رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

شربتخانه ایران مال تهران

اشتراک گذاری

شربتخانه ایران مال تهران یکی از جذاب ترین مکان هایی است که روزانه توریست و مردم محلی به آنجا سر زده و از فضای دلنشین آنجا لذت می برند.شربت خانه یکی از جذاب ترین مکان هایی است که حس و حال دوران قاجار و تاریخ گذشته ایران را به یاد آورده و باعث شده به یک چشم بهم زدن به تاریخ قدیم و فرهنگ ایران سفر کنید. در واقع شربت خانه ها محیطی باستانی هستند که در گذشته ساخته می شدند تا مردم دور هم جمع شوند و در خصوص مسائل مختلف به ویژه باستان ایران صحبت کنند.

لازم به تذکر است که اولین شربت خانه ایران پس از ظهور اسلام و در پی ممنوع شدن شراب در اسلام پدید آمد. نخستین شربت خانه در دوران تیموریان و در شهر سمرقند ساخته شد و نظر بسیاری از مردم را جلب کرد.در همین راستا صفویان و شاه اسماعیل شربت خانه هایی را در سراسر ایران رواج دادند و مردم را برای بنای همچین آثار باستانی تشویق می کردند.

شربتخانه ایران مال تهران
امروزه فضایی به نام کافه در ایران جای شربت خانه ها گرفته است و پیشنهاد ما به مردم این است که از فضای فرهنگی سرزمین ایران مانند شربت خانه ایران مال نیز استفاده کنند و لذتی به یادماندنی را تجربه کنند.
شربتخانه ایران مال تهران یکی از بخش های سنتی مجموعه ایران مال می باشد که به شکل بسیار ساخته شده است و نظر تمامی مراجعین این مجموعه را به سوی خود جلب می کند.

فضایی که به شربت خانه ایران مال اختصاص داده شده است حدود ۲۵۰ متر مربع می باشد و باید بدانید که دیوار های این بخش به کمک کاشی های رنگی که یکی از نماید های معماری سنتی ایران می باشند، تزئین شده است و گردشگران با بازدید از این بخش می توانند تا حدودی با معماری اصیل ایرانی نیز آشنا شوند.

شربتخانه ایران مال  شربتخانه ایران مال تهران

وقتی که وارد فضای شربت خانه می‌شوید، یکی از اولین چیزهایی که باید توجه کنید، معماری و گچ‌بری زیبای این مکان است که نه تنها ظرافت و دقت مثال زدنی در آن به کار گرفته شده، بلکه زیبایی هم چاشنی آن کرده‌اند و خروجی این ترکیب، یک منظره زیبا شده است.
شربت‌ خانه ایران‌ مال با سالنی وسیع که سه هلالی در مرکز آن بر روی سه ستون قرار گرفته سرشار از جلوه‌های هنر و معماری ناب ایرانی است. در شربت‌ خانه بیش از هر چیز ظرافت‌ها و ریزه‌کاری‌های گچ‌بری به چشم می‌آید. زمانی که از دیدن این زیبایی‌ها سیر شدید، کمی جلوتر بروید و از ستون‌ها رد شوید تا به بار برسید. اینجا منوی کاملی از شربت‌های موجود پیش روی شما قرار داده می‌شود تا انتخاب کنید.
در ضمن اگر در مورد محتویات و ترکیبات نوشیدنی‌ها هم سوال داشته باشید می‌توانید از متصدی کمک بگیرید. همزمان که مشغول انتخاب و سفارش هستید، می‌توانید بخش از فرایند آماده‌سازی شربت‌ها را در پشت پیشخوان مشاهده کنید که هر کدام با رنگ و لعاب خاصی در لیوان‌های کوچک و بزرگ و روی سینی‌های زیبا سرو می‌شوند.

شربتخانه ایران مال  شربتخانه ایران مال تهران

میز بار نیز با نقش گل و بوته مناسبت خوبی با سایر دکوراسیون شربت‌ خانه دارد و بخشی از روح سنتی حاکم در فضا را از آن خودش کرده است
اگر به قصد گردش و تفریح به بازار بزرگ ایران مال رفتید بازدید از شربت خانه‌اش را از دست ندهید، چرا که این امکان برایتان وجود دارد که علاوه بر نظاره نقش و نگارهای رنگارنگ که تلفیقی از رنگ‌های فیروزه‌ای، زرد کهربایی، نارنجی، سفید و غیره است در فضای آرام بخشش به همراه شنیدن موسیقی سنتی این شربت خانه از عرقیات گیاهی معروف کاشان و بازارهای قدیم تهران نوش جان کنید. پس از صرف این نوشیدنی‌های خوش طعم، برای آشنایی با صنایع دستی ایران سری هم به غرفه‌های سرای عقیق، سرای زمرد، سرای فیروزه، سرای الماس و سرای ابریشم بزنید که در نزدیکی این شربت خانه به چشم می‌خورد.

شربتخانه ایران مال شربتخانه ایران مال تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *