جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

صندوق احیا، فهرست پیمانکاران احیا و مرمت را گردآوری می‌کند

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ آذر ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۰-مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی اعلام کرد: صندوق احیا در نظر دارد در راستای بسترسازی و تسهیل فرآیند کارشناسی فنی، مشاوره و اجرای احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و حمایت از مالکان و متقاضیان سرمایه‌گذاری اماکن تاریخی و همچنین با توجه به آغاز فرآیند واگذاری مدیریت بهره‌برداری اماکن تاریخی تحت اختیار در سال ۹۳، نسبت به تهیه فهرست مشاوران (حقیقی/حقوقی) با تخصص «مرمت و احیاء» و «پژوهش‌های فرهنگی و تاریخی» و پیمانکاران (حقیقی/حقوقی) با تخصص «مرمت آثار باستانی» برای شناسایی و معرفی آن به متقاضیان اقدام کند.

به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از روابط عمومی صندوق احیا، احسان ایروانی در این رابطه گفت: با عنایت به اختیارات صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، مندرج در ماده ۴ اساسنامه این موسسه، حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با احیا و ارائه حمایت‌های کارشناسی به متقاضیان و سرمایه‌گذاران از وظایف صندوق احیا است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: فهرست مذکور مورد ارزیابی قرارگرفته و به‌عنوان فهرست مشاوران و پیمانکاران صاحب صلاحیت به متقاضیان سرمایه‌گذاری در احیای اماکن تاریخی ارائه می‌شود. ایروانی درخصوص نحوه همکاری با صاحبان صلاحیت این حوزه افزود: ازآنجا که متقاضیان سرمایه‌گذاری مکلف به ارائه اسناد تفاهم و قرارداد با مشاوران و پیمانکاران ذی‌صلاح میراث فرهنگی و بهره‌‌مندی از تخصص ایشان هستند، فرصت مغتنمی ایجاد خواهد شد تا حوزه تخصصی میراث فرهنگی در مواجهه با سرمایه‌گذاری در اماکن تاریخی نقش آفرینی داشته و حوزه خدمات مشاوره و اجرای میراث فرهنگی در جامعه متخصصان توسعه یابد. وی تصریح کرد: ملاک درج نام هریک از متقاضیان در فهرست بلند صندوق احیا، داشتن سوابق مشاوره و تجربی مستند یا تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی یا تایید نهادهای تخصصی همانند ایکوموس، معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود. به گزارش «دنیای اقتصاد»، صندوق احیای بناهای تاریخی در نظر دارد از قابلیت‌های صاحب‌نظران سازمان میراث فرهنگی که در کسوت بازنشستگان به ایجاد شرکت تعاونی پرداخته‌اند نیز بهره‌گیرد.

1142 صندوق احیا، فهرست پیمانکاران احیا و مرمت را گردآوری می‌کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *