رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ آبان ۱۳۹۳

غرفه مشاوره “اصول اولیه و کاربردی نگهداری و حفاظت از کتب خطی و قدیمی”

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۲۶-غرفه تخصصی مشاوره با عنوان ” اصول اولیه و کاربردی نگهداری و حفاظت از کتب خطی و قدیمی ” با همکاری موزه رضا عباسی و باغ موزه قصر در روز ۲۸ آبان ماه برگزار می گردد.

به گزارش میراث آریا(chtn)؛رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران

با اظهار این که بسیاری کتب قدیمی و خطی به صورت موروثی و خریداری شده نزد شهروندان نگهداری می شود افزود : بخشی از وظیفه ذاتی ما آگاهی بخشی مردم در حفظ و نگهداری اصولی از میراث فرهنگی که در خانه ها نگهداری می شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: به علت وجود آلودگی فراوانی که در مخازن و بایگانی بعضی کتابخانه های سطح شهر به علت فقدان شرایط ایده ال و استاندارد مشاهده می شود ، اسناد و کتب تاریخی به مرور زمان با توجه به شیوع انواع قارچ و آلودگی های محیطی نظیر رطوبت دچار خسارات شد یدی می شوند

خسروآبادی در ادامه اظهار داشت : اهدای کتب ارزشمند و تاریخی به موزه های تخصصی نظیر رضا عباسی ضمن غنی‌سازی بیشتر منابع کتابخانه‌ای، در تکمیل گنجینه کتب تاریخی کتابخانه‌ها موثر بوده و می‌تواند به عنوان نمایی از هویت فرهنگی، قدمت فرهنگ و اندیشه یک ملت را برای نسل‌های بعدی بازگو کند.

وی همچنین تصریح کرد اهدای کتب تاریخی به موزه ها تضمینی برای حفظ این میراث ارزشمند برای آیندگان خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران گفت : خوشبختانه امروزه اهدای اسناد وکتب خطی و تاریخی به موزه ها به عنوان سنتی حسنه‌، جایگاه خوبی در استان تهران به خود گرفته است به طوری که در سال‌های اخیر شاهد رشد و گسترش این اقدام پسندیده توسط برخی از فرهیختگان استان بوده ایم.

علاقه مندان به حفظ و نگهداری کتب خطی و قدیمی می توانند در روز چهارشنبه ۲۸آبان ماه با مراجعه به گالری باغ موزه قصر از خدمات غرفه مشاوره “اصول اولیه و کاربردی نگهداری و حفاظت از کتب خطی و قدیمی” استفاده نمایند .

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *