جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

علاقه‌مند شدن گردشگران آمریکایی برای سفر به ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ – روزنامه لس‌آنجلس در گزارشی درباره دورنمای گردشگری ایران نوشت: اگرچه ایران و آمریکا راهی طولانی برای حل نهایی مساله هسته‌ای دارند، اما کاهش محسوس تنش‌ها میان این دو کشور موجب افزایش قابل‌ملاحظه سفر آمریکایی‌ها به ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لس‌آنجلس تایمز در گزارش خود آورده است: سه مجری تور در آمریکا از افزایش ناگهانی رزروها و همچنین سوال گردشگران آمریکایی درباره‌ ایران خبر دادند و همچنین به حمایت مسئولان ایرانی و ملاقات آنها با چندین مجری تور آمریکایی در جریان سفر حسن روحانی به نیویورک اشاره کردند.

این افزایش ناگهانی علاقه‌مندی توریست‌های آمریکایی به سفر به ایران به این معنی نخواهد بود که تهران تهدیدی برای پاریس به عنوان جاذبه گردشگری محسوب می‌شود، اما حاکی از تغییر قابل‌توجهی در روابط دو کشور از سال ۱۹۷۹ میلادی تاکنون است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: در چند دهه اخیر آمریکا و متحدانش از تحریم‌های اقتصادی به منظور تضعیف اقتصاد ایران و توقف برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرده‌اند و ایران نیز به عنوان یک مقصد گردشگری نسبت به خطرات سفر به ایران به وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داد؛ چرا که برخی از شهروندان آمریکایی به دلیل جرایم گوناگون از جمله جاسوسی در ایران دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، یکی از شهروندان آمریکایی چند سال پیش پس از سفر به کیش مفقود شد که اخیرا با وجود همچنان مجهول ماندن سرنوشت او، رسانه‌های آمریکایی تایید کردند او برای سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا (سیا) فعالیت می‌کرده و برای انجام ماموریت به ایران سفر کرده بود. البته بازداشت او در ایران هیچگاه تایید نشد.

در ادامه مطلب لس آنجلس تایمز آمده است: با این وجود دولت آمریکا سفر به ایران را همچون سفر به باکو برای شهروندان آمریکا ممنوع نکرد و پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور جدید ایران و اولین نشانه‌ها از کاهش تنش‌ها میان این دو کشور، مجریان تور شاهد افزایش کنجکاوی توریست‌های آمریکایی برای سفر به ایران شدند.

«جنت مور»، مالک یکی از تورهای گردشگری در آمریکا در این‌باره گفت: در سال ۲۰۱۳ مقدمات سفر ۵۰ تا ۶۰ شهروند آمریکایی به ایران را فراهم کرده و امیدوارم این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۲۵۰ نفر برسد و در سال ۲۰۱۵ آمریکایی‌های بیشتری را نیز به ایران خواهیم فرستاد.

یکی دیگر از مجریان آمریکایی تورهای گردشگری در سانفرانسیسکو که از اوایل دهه ۹۰ توریست‌های آمریکایی را به ایران می‌آورد اعلام کرد، در سال ۲۰۱۳ بین ۵۰ تا ۶۰ آمریکایی را به ایران فرستاده و امیدوار است این رقم در سال ۲۰۱۴ دو برابر شود.

مسئول این تور آمریکایی با اشاره به تبلیغ برخی رسانه‌ها مبنی بر غیر دوستانه بودن فضای ایران برای آمریکایی‌ها به تمجید از مهیمان‌نوازی و صمیمیت ایرانیان پرداخت گفت: از میان تمام مقاصدی که گردشگران آمریکایی را می‌فرستیم، ایران دارای بیشترین اختلاف ممکن میان تصورات قبل از سفر و تجربیات واقعی توریست‌ها است.

«ریتا زویده»، مالک یکی از تورهای آمریکایی در سیاتل در این‌باره گفت، در سال ۲۰۱۴ گروه‌های سفری خود به ایران را از دو گروه به سه گروه افزایش خواهد داد.

«جنت مور» و «ریتا زویده» همچنین اظهار کردند، در سپتامبر ۲۰۱۳ همراه با چند مجری تور دیگر با مقامات ایرانی ملاقات بی‌سابقه داشته‌اند و مقامات ایرانی حمایت‌های فراوانی نسبت به آنها نشان دادند.

به نوشته لس‌آنجلس تایمز، ایران که پیش از دهه ۱۹۳۰ میلادی به نام “پرشیا” شناخته می‌شد، دارای ۱۶ محوطه ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است و از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به شهر اصفهان (معروف به پل‌های زیبایش و معماری قرن ۱۸) و بقایای مربوط به دوره پیش از مسیح در پرسپولیس در نزدیکی شیراز اشاره کرد. اگرچه پرواز مستقیم میان ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹ تاکنون میسر نبوده است، اما با این وجود رییس جمهور ایران سپتامبر ۲۰۱۳ از امکان از سرگیری برقراری پرواز مستقیم ایران – آمریکا خبر داد، در حالیکه اکنون بسیاری از مسافران ابتدا به استانبول و از آنجا به تهران یا اصفهان سفر می‌کنند.
405 23 علاقه‌مند شدن گردشگران آمریکایی برای سفر به ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    فعلا ک گردشگر زیاد شده ب خاطر ارزش پایین پولمون.ی گردشگر میگفت اینجا بنزین خیلی ارزونه با ی دلار میتونیم ۱۵ لیتر بنزین بزنیم……

    ۲۹ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد