جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شربتخانه ترنج بانو زنجان

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

شربتخانه ترنج بانو زنجان یک کافه رستوران سنتی معروف و محلی دنج برای نوشیدن دمنوش های گیاهی است.شربت‌ خانه ترنج‌ بانو سنتی طراحی شده ‌است و دو بخش مجزای فضای باز (حیاط) و فضای‌ داخلی شربت‌خانه را در اختیار مشتریان قرار داده است.فضای داخلی و خارجی شربت خانه به‌وسیله دری چوبی و کوچک از هم جدا شده‌اند که با آینه‌های رنگین تزیین شده است. در این شربت‌خانه پنجره‌ها‌یی با شیشه‌های ملون، پرده و فضایی طاقچه‌مانند وجود‌ دارد که تداعی‌‌کننده خانه‌های قدیمی ایرانی است.

در ورودی این شربت خانه دو قوچ سنگی نصب شده است و جالب است بدانید که قوچ های سنگی زنجان نمادی از پیکره تراشی دوره صفوی است. تنها ۵ قوچ سنگی در منطقه غرب ایران وجود دارد و آن هم متعلق به روستای سعید آباد زنجان است و در محل موزه ذوالفقاری و رختشویخانه نگهداری می شوند. قوچ های سنگی نمادی از هنر سنگ تراشی و حجاری بسیار هنرمندانه از دوره صفوی است که نمونه های کتیبه دار آن را بر روی مزار قهرمانان و پهلوانان نصب می کردند.
وجود یک حوض در وسط حیاط و ماهی‌های قرمز درونش و گلدان‌های شمعدانی و گل‌های خوشبوی دیگر که اطرافش چیده شده‌اند، از ویژگی‌های شربتخانه ترنج بانو زنجان است.

شربتخانه ترنج بانو زنجان شربتخانه ترنج بانو زنجان

وسط‌‌ حوض یک فواره آب هم به چشم می‌خورد که به دلچسب‌ترکردن‌ فضای داخلی‌ حیاط کمک‌ شایانی کرده است.
البته میزبان شربت خانه ترنج بانو فقط به چیدن گلدان در اطراف حوض بسنده نکرده ‌است و گلدان‌ها در سرتاسر شربت‌خانه، مانند ورودی و پله‌ها و طاقچه‌ها و آویزان از دیوار‌ها به چشم می‌خورند و تعدادی هم درخت در حیاط هست که خود بیانگر میزان اهمیت‌دادن میزبان به فضای‌ سبز و گل و گیاه است.
همچنین مسافران برای تهیه سوغات زنجان می توانند از بازاری که جنب شربت خانه راه اندازی شده است، خرید کنند. صاحب این مکان، خانمی بسیار موقر و متین است که در عین حال رفتاری صمیمی و گرم با مشتریان دارند

شربتخانه ترنج بانو زنجان 2 شربتخانه ترنج بانو زنجان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *