جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهر بانوی بوستان ولایت تهران

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ خرداد ۱۳۹۸

شهر بانوی بوستان ولایت بکی از بزرگ ترین و مجهر ترین بوستان های و مراکز ویژه بانوان در پایتخت است که در ضلع شمالی بوستان ولایت قرار دارد. دسترسی به شهر بانوی بوستان ولایت از طریق اتوبان شهید چراغی ممکن است. توجه داشته باشید که شهر بانوی بوستان ولایت شهری مختص بانوان برای فعالیت های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و آموزشی است و ورود آقایان به آن ممنوع می باشد.شهر بانوان یک باغ ایرانی است که در عرصه ای بالغ بر ۶ هکتار و در شمالی ترین بخش بوستان ولایت قرار گرفته است و یکی از هفت قطب اصلی مجموعه بوستان ولایت است.برنامه ریزی های شهر بانوان چه از حیث شهرسازی و معماری چه از حیث علوم اجتماعی بررسی جامع شده است.

شهر بانوی بوستان ولایت 1 شهر بانوی بوستان ولایت تهران

شهربانوی بوستان ولایت در مساحت ۶ هکتار تاسیس شده است که مجموعه‌ای منحصر به فرد و برخوردار از زون‌های مختلف فرهنگی، سبک زندگی و ورزشی اعم از فوتبال، والیبال و استخر شناست. بخشی از فضای شهر بانوی بوستان ولایت به زمین چمن فوتبال و ۱۲۰۰متر به زمین روباز ورزشی اختصاص یافته است.این شهربانو به پیست کارتینگ اتومبیلرانی و پیست دوچرخه‌سواری ویژه استفاده بانوان تجهیز شده؛ بخش دیگر شهربانو را فروشگاه‌های آن تشکیل می‌دهد که به ‌عرضه کالاهای موردنیاز خانم‌ها، محصولات فرهنگی و ورزشی می‌پردازد.
از دیگر بخش‌های شهر بانوی بوستان ولایت، گالری هنری با ۴۰۰متر زیربناست که بانوان هنرمند می‌توانند آثار هنری، خلاقیت‌ها و ابتکارات خود را به‌نمایش بگذارند که در کنار تالار مد و لباس و مرکز زیبایی، نسبت به ارائه سبک زندگی ایرانی – اسلامی اقدام می‌شود. همچنین یکی از ساختمان های مهم در مجموعه «مرکز مدیاتک» در ضلع جنوبی شهر بانوست که با امکانات پیشرفته و بروز دنیای تکنولوژی تجهیز شده و شامل سیستمهای رایانه ای و بازی و سرگرمی می باشد، راه‌اندازی بیش از ۲۴کرسی مشاوره مانند مشاوره سلامت روحی و روانی، بهداشت، همسرداری، خانواده، نشاط و شادابی از دیگر امکانات مجموعه شهربانوست.

شهر بانوی بوستان ولایت 2 شهر بانوی بوستان ولایت تهران

ساختمانهای فرهنگی ورزشی شهر بانوان با مساحتی قریب به ۱۰ هزار متر مربع پس از تغییر کاربری و مرمت های ساختمانی که با شیوه های مدرن و پیش ساخته انجام شده است با عملکردهای ویژه ای به شرح ذیل طرح ریزی شده اند :
*مسجد برای اجرای فرایض الهی
*مرکز اداری و مشاوره با هدف پرورش مهارتهای اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره به بانوان
*مراکز ورزشی چند منظوره با تجهیزات ورزشی ، والیبال ، بسکتبال ، تنیس روی میز ، بدنسازی و …
*مراکز آموزشهای نظری با بیش از ۲۰ کلاس آموزشی مجهز به سیستمهای مالتی مدیا
*کارگاههای آموزشی شامل : عکاسی ، خیاطی ، نقاشی ، قالیبافی ، مجسمه سازی و …
*مرکز مدیاتک با مجهزترین امکانات دیجیتالی
*مراکز زیبائی ، مراقبتهای پوست و مو ، تالار مد و لباس و …
* فروشگاههای ویژه بانوان ، مهد کودک ، رستوران و … از جمله عملکردهای دیگر در شهر بانوان است.
ورود کلیه آقایان به شهر بانوان ممنوع است و برنامه ریزی به گونه ای است که تمام فعالیتهای شهری این سایت از جمله فعالیتهای مدیریتی ، انتظامی ،خدماتی ، مدیریتی و … توسط بانوان انجام می پذیرد.
محور دوچرخه سواری حرفه ای ، محور اتومبیلرانی حرفه ای ، گذر تندرستی و گذر هنرمندان از جمله محورهای تعریف شده در شهر بانوان است.
زمین چمن فوتبال ، زمین بسکتبال ، زمین های تنیس ، استخر روباز چهار فصل ، باغهای ایرانی و عرصه های اجتماعی از جمله عرصه های شهر بانوان است.
تجهیزات امنیتی ، دوربین های مدار بسته و سیستم های پیچینگ ، سیستم های اعلام حریق ، مبلمان شهری کامل بیش از ۱۰۰ دوچرخه پیشرفته در سایزهای متنوع و حتی تجهیز فضاهای داخلی از پیشرفته ترین نوع انجام می پذیرد.
هدف از احداث شهر بانوان ارتقاء توان فرهنگی، اجتماعی و مهارتهای ورزشی بانوان در راستای حرکتهای قبلی شهرداری است. توجه به ضوابط طراحی شهری برای معلولین و جانبازان در شهر بانوان در صدر طرحهای شهری قرار گرفته است.

تلفن تماس : ۵۵۴۶۰۱۰۷
آدرس : اتوبان شهید چراغی – نرسیده به اتوبان نواب – ضلع شمالی بوستان ولایت – مجموعه شهر بانو

شهر بانوی بوستان ولایت 3 شهر بانوی بوستان ولایت تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • یگانه مقدم فر

    تو ایام کرونا شهربانو برقراره؟
    ورود اسکیت ازاده؟

    ۲۲ شهریور, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *