند با پرداخت یارانه به آژانس‌های مسافرتی کره‌ای زمینه ورود گردشگران ایرانی را تسهیل کنند. از سوی دیگر بر اساس سیاست‌های دولت یازدهم یکی از منابع مهم درآمد ارزی کشور جذب گردشگران خارجی و توسعه مناسبات ایران با کشورهای خارجی در زمینه گردشگری است. با توجه به قرابت‌های فرهنگی و اجتماعی بین ایران و کره‌جنوبی، ایجاد و بهبود شرایط سفر گردشگران کره‌ای به ایران و برعکس می‌تواند بخشی از اهداف سیاست‌های فوق را محقق سازد.

1141 فرصت‌های پیش‌روی ایران و کره‌جنوبی برای توسعه گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *