رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ دی ۱۳۹۳

مرمت و بازسازی بازار شهداد و ارگ راین

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۸-محسن موحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فاز دوم عملیات بازسازی بازار تاریخی شهداد در حال انجام است.

وی بیان داشت: در فاز نخست عملیات بازسازی بازار تاریخی شهداد قسمتی از بازار مسقف شد و در حال حاضر ستون‌های دوطرف مغازه‌ها در حال بازسازی است.

موحدی با بیان اینکه در صورت اختصاص اعتبار در فاز بعدی کل بازار مسقف می‌شود، عنوان کرد: در سال‌های گذشته سقف این بازار تاریخی به دلیل زلزله فرو ریخت و امیدواریم با همکاری مالکان این بازار دوباره شاهد جنب و جوش مردم به‌ویژه گردشگران در این نقطه باشیم که در مرکز شهر قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: بازار شهداد به‌عنوان یک اثر تاریخی مهم در دوره قاجار بنا شده و یکی از مهمترین ویژگی‌های این بازار ارگانیک بودن و نزدیکی آن به آثار تاریخی چون آب‌انبار، نارنج‌قلعه و خانه صادقی‌هاست.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: این بازار با هدف احیاء و رونق دوباره آن بازسازی و مرمت می‌شود.

وی در ادامه به بازسازی قسمت‌هایی از ارگ راین اشاره کرد و گفت: مسیر هدایت آب‌های جاری «آب باران» به‌خارج از این ارگ در حال مرمت و همچنین قسمت‌هایی از حصارها و سقف حاکم‌نشین ارگ تاریخی راین درحال بازسازی است.

موحدی ادامه داد: اگر چه ارگ راین قدمت ارگ بم را ندارد و تاریخ احداث آن به عصر ساسانیان بر می‌گردد، اما ساختار اصولی و فضاهای جالبی که در ارگ وجود دارد، موجب شده تا بتواند جای خود را در میان آثار تاریخی کرمان باز کند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان یادآور شد: قلعه راین عناصری چون بازار، اصطبل تابستانی و زمستانی، زورخانه، آتشکده، حاکم‌نشین و محل عامه‌نشین را دارد.

374 مرمت و بازسازی بازار شهداد و ارگ راین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *