رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ بهمن ۱۳۹۳

عزم سازمان جهانی جهانگردی برای توسعه گردشگری در ایران جدی است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۲۴-به گزارش ایرنا، «طالب ریفاعی» که به ایران سفر کرده است، روز جمعه در حاشیه بازدید از آرامگاه فردوسی در طوس در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شهر مشهد افزود: مشهد شهر بسیار جذاب و دارای آثار فرهنگی بسیار است و به نظر من مشهد قلب ایران به شمار می رود.

وی با اشاره به این که فرهنگ و ادبیات ایران در مشهد شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: ای کاش در این سفر تمام مردم دنیا همراه من بودند تا از جاذبه های تاریخی ایران و مشهد لذت ببرند.

ریفاعی به عزم جدی سازمان جهانی گردشگری برای کمک به ایران اشاره کرد و گفت: حضور من در ایران بدان معناست که سازمان جهانی گردشگری در نظر دارد صنعت گردشگری در ایران رونق بگیرد و در این مسیر حاضر است از تمام ظرفیت های خود برای معرفی ایران به مردم جهان استفاده کند.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری خاطر نشان کرد: مشهد ظرفیت های بسیاری در زمینه گردشگری دارد و باید با تبلیغات مناسب این ظرفیت ها را به مردم دنیا معرفی کنیم.

وی گفت: در این سفر با مسوولان بسیار صحبت کردم که نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

ریفاعی به حمایت های سازمان جهانی گردشگری اشاره کرد و افزود: سازمان جهانی گردشگری می تواند به وسیله خدمات الکترونیکی از ایران حمایت کند؛ می توانیم سایت های گردشگری ایران را به وب سایت های سازمان جهانی گردشگری متصل کنیم و به صورت شفاهی در سخنرانی ها و کنفرانس های بین المللی به تبلیغ ایران بپردازیم.

وی گفت: باید مردمی که در نزدیکی جاذبه های گردشگری زندگی می کنند نیز آموزش های لازم را فرا گیرند تا بتوانند خود زمینه ساز افزایش گردشگر در ایران شوند.

وی اظهار کرد: متاسفانه مردم دنیا اطلاعات زیاد در مورد جاذبه های گردشگری ایران ندارند و ما باید از طریق راه های مختلف این آگاهی را ایجاد کنیم.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت: زیرساخت های گردشگری ایران طی سال های اخیر بسیار توسعه پیدا کرده و به نظر من اکنون زمان مناسبی است که گردشگران بسیاری از ایران بازدید کنند.

وی افزود: گردشگری پیام صلح، درک و صبر را برای تمام دنیا به ارمغان می آورد و ما امیدواریم با رونق این صنعت در تمام جهان، صلح در تمام دنیا حاکم شود.

به گزارش ایرنا، دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی به منظور آشنایی با ظرفیت های گردشگری و فرهنگی شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی به این شهر سفر کرده است.

مشهد در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده سفر دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی به این شهر می تواند زمینه ساز ارتقا و رونق صنعت گردشگری به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی و تاثیرگذار باشد.

ایران با محوریت مشهد به عنوان میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری ۲۰۱۷ نیز انتخاب شده است.

سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا یکی از نمایندگی های سازمان ملل با ۱۵۶ کشور عضو است که از سال ۱۹۴۵ میلادی تاکنون در خصوص ارتقای پایدار امور گردشگری در جهان فعالیت می کند.

ایران از سال ۱۹۷۵ میلادی تاکنون عضو این سازمان است.

«طالب ریفاعی» دبیرکل اردنی سازمان جهانی گردشگری که دومین دوره مدیریت چهار ساله خود را در این سازمان از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کرده است، سابقه تصدی پست وزیری را در وزارتخانه های گردشگری، اطلاعات و برنامه ریزی و همکاری های بین المللی اردن در کارنامه دارد.

625 عزم سازمان جهانی جهانگردی برای توسعه گردشگری در ایران جدی است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *