رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

طرز تهیه ۱۴ مدل موهیتو ، نوشیدنی خنک و جذاب تابستانی

اشتراک گذاری

طرز تهیه ۱۴ مدل موهیتو ، نوشیدنی خنک و جذاب تابستانی را در این مطلب آورده ایم تا علاوه بر یادگرفتن ، درست کنید و در گرمای تابستان با خوردن آنها لذت ببرید . میدانید که موهیتو روز جهانی هم دارد ؟ بله ، ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) به‌عنوان روز جهانی موهیتو نام‌گذاری شده است. موهیتو از نوشیدنی‌های خوش‌عطروطعمی است که جزو موارد پرطرفدار در منوی کافه‌ها و رستوران‌ها به حساب می‌آید. این نوشیدنی که خاصیت زیادی دارد، یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین نوشابه و سایر نوشیدنی‌های تجاری محسوب می‌شود.

موهیتو چیست؟

موهیتو نوعی نوشیدنی خنک و تابستانی‌ست که برای اولین بار در کوبا درست شد. این نوشیدنی با مخلوط کردن آبلیمو، برگ نعناع، شکر، آب گازدار و رام سفید تهیه می‌شود. البته ناگفته نماند که در روش تهیه اصلی آن، نعناع اسپیکاتا مورد استفاده قرار می‌گیرد که در کوبا از محبوبیت بسیار زیادی دارد. تاکنون در مورد زمان و چگونگی به وجود آمدن موهیتو اطلاعات دقیق و کاملی به اشتراک گذاشته نشده اما کوبایی‌های خوش ذوق و اهل دل، موهیتو را به اسم خودشان ثبت کرده‌اند. اما علاوه بر آن عده‌ی بسیاری موهیتو را به بردگان آفریقایی نسبت می‌دهند زیرا آن‌ها در مزرعه‌های نیشکر کوبا کار می‌کردند که وجود مزارع وسیع نیشکر و گیاه نعناع در کوبا موجب شده تا این کوکتل توسط آن‌ها در فصل گرما به وجود آید. عده‌ی دیگری نیز این نوشیدنی را به کاوشگران انگلیسی که در کوبا ساکن شده بودند، نسبت می‌دهند. اما هر چه که باشد، آشکار است که این نوشیدنی از کوبا نشات گرفته و در سال ۱۹۳۰ نیز در شهر هاوانای کوبا بسیار مورد استقبال قرار داشت و امروزه نیز به یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است.
البته در هر جای جهان روش تهیه آن کمی متفاوت با روش اصلی است. سازمان بهداشت و سلامت ایالت متحده آمریکا نیز نوشیدنی خنک و تابستانی موهیتو را در میان سالم‌ترین اسنک‌های سال ۲۰۱۷ قرار داد. ترکیب شیرینی، طراوت لیمو ترش همراه با عطر و طعم بی‌نظیر و دلچسب می‌تواند پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای فصل گرما باشد که مواد اولیه این نوشیدنی نیز کاملا در دسترس همگان است به گونه‌ای که مردم در هرجایی امکان درست کردن این کوکتل را دارند و می‌توانند با نوشیدن این نوشیدنی طراوت تازه‌ای به روحیه‌ی خود ببخشند.

موهیتو

موهیتو کلاسیک یا نعنایی

مواد لازم برای یک نفر:
۱۰ برگ نعناع تازه
۲ عدد لیموترش
یک قشق غذاخوری شکر
آب گازدار یا اسپرایت به میزان لازم
یخ به میزان لازم
یک‌سوم پیمانه آب
طرز تهیه :
ابتدا لیمو را بشویید و حلقه‌ای خرد کنید و هسته آن را بگیرید. سپس دو برش لیمو را برای تزیین کنار بگذارید. برش‌های لیمو را در شیکر (shaker)، لیوان بلند مقاوم یا شیشه سس و مربا بریزید و شکر، برگ نعناع و آب را به آن اضافه کنید. این مخلوط را بکوبید؛ اما حواستان باشد که برگ‌های نعناع له نشوند و فقط بوی آن‌ها درآید و به مخلوط طعم دهد. مقداری یخ به این مخلوط اضافه کنید، در ظرف را ببندید و خوب تکان دهید.در لیوان سرو، یخ بریزید تا حدی که نصف آن را بپوشاند. سپس اسپرایت را اضافه کنید تا جایی که روی یخ‌ها را بگیرد. در مرحله آخر، مخلوط موهیتو را بیفزایید و لیوان را با حلقه‌های لیمو و برگ نعناع تزیین کنید.

فوت و فن موهیتوی کلاسیک

در طرز تهیه موهیتو برای دو نفر می‌توانید مقداری یخ را همراه باقی مواد در غذاساز به‌صورت پودر درآورید.
برای تهیه موهیتو کافی شاپی معمولا از لیموترش با پوست استفاده می‌شود تا علاوه بر طعم قوی‌تر، رنگ تیره‌تری نیز پیدا کند.
اگر طعم تلخ پوست لیمو را نمی‌پسندید، پوست لیمو‌ها بگیرید و بعد در غذاساز بریزید.
برای هر نفر دو تا سه عدد لیموترش کوچک کفایت می‌کند و برای اینکه راحت‌تر آب آن را بگیرید، ترجیحا آن را با کف دست روی سطح کار حرکت داده و فشار دهید.
روش دیگری برای طرز تهیه موهیتو لیمو وجود دارد که می‌توانید آب دو عدد لیموترش را بگیرید، حدود هشت برگ نعناع به آن اضافه کنید. راز طعم خوب موهیتو در این است که یک عدد لیمو را چهار قاچ کنید و بعد یک قاچ را با پوست به باقی مواد بیفزایید. یک قاشق غذاخوری شکر، یک پیمانه یخ و یک پیمانه آب را اضافه کنید. کلیه مواد را به غذاساز منتقل کنید و حسابی هم بزنید. در لیوان سرو به‌اندازه یک‌چهارم پیمانه آب گازدار بریزید و موهیتو را به آن بیفزایید. روی لبه لیوان، یک حلقه لیموترش و برگ نعناع قرار دهید و آن را سرو کنید.
سعی کنید موهیتو خانگی را بعد از آماده‌شدن، فورا سرو کنید و آن را داخل یخچال نگذارید.
لیموترش سبز طعم قوی‌تری نسبت به لیموهای معمولی دارد و از همین رو، گزینه بهتری برای تهیه موهیتو محسوب می‌شود.
برای اینکه طعم و عطر نعناع به‌خوبی بلند شود، در هر مرحله قبل از استفاده چند بار به شاخه نعناع ضربه بزنید یا می‌توانید آن را دو تا سه بار به لبه لیوان بزنید تا عطر نعناع پخش شود.

موهیتو

موهیتوی هلو

موهیتو هلو، یکی از انواع موهیتو است که برای تهیه آن به دو عدد هلوی بزرگ بدون پوست و خردشده، نصف پیمانه شکر ریز، یک‌چهارم پیمانه آب‌لیموترش، ۱۰ عدد برگ نعناع، چهار پیمانه آب گازدار و یخ‌ خردشده نیاز دارید. هلو، شکر و آب‌لیمو را در مخلوط‌کن بریزید تا به حالت پوره درآیند. برگ‌های نعناع را در لیوان سرو بریزید و با ته یک کفگیر چوبی یا گوشت‌کوب کمی بکوبید تا عطر آن بلند شود. مخلوط هلو و آب گازدار و یخ خردشده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. موهیتو را می‌توانید با میوه‌های دیگری مثل موز و کیوی نیز درست کنید.

موهیتو

موهیتو نعناعی

مواد لازم برای ۵ نفر:
۲ قاشق غذاخوری شکر
۱٫۵ پیمانه آب
یک پیمانه شربت لیمو
۱۲ برگ نعناع
۳ پیمانه آب گازدار یا اسپرایت
یک عدد لیموترش
مقداری یخ
طرز تهیه:
ابتدا باید شربت شکر را تهیه کنید. برای این منظور، یک پیمانه آب را با شکر مخلوط کنید و روی شعله بگذارید تا شکر حل شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و برگ نعناع را در آن بریزید و اجازه دهید که برای ۳۰ دقیقه به همین شکل بماند. آب‌ لیموترش، شربت لیمو و نصف لیوان آب را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. سپس شربت شکر و آب گازدار را بیفزایید و مقداری یخ خردشده در آن بریزید. در آخر از برگ نعناع و حلقه‌های لیموترش برای تزیین استفاده کنید.

موهیتو بدون شکر

مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری عسل
۲ عدد لیموترش
۸ عدد برگ نعناع
آب گازدار یا اسپرایت به میزان لازم
یخ به میزان لازم
طرز تهیه 
لیموترش‌ها را چهار قاچ کنید و داخل مخلوط‌کن بریزید. پوست لیمو باعث تلخی و رنگ تیره موهیتو می‌شود که بسته به ذائقه‌تان می‌توانید آن را با پوست یا بدون پوست استفاده کنید. حالا مخلوط‌کن را روشن کنید و یخ و عسل را در آن بریزید تا مخلوط یکنواختی به دست آید. در این مرحله برگ‌های نعناع را اضافه و مجددا مخلوط کنید. در نهایت با افزودن آب گازدار یا اسپرایت، موهیتو حاضر و آماده سرو می‌شود.

موهیتو انار

مواد لازم برای ۲ نفر:
۱۰۰ میلی‌لیتر آب انار
۲۰۰ میلی‌لیتر آب گازدار
۴ قاشق غذاخوری دانه انار
یک قاشق غذاخوری شکر
۱۰ عدد برگ نعناع
۳ تا ۴ عدد لیموترش
طرز تهیه: 
نیمی از نعناع، یک عدد لیموی قاچ‌شده و شکر را در ظرفی بریزید و با گوشت‌کوب خوب بکوبید. مقداری یخ خردشده در آن بریزید. مابقی نعناع، دانه‌های انار، آب انار، لیموترش خردشده و آب گازدار را به باقی مواد بیفزایید و هم بزنید تا ترکیب یکدستی به دست آید.

موهیتو توت فرنگی

موهیتو توت فرنگی یا رد موهیتو از نوشیدنی‌های خوش‌طعم و خوش‌رنگ تابستانی است که طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه رد موهیتو یا موهیتو قرمز بسیار ساده است و فقط باید توت‌فرنگی، نعناع، لیموترش، آب گازدار و یخ داشته باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر:
۱۶ عدد توت فرنگی درشت
۲۰ عدد برگ نعناع
۱۲ قاشق غذاخوری شربت توت فرنگی
۱۲ قاشق غذاخوری آب لیموترش
۶ پیمانه آب گازدار
۳ عدد لیموترش
۱٫۵ پیمانه یخ
طرز تهیه
ابتدا توت‌فرنگی‌ها را بشویید و با گوشت‌کوب برقی یا غذاساز له کنید.موهیتو توت فرنگی یا رد موهیتو از نوشیدنی‌های خوش‌رنگ تابستانی است. آب‌لیمو، شربت توت‌فرنگی و دو پیمانه آب را به باقی مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا مابقی آب، یخ و نیمی از برگ‌های نعناع را به آن بیفزایید. در این مرحله باید لیموترش‌ها را حلقه کنید و دو حلقه در هر لیوان سرو بگذارید. سپس نوبت به افزودن نوشیدنی موهیتو و چند برگ نعناع به آن می‌رسد. برای تزیین لیوان می‌توانید یک عدد توت‌فرنگی برش‌خورده را روی لبه آن قرار دهید.

موهیتو خیار

مواد لازم برای یک نفر:
آب یک عدد لیموترش
۱۰ عدد برگ نعناع
یک‌چهارم خیار بدون پوست و تخم
یک قاشق غذاخوری عسل
یخ به میزان لازم
آب گازدار به میزان لازم
ورقه‌های خیار، برگ نعناع و حلقه‌های لیموترش برای تزیین
طرز تهیه :
آب‌لیموترش، نعناع، خیار و عسل را در غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا نرم شوند. در لیوان سرو به‌اندازه کافی یخ بریزید و موهیتو خیار را به لیوان منتقل کنید. سپس آب گازدار را به باقی مواد بیفزایید. لیوان موهیتو را با ورقه‌های خیار، برگ نعناع و حلقه‌های لیموترش تزیین کنید.

موهیتو هندوانه

مواد لازم برای یک نفر:
یک پیمانه هندوانه
۶ عدد برگ نعناع
یک قاشق غذاخوری آب‌لیموترش
سه‌چهارم پیمانه آب سیب گازدار یا آب انگور گازدار
۵ یا ۶ قالب یخ
۲ تا ۳ برش لیموترش
طرز تهیه:
تکه‌های هندوانه را در کاسه یا ظرف کوچکی بریزید و آن‌ها را با گوشت‌کوب بکوبید تا آب هندوانه درآید. سپس برگ‌های تازه نعناع را اضافه کرده و دوباره برای چند ثانیه آن‌ها را بکوبید که فقط عطر نعناع بلند شود، اما له نشود. این مخلوط را به لیوان سرو منتقل کنید. قالب‌های یخ، آب‌لیموترش و آب سیب گازدار خنک را به باقی مواد اضافه و کمی مخلوط کنید. در این مرحله شیرینی موهیتو را تنظیم کنید.

موهیتو آناناس

مواد لازم برای یک نفر:
۴ تا ۵ تکه کوچک آناناس
۵ عدد برگ نعناع
یک قاشق غذاخوری آب‌لیموترش
نصف پیمانه آب انگور خنک
نصف پیمانه آب گازدار
یخ به میزان لازم
چند برش لیموترش برای تزیین
طرز تهیه:

تکه‌های آناناس را در کاسه کوچکی بریزید و با پشت کفگیر چوبی یا گوشت‌کوب فشار دهید تا له شوند. برگ‌های نعناع را اضافه کنید و آن‌ها را نیز کمی فشار دهید تا طعم و عطر آن‌ها آزاد شود. این مخلوط را به لیوان سرو منتقل کنید. حالا تکه‌های یخ، آب انگور، آب‌لیموترش تازه و آب گازدار را روی مواد بریزید. برای تهیه آب انگور تازه می‌توانید یک پیمانه انگور تازه را با یک‌چهارم پیمانه آب آشامیدنی در مخلوط‌کن بریزید و سپس آن‌ها را صاف کنید. در نهایت نیز آن را بچشید و در صورت نیاز کمی شکر به آن بزنید و با برش‌های لیمو تزیین کنید.

موهیتو انبه و پرتقال

مواد لازم برای ۴ نفر:
یک پیمانه نعناع تازه
یک‌چهارم پیمانه شکر
یک پیمانه آب پرتقال
یک پیمانه آب انبه
یک قاشق غذاخوری آب‌لیموترش تازه
۱٫۵ پیمانه آب گازدار
برش پرتقال برای تزیین
۲ پیمانه یخ
طرز تهیه:
ابتدا نعناع را در ظرفی بریزید و با ته یک کفگیر چوبی آن را بمالید تا کمی خرد شده و عطر آن بلند شود. شکر را اضافه کنید و کمی دیگر آن را فشار دهید تا طعم نعناع به خورد شکر برود. در ادامه آب پرتقال، آب انبه، آب لیموترش تازه و آب گازدار را به آن بیفزایید و مخلوط کنید. هر لیوان سرو را با یک‌دوم پیمانه یخ پر کنید و موهیتو انبه را روی آن بریزید. در نهایت نیز لیوان‌ها را با یک برش پرتقال تزیین کنید.

موهیتو پرتقال

مواد لازم برای ۲ نفر:
۲ عدد پرتقال
یک عدد لیموترش سبز
۲٫۵ سانتی‌متر زنجبیل تازه
۱۵ عدد برگ نعناع
نصف پیمانه شکر قهوه‌ای یا سفید
یک پیمانه یخ
طرز تهیه:

پرتقال‌ها را پوست بگیرید و چند برش پرتقال را کنار بگذارید. آب پرتقال و زنجبیل را با آب‌میوه‌گیری بگیرید و سپس آن را از صافی رد کنید. شکر قهوه‌ای، آب‌لیمو و برگ‌های نعناع را در ظرفی بریزید و با ته یک کفگیر چوبی فشار دهید تا برگ نعناع کمی خرد شود. این مخلوط را به آب پرتقال و زنجبیل اضافه کنید. موهیتو را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. برای سرو موهیتو، نصف پیمانه یخ در لیوان‌های بلند قرار دهید و مخلوط آب پرتقال را همراه با برگ‌های نعناع و برش‌های پرتقال روی یخ‌ها بریزید.

موهیتو انبه

مواد لازم برای یک نفر:
یک‌چهارم پیمانه پوره انبه
نصف قاشق غذاخوری شکر ریز
۸ تا ۱۰ عدد برگ نعناع
آب نصف یک عدد لیموترش (حدود ۲ قاشق غذاخوری آب‌لیمو)
۶ تا ۷ تکه یخ
برش‌های لیمو، انبه خردشده و برگ نعناع برای تزیین
طرز تهیه :
برگ نعناع، شکر و آب لیموترش را در لیوان بلندی بریزید و با ته یک کفگیر چوبی یا دسته گوشت‌کوب آن‌ها را فشار دهید. پوره انبه را اضافه و خوب مخلوط کنید تا شکر حل شود. در ادامه یخ خردشده را بیفزایید. سپس روی آن آب گازدار بریزید و خوب هم بزنید. در صورت تمایل موهیتو انبه را با برش‌های لیمو، انبه خردشده و برگ نعناع تزیین کنید.

موهیتو سیب

مواد لازم برای یک نفر:
یک عدد لیموترش
یک قاشق چای‌خوری شکر
۶ عدد برگ نعناع
برگ نعناع برای تزیین
۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب سیب
آب گازدار به میزان لازم
یخ خردشده به میزان لازم
طرز تهیه :
برگ‌های نعناع، شکر و لیموترش را ته یک لیوان بلند قرار دهید و با دسته گوشت‌کوب چوبی خوب فشار دهید تا عصاره نعناع خارج شود. آب سیب و یخ خردشده را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. در آخر نوبت به افزودن آب گازدار می‌رسد.

موهیتوی سیب

موهیتو عسل

برای درست کردن موهیتو عسل ابتدا باید عسل را در مقدر کمی آب ولرم حل کنید و پس از آن پوست یک لیمو ترش را جدا کنید و هسته‌های آن را درآورید و لیمو ترش را خرد کنید. سپس باید برگ‌های نعناع را همراه با عسل حل شده و لیموترش خرد شده و مقداری آب گازدار درون مخلوط کن بریزید تا کاملا مخلوط شود. بعد از مخلوط شدن مواد باید لیموترش دیگری را به صورت حلقه‌ای و نازک برش بزنید و چند تکه از برش‌ها را در ته لیوان در دیواره داخلی نگه دارید تا برش‌های لیمو به لیوان بچسبد و سپس مقداری آب گازدار را همراه با مواد مخلوط شده به لیوان اضافه کنید. برای تزیین نیز می‌توانید چند عدد از برش‌های حلقه‌ای لیمو را روی لبه لیوان بگذارید. توجه داشته باشید که اگر مخلوط کن شما تیغه ضعیفی دارند می‌توانید قبل از اینکه یخ‌ها را داخل مخلوط کن بریزید با استفاده از هاون کمی یخ‌ها را خورد کنید. لازم است بدانید که در ابتدا به منظور بهتر مخلوط شدن یخ و نعنا فقط مقدار کمی از آب گازدار را باید همراه با نعناع و یخ داخل مخلوط کن بریزید، بنابراین نباید تمام آب گازدار را در این مرحله به مواد اضافه کنید، زیرا به خاطر مخلوط شدن، گاز آن از بین می‌رود و موهیتو طعم اصلی خود را از دست خواهد داد. همچنین فراموش نکنید که تا زمان تهیه موهیتو، آب گازدار را درون یخچال بگذارید تا خنک بماند و یخ‌ها دیرتر آب شوند.
به همین راحتی می‌توانید موهیتو را با عسل درست کنید و از نوشیدن آن در فصول گرم نهایت لذت را ببرید. هم‌چنین می‌توانید این نوشیدنی مقوی را برای کودکانتان درست کنید یا آن را به عنوان نوشیدنی اصلی در میهمانی‌ها همراه با عزیزانتان سرو کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید. موهیتو را می‌توان با انواع طعم‌ها نظیر موهیتو هندوانه، موهیتو طالبی، موهیتو توت فرنگی درست کرد، اما این نوع از موهیتو علاوه بر داشتن لیمو و نعنا به دلیل داشتن عسل، یک نوشیدنی قوی محسوب می‌شود که خاصیت فراوانی نیز دارد و بیشتر رایج است و به دلیل یخ فراوانی که در نوشیدنی موهیتو وجود دارد به سرعت حرارت بدن شما را پایین می‌آورد و طعم سرد و طعم دلپذیر آن برای گرمای تابستان بسیار فوق‌العاده می‌باشد.

خواص موهیتو

منبع عالی آنتی اکسیدان

درباره آنتی‌اکسیدان چه چیزی را می‌دانید؟ این ترکیب نه تنها یک سد دفاعی فوق‌العاده قوی برای جلوگیری از سرطان یا مبارزه با رادیکال‌های آزاد است، بلکه برای قلب و برخی از شرایط عصبی مانند آلزایمر و دمنس نیز مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، موهیتو به‌دلیل داشتن آبلیمو به‌عنوان یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C شناخته می‌شود. این موضوع به‌صورت موثری بر روی تقویت دستگاه ایمنی بدن تاثیر دارد. چراکه این ویتامین با تحریک سلول‌های بدن در ساخت و تولید گلبول‌های سفید نقش دارد. علاوه‌بر این، ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی موهیتو شما را در مقابل طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مزمن در امان نگه می‌دارند.

تقویت سلامت دستگاه گوارشی

از نظر بسیاری از کارشناسان مهم‌ترین خاصیت موهیتو تقویت سلامت دستگاه گوارشی است. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه بیماری‌های گوارشی این روزها در حال افزایش هستند. خواص ضدالتهابی این نوشیدنی می‌توانند در جلوگیری از ابتلا به مشکلاتی مانند سندروم روده تحریک‌پذیر به شما کمک کرده و همچنین با افزایش حرکات روده، دستگاه گوارشی را در مقابل یبوست در امان نگه دارد.

سلامت پوست

مسلما کم‌تر شنیده‌اید که کسی از این نوشیدنی برای تقویت سلامت پوست خود استفاده کند، اما حتما شما هم قبول دارید که آبلیمو و نعناع از محبوب‌ترین ماسک‌های زیبایی پوست به‌شمار می‌روند.

موهیتو هر دوی این ماده را در خود دارد و به همین دلیل است که استفاده از آن برای جلوگیری از مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس توصیه می‌شود. علاوه‌بر این، ماهیت آنتی اکسیدانی این نوشیدنی می‌تواند به شما در کاهش علائم پیری زودرس کمک کند چرا که آنتی‌اکسیدان‌ها، آسیب‌های رادیکال‌های آزاد را نسبت به سلول‌های پوستی به حداقل می‌رسانند.

از بین بردن بوی بد دهان

هیچ ترکیبی بهتر از مخلوط نعناع و آبلیمو برای مقابله با بوی دهان وجود ندارد. همان‌طور که می‌دانید آدامس نعناع یکی از پرمصرف‌ترین آدامس‌ها است. ماهیت خنک‌کننده و آنتی‌باکتریال این نوشیدنی باعث می‌شود تا دهان شما بوی مطبوعی بدهد. بسیاری اعتقاد دارند که فعالیت باکتری‌های معده مهم‌ترین دلیل بوی بد دهان است.

 

در این مقاله با انواع موهیتو آشنا شدید . پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه ۲۷ مدل اسموتی خوشرنگ و خوشمزه مخصوص تابستان آشنا شوید.

مواد اولیه موهیتوچیست ؟

موهیتو با مواد ساده‌ای همچون آب گازدار، نعناع، آب‌لیمو و شکر تهیه می‌شود و انتخابی عالی برای رفع عطش در فصول گرم سال به حساب می‌آید.

خواص موهیتو چیست ؟

موهیتو در هضم بهتر غذا اثر دار، به کلاژن‌سازی و شادابی پوست کمک می‌کند، ماده معدنی آهن در برگ‌های نعناع برای افراد دچار کم‌خونی مفید است، نعناع موجب افزایش سوخت‌وساز می‌شود و در کاهش وزن موثر است، نعناع، دهان را خوشبو می‌کند و نوشیدن موهیتو برای رفع استرس و اضطراب توصیه می‌شود.

انواع موهیتو چیست ؟

از انواع مختلف موهیتو می‌توان به موهیتو کلاسیک، موهیتو نعناعی، موهیتو بدون شکر، موهیتو انار، موهیتو توت فرنگی (رد موهیتو)، موهیتو خیار، موهیتو هندوانه، موهیتو آناناس و موهیتو انبه و پرتقال اشاره کرد.
           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *