جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سیری در کرج ، ایران کوچک

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ اسفند ۱۴۰۱

سیری در کرج می خواهد شما را با این شهر که ایران کوچک لقب گرفته و در نزدیکی پایتخت قرار دارد بیشتر آشنا کند. شهر کرج مرکز استان البرز است که در ۳۶ کیلومتری غرب تهران و در کرانه ی غربی رود کرج واقع شده است. در سال ۱۳۸۹ خورشیدی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی، شهر کرج به همراه ۳ شهرستان دیگر در قالب استان البرز جای گرفت. جمعیت شهر کرج بر پایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۵ ه‍.خ برابر با ۱٬۵۹۲٬۴۹۲ تن بوده که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر به ۱٬۹۷۳٬۴۷۰ تن می‌رسد. کرج چهارمین شهر پرجمعیت ایران و بیست و دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

کرج1 سیری در کرج ، ایران کوچک

معرفی شهر کرج

شهر کرج با قدمتی دیرینه و با جمعیتی انبوه در دامنه ی جنوبی البرز جای دارد. نام کرج از اصطلاح کراج گرفته شده که به معنی خبررسانی با روشن کردن آتش می باشد. کرج در گذشته یک روستای ییلاقی خوش آب و هوا بوده و به دلیل داشتن مناظری زیبا و طبیعی بکر شهرت خاصی داشته است. این شهر مسیر ارتباطی بین استان های تهران، ترکیه و آذربایجان می باشد و از این نظر اهمیت بالایی دارد.
موقعیت ارتباطی و نزدیکی به پایتخت و نیز ظرفیت های اقلیمی مهاجران زیادی را به این شهر جذب کرده است. به گونه ای که کرج را اولین شهر مهاجرپذیر ایران می دانند. این شهر دارای ترکیب جمعیتی گوناگونی نظیر کرد، لر، فارس، عرب، شمالی ها و جنوبی ها است که منجر به ایجاد آداب و رسوم مختلفی در شهر شده است. به گفته ی حوزه ی فرمانداری کرج در این شهر بیش از ۱۰۰ اثر فرهنگی ، تاریخی و طبیعی شناسایی شده است.

کرج سیری در کرج ، ایران کوچک

جاذبه های گردشگری کرج

کاروانسرای شاه عباسی

یکی از بناهای مهم و تاریخی کرج، کاروانسرای شاه عباسی است که نقش مهمی در پیدایش کرج داشته و شاید برایتان جالب باشد نزدیک به بیش از ۳۵۰ سال پیش، این کاروانسرا در یکی از ده های اطراف کرج ساخته شد و توسعه شهر کرج از این کاروانسرا آغاز گردید هرچند قدمت سکونت در این منطقه به بیش از ۸هزار سال پیش برمیگردد.
کاروانسرای شاه عباسی کرج از جمله بناهای تاریخی و باارزش است که در سال ۱۳۵۶ به فهرست آثار ملی ایران افزوده شده و امروزه هم درمیان محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان البرز قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید کاروانسرای شاه عباسی در دوران قاجاریه، هم به عنوان مدرسه مورد استفاده قرار میگرفت. و هم به عنوان پادگان اما امروزه تنها یک بنای سنگی و آجری است که در شاهراه ابرشیم قرار دارد. سالانه میلیون ها گردشگر از این بنای تاریخی بازدید می کنند.
آدرس: کرج، جنوب شرقی میدان شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی سیری در کرج ، ایران کوچک

کاخ سلیمانیه کرج

این کاخ در حال حاضر این ساختمان در محدوده دانشکده کشاورزی کرج واقع‌شده و سال‌هاست به حالت متروک، فراموش و رها شده است. چند سالی با انجام عملیات حفاظتی شامل دیوارکشی و نصب پرده‌های سراسری روی نما و همچنین انجام عملیات مرمتی، سعی در حفظ و احیای آن شد و پس از آن نیز هر از چندی با انجام مختصری از فعالیت‌های مرمتی این داستان ادامه دارد که این همه برای حفظ و نگهداری آن چندان کافی و موثر به نظر نمی‌رسد.
تمامی اجزا و عناصر ساختمان شامل فضاها و نما، جرزها و پله‌ها، نسبت به محور میانی بنا متقارن بوده و ساختار بسیار ساده‌ای دارد. این امر با توجه به کشیدگی و عمق کم فضاها، فضایی بسیار روشن، شفاف و سبک را در ادامه باغ‌های زیبای مقابل آفریده است.کاخ سلیمانیه در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۲۷ با شماره ثبت ۳۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. یکی از پسران فتحعلی شاه که سلیمان میرزا نام داشت فرمانروای منطقه کرج بوده و این قصر هم مقر اقامت او بوده است. بنابراین طبیعی است که نام او بر روی این قصر گذاشته شود.صدر اصفهانی، بانی آن نیز پدر زن سلیمان میرزا بوده است .
آدرس:کرج – پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران .

کاخ سلیمانیه 1 سیری در کرج ، ایران کوچک

کاخ شهرستانک کرج

در محور کرج – چالوس، در قسمت شمال شرقی سد امیر کبیر (سد کرج)، در محل روستای دوآب جاده آسفالته ای به طول ۱۳ کیلومتر منشعب و به روستای شهرستانک منتهی می شود. پس از طی ۲ ساعت پیاده روی در کنار رودخانه و باغ های سر سبز، به محل قصر تاریخی ناصر الدین شاه خواهیم رسید. این بنا در سال ۱۲۹۵ هجری قمری به دستور وی جهت استفاده و ییلاق شاهان قاجار احداث شده است.ناصر الدین شاه در شهرستانک هر سال مراسم آشپزان راه می انداخت.
اعتماد السلطنه در کتاب خاطرات خود در این باره می نویسد: هر سال در یک روز معین ناصر الدین شاه به اتفاق وزرا و رجال و شاهزادگان و دیگر نزدیکان خود به شهرستانک می آمد و مراسم مخصوص آشپزان را به راه می انداخت. ناصر الدین شاه برای سفر به شهرستانک از جاده مخصوص شاهی عبور می کرد. این جاده از راه پس قلعه و توچال به شهرستانک می رسید. اما خدمه و چاکران شاه مجبور بودند از راه باریک و خطرناک رودخانه به شهرستانک بروند. همیشه در جریان این رفت و برگشت تعدادی از خدمه و چاکران شاه به رودخانه سقوط کرده و جان می سپردند. به همین دلیل، ناصر الدین شاه در سرخ حصار قصری ساخت و مراسم آشپزان خود را به آنجا منتقل کرد.

%name سیری در کرج ، ایران کوچک

کاخ مروارید (کاخ شمس)

قدمت کاخ مروارید یا کاخ شمس به دوران پهلوی برمیگردد. در آن زمان که یک میلیون دلار عدد بسیار قابل توجهی بود هزینه شد تا بنیاد فرانک لوید رایت به همراه وسلی پیترز، همچنین کاخی را برای شمس پهلوی بسازند. شمس پهلوی به بیماری آسم مبتلا بود و درخواست داد تا در ۱۱۱ هکتار زمین، بنایی ساخته شود تا بتواند در منطقه ای خوش آب و هوا زندگی کند.کاخ مروارید بنایی به شکل حلزون دارد و هر نقطه از کاخ، نورگیری خاصی داشته و همچنین در قسمت شمال کاخ مروارید هم دریاچه ای به فرم باله های سفره ماهی ساخته شده است.

کاخ مروارید سیری در کرج ، ایران کوچک

آبشار خور

آبشار خور که از قله گندم‌چال جریان پیدا کرده، از ناب‌ترین جاهای دیدنی کرج به شمار می‌رود. این آبشار ۵۰ متری، طبیعتی زیبا در اطراف خود ایجاد کرده و منظره‌ای بی‌نظیر در برابر چشمان شما آورده است. آبشار خور در نزدیکی‌های روستای خور و حدود ۱۷ کیلومتری جاده چالوس کرج قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار می‌توانید قسمتی از مسیر را با ماشین بروید. بقیه راه را هم جنگل نوردی کنید تا به آبشار برسید. مطمئین باشید که بعد از راه رفتن در جنگل آب‌تنی در آب رودخانه لذتی صد چندان خواهد داشت.
در زمستان‌ها، سرمای هوا باعث یخ بستن این آبشار می‌شود و نمایی خارق‌العاده است که نباید از دست داد. در فصول گرم نیز می‌توانید از کنار درختان میوه‌ای مانند زردآلو، گیلاس و آلبالو عبور کنید و از سرسبزی این منطقه لذت ببرید. آبشار خور مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات، پیاده‌روی از روستا تا آبشار و گرفتن عکس‌های خاطره‌انگیز است.
آدرس: ۱۷ کیلومتری جاده کرج چالوس، روستای خور

آبشار خور سیری در کرج ، ایران کوچک

دریاچه سد امیرکبیر

این دریاچه در فاصله تقریبی ۲۵ کیلومتری از شهر کرج قرار دارد. این دریاچه در مسیر رودخانه کرج واقع شده است و اطراف آن روستاهای خوش آب و هوایی میان کوهستان‌های البرز قرار گرفته‌اند. دریاچه سد امیرکبیر تنها مسیر دسترسی به روستای واریان به شمار می‌رود؛ هرچند دسترسی به آن فقط برای اهالی میسر است.
دریاچه سد امیر کبیر از پرطرفدارترین جاذبه‌های اطراف کرج است که گردشگران زیادی در فصل‌های مختلف سال در جوار آن اتراق می‌کنند. دسترسی به این دریاچه از مسیر پر شیب اطراف آن انجام می‌شود که برای همه گردشگران ساده نیست. به خاطر داشته باشید شنا در دریاچه سد امیر کبیر ممنوع است.

سد امیرکبیر سیری در کرج ، ایران کوچک

پیست اسکی دیزین

با عنوان مهم ترین پیست اسکی ایران، دیزین از جمله پیست های اسکی چهار فصل ایران است که در هر زمان به پیست مراجعه کنید، می توانید تجربه هیجان انگیز اسکی را داشته باشید.پیست اسکی دیزین در فاصله ۱۲۳ کیلومتری چالوس و ۷۱ کیلومتری شمشک قرار دارد برای دسترسی به پیست اسکی دیزین از شهرستان کرج، کافیست وارد جاده چالوس شوید تا پس از طی کردن ۶۵ کیلومتر، جلوتر از گچسر به سمت روستای ولایت رود بروید. در این روستا بعد از اینکه خانه ها و منطقه را رد کردید، به پیست اسکی دیزین خواهید رسید.
اگر در فصل تابستان می خواهید از پیست اسکی دیزین بازدید کنید، پیشنهاد می کنیم از لویزان به سمت فشم رفته و بعد از روستای شمشک، به پیست اسکی دیزین خواهید رسید. این مسیر به مراتب راحت تر از مسیر چالوس است اما در فصل زمستان به لطف بارش سنگین برف در جاده، مسیر مسدود می شود.

دهکده دیزین در مرز تهران و البرز واقع شده است و در این منطقه، در روزهای گرم تابستان به ندرت دما هوای تا ۲۰ درجه سانتی گراد بالا می آید اما در فصل زمستان، میانگین دمای هوا در پیست اسکی تا ۲۰ درجه زیر صفر نیز گزارش شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید پیست اسکی دیزین را کاوشگران خارجی کشف کرده اند بطوریکه در اوایل دهه ۵۰، گروهی خارجی در این منطقه به دنبال معدن بودند که با دیدن کوه ها و مسیرهای جذاب، ایده ساخت پیست اسکی در منطقه را داشتند.

پیست اسکی در سال ۱۳۴۶ ساخته شد و امروزه منطقه ای است که گردشگران می توانند در زمستان ها از تفریح لذت بخش اسکی روی برف و در تابستان ها از اسکی روی چمن لذت ببرند و همچنین، تفریحات دیگری از جمله سوارکاری و تنیس هم در مجموعه ارائه می شود.

پیست اسکی دیزین سیری در کرج ، ایران کوچک

بام کرج

اگر کوه‌پایه کوه نور را در منطقه عظیمیه طی کنید، به بام کرج می‌رسید. این مکان یکی از جاهای تفریحی کرج است که به دلیل منظره زیبای خود، توانسته به محبوبیت زیادی دست یابد. هر زمان از سال منظره منحصربه‌فردی منتظر شما خواهد بود و هرچقدر بالاتر روید بیشتر می‌توانید وسعت شهر کرج را ببینید. بام کرج در ارتفاع ۲۲۲۰ متری قرار دارد و برای رسیدن به آن باید در مسیری شیب‌دار پیاده‌روی کنید.
بام کرج در جاهای تفریحی کرجدر این مسیر علاوه بر منظره‌ای که کم‌کم در برابر چشمانتان پدیدار می‌شود، می‌توانید چشمه این کوه را نیز ببینید. مسیرهای ساخته شده به شما اجازه می‌دهند تا به آسانی به بالای کوه برسید؛ پس حتی اگر تجربه کوه‌نوردی ندارید لازم نیست نگران باشید. پس از رسیدن به بالای بام کرج، می‌توانید در حین لذت بردن از منظره، از هر یک از رستوران‌ها و کافه‌های موجود استفاده کنید و پس از کوه‌نوردی خود استراحت کنید.
آدرس : کرج، انتهای بلوار طالقانی شمالی

بام کرج سیری در کرج ، ایران کوچک

دهکده‌ آبی پارس

بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه با ۱۴ هکتار مساحت، دهکده‌ آبی پارس است که یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی کرج به شمار می‌رود. این پارک آبی سرپوشیده، علاوه بر سرسره‌های پیچشی، دریاچه موج‌دار، سقوط آزاد و رودخانه خروشان، امکانات ویژه‌ی دیگری نیز دارد. این امکانات وی‌آی‌پی شامل استخر، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، سالن بدنسازی و اتاق برف اشاره کرد.
دهکده‌ آبی پارس در جاهای تفریحی کرجوقتی به پارک آبی دهکده آبی پارس می‌روید، امکانات رفاهی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از رستوران، مرکز خرید، کافی‌شاپ، شهربازی، اتاق ماساژ و سینما شش بعدی اشاره کرد. دهکده‌ آبی پارس روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ در اختیار بانوان قرار دارد. سانس آقایان یک‌شنبه و دوشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۴، چهارشنبه از ۹ تا ۲۳، پنجشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ و جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲ است.
آدرس : کیلومتر۲۲ اتوبان تهران-کرج، رو به روی ایستگاه متروی گرمدره، خیابان شهدا

پارک آبی سیری در کرج ، ایران کوچک

دهکده ورزشی چهارباغ

یکی از مکان های تفریحی کرج که سال‌هاست محلی برای تفریح و سلامتی است، دهکده ورزشی چهارباغ کردان نام دارد. این مجموعه ورزشی بزرگ ۲۲ ورزش مختلف را در اختیار شما و همراهانتان قرار می‌دهد و می‌تواند برنامه‌ای سالم و مفرح برای تعطیلات شما باشد. با بازدید از چهارباغ می‌توانید از سوئیت‌های اقامتی، استخر، سونا خشک و سونا بخاری، جکوزی و جلسات آب‌درمانی استفاده کنید.

علاوه بر آن، می‌توانید از دو سالن بدن‌سازی، سالن پیلاتس، زمین تنیس، والیبال و بدمینتون استفاده کنید. ورزش‌های متنوع دیگری نیز در این مجموعه ارائه می‌شوند که می‌توانید با هماهنگی استفاده کنید. اگر می‌خواهید تنها یک آخر هفته را در دهکده ورزشی چهارباغ بگذرانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مسیر پیاده‌روی خوش‌منظره و اصطبل سوارکاری آن را از دست ندهید.

آدرس:اتوبان کرج، قزوین، پل کردان، چهارباغ

چهارباغ سیری در کرج ، ایران کوچک

پارک جنگلی جهان نما

از جاذبه های کرج، می‌توان به پارک جنگلی جهان نما اشاره کرد. این پارک با وسعت ۴۰۰ هکتار، یکی از متنوع‌ترین مجموعه‌های گیاهان و درختان را ارائه می‌کند. علاوه بر درختان زیبا، پارک جهان نما دارای دریاچه‌ای دل‌انگیز و یک جزیره مصنوعی با طراحی جالب است.جاهای تفریحی کرجمی‌توانید از گل‌های رنگارنگ و درخت‌های کهن این پارک عکاسی کنید، با پیاده‌روی از مناظر لذت ببرید و از روی پل‌ها خود را به جزیره میان پارک برسانید. پارک جهان نما، نمایشی زیبا از درختان نادر تمام دنیاست و می‌تواند روشی عالی برای گذراندن روز تعطیل شما باشد.
آدرس : کرج، آزاد راه تهران – کرج

پارک جهان نما سیری در کرج ، ایران کوچک

باغ فاتح کرج

یکی از چهره‌های برجسته تاریخ، محمد صادق فاتح، باغ فاتح کرج را به یادگار گذاشته است. این مکان که یکی از قدیمی‌ترین جاهای تفریحی کرج است، وسعت و زیبایی‌های زیادی دارد. سنگ‌فرش این باغ مکان مناسبی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است و به خوبی توسط درختان کهن و تنومند از آفتاب پوشیده می‌شود.
باغ فاتح کرجاز امکانات رفاهی پارک می‌توان به پارک تنیس اشاره کرد که یک مجموعه‌ بین‌المللی تنیس است. هشت زمین تمرین و یک زمین مسابقه در پارک تنیس قرار گرفته‌اند و کاملا برای برگزاری مسابقات حرفه‌ای مجهز است. همچنین بازدیدکنندگان باغ می‌توانند از زمین والیبال و بسکتبال استفاده کنند، به کلبه کتاب بروند و در فضای خوش آب و هوای پارک به خواندن بپردازند یا از بوفه‌ و کافی‌شاپ استفاده کنند.
آدرس : کرج، بالاتر از میدان سپاه

باغ فاتح سیری در کرج ، ایران کوچک

جاده چالوس

خود جاده چالوس یکی از جاهای تفریحی کرج است که شما را به منظره‌ای خارق‌العاده از طبیعت می‌رساند. در ابتدای مسیر، کوه البرز جنوبی رودخانه کرج رود را در مسیر شما قرار می‌دهد که به رودخانه جاجرود می‌رسد. اگر در این مسیر پیش بروید به سد کرج خواهید رسید که خود منظره‌ای نفس‌گیر دارد.
در حال گذر از جاده چالوس، می‌توانید به روستاهای نوجان و خوارس بروید که طبیعتی بی‌نظیر و آبشارهایی زیبا دارند. در تمام طول این مسیر رستوران‌ها، کافه‌ها و توقف‌گاه‌های زیادی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند پس از عبور از پیچ و خم جاده، توقف کنید و از مناظر لذت ببرید و عکاسی کنید.
آدرس : کرج، جاده چالوس

جاده چالوس سیری در کرج ، ایران کوچک

برای دیدنی بقیه جاهای دیدنی کرج می توانید اینجا کلیک کنید.

روستاهای کرج

روستای ورده

ورده روستایی است که در میان رشته‌کو‌ه‌های البرز واقع شده است. درست در میان دره‌ای با شیب تند و چشمه‌سارهای متعدد و در نزدیکی رودخانه‌ هزاربند. این ترکیب، برای این روستا، طبیعتی بکر و بهشت‌گونه طراحی کرده است که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. این روستا ۷۴ خانوار دارد که زبانشان تاتی است و ریشه‌ای کهن دارند. چند اثر تاریخی مربوط به عصر صفوی و پیش از صفوی حکایت از سابقه‌ تاریخی این روستا دارند.
از جمله‌ آثار تاریخی ورده می‌توان به گرمابه‌ قدیمی ورده، بقعه‌ امامز‌اده بی‌بی سکینه و بقعه‌ امامزاده عبدالقهار اشاره کرد. در چوبی امامزاده عبدالقهار مربوط به دوران شاه طهماسب یکم است و اکنون در موزه‌ ملی ایران نگهداری می‌شود.

 ورده e1677998002817 سیری در کرج ، ایران کوچک

روستای برغان

یکی از روستاهای تاریخی و گردشگری شهر کرج، روستای برغان می باشد، روستایی که علاوه بر زیبایی های طبیعی و گردشگری، از نظر تاریخی نیز حرفی برای گفتن دارد. آب و هوای این روستا به دلیل قرارگیری در رشته کوه های البرز در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد می باشد. این روستا در فاصله ۱۳ کیلومتری شمال غربی شهر کرج قرار دارد.
رودخانه های شاهرود و سنج که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرد، از کنار این روستا می‌گذرد. روستای برغان قدمتی طولانی‌تر از کرج دارد و به دوره قاجاری برمی‌گردد. برای رفتن به روستای برغان ۲ مسیر وجود دارد؛ یا از کرج ـ گوهردشت، جاده آتشگاه به سمت این روستا بروید یا از اتوبان کرج ـ قزوین تابلوی کردان را که دیدید به سمت راست رفته و پس از کردان به سمت برغان بروید.در مورد سوغاتی های معروف روستا هم می توان به آلوی برغان، عسل، توت و لبنیات اشاره کرد.

روستای برغان 1 سیری در کرج ، ایران کوچک

روستای ولایت رود

این روستا از روستاهای میانکوهی شهرستان کرج محسوب بوده و دارای آب هوای پاک، چشمه‌های پر آب، چشم‌اندازهای زیبا و طبیعت دست نخورده می‌باشد. سرچشمه‌های اصلی رودخانه کرج از اطراف این روستا جریان یافته و سرسبزی و طراوت چشمگیر فضاهای پیرامونی را فراهم می‌آورند. باغ‌های سرسبز و انبوه میوه و پوشش گیاهی غنی و اراضی حاصلخیز، جذابیت‌های این روستا را دو چندان نموده است.
روستای ولایت رود بافت مسکونی متراکمی دارد. جمعیت این روستا در فصل زمستان کاهش یافته و با آمدن بهار و اعتدال هوا، افزایش می‌یابد. خانه‌های ساکنان این روستا اغلب در یک طبقه با دیوارهای ضخیم و سقف‌های مسطح و یا شیروانی می‌باشند و مصالح عمده بکار رفته در آن‌ها شامل لاشه سنگ، سیمان، گچ و تیرآهن است. البته در اراضی ولایت رود، ویلاهای ییلاقی زیبایی نیز بنا شده‌اند و جلوه خاصی به روستا بخشیده‌اند.

 ولایت رود e1677998556919 سیری در کرج ، ایران کوچک

روستای سنقر آباد

سنقرآباد روستایی زیبا در بیست كیلومتری غرب كرج است. از شهر كرج كه به سمت غرب بیرون بیاییم، كمی كه از شهر دور می شویم هوای خنك تر و تمیزتری وارد شش هایمان می شود.شیشه اتومبیل را كه پایین می زنی باد حیات بخشی به صورتت می خورد.هوای خنك و تمیزی كه خبر از آبادی های پر آب و درخت اطراف می دهد.
در بین این آبادی ها روستایی وجود دارد كه در نگاه اول همچون نگینی سبز می درخشد. سنقرآباد روستایی زیبا در بیست كیلومتری غرب كرج است. این روستا پر از دار و درخت می‌باشد. به علاوه جمعیت خون گرم،زحمت كش و لهجه ی شیرین البرزی از ویژگی‌های مردم این روستاست. اكثرا مردم این روستا كشاورز هستند و كشاورزی اینجا اغلب درخت‌هایی مانند آلو، گلابی، سیب، هلو و… و سبزی و صیفی جات است.

روستای سنقرآباد سیری در کرج ، ایران کوچک

روستای واریان

واریان از روستاهای مسیر کرج به چالوس در استان البرز است. بعد از پی ریزی سد امیرکبیر، تنها راه ارتباطی به روستای واریان گذر از دریاچه سد کرج با قایق می‌باشد. زیبایی خاص واریان و زیبایی دریاچه باعث شده که این روستا از موقعیت خاصی برخوردار بشود. روستای زیبای واریان به تازگی در لیست مناطق گردشگری استان البرز جای گرفته و یکی از مناطق ییلاقی و تفرجگاهی اطراف تهران برای گشت و گذار در طبیعت به شمار میرود.

روستای واریان سیری در کرج ، ایران کوچک

روستای کندر

این روستای خوش آب و هوای در میان البرز مرکزی و در فاصله ۶ کیلو متری شمال شرقی کرج واقع شده است. منظره های دلنشین و زیبا و باغهای گلابی و گیلاس در نگاه اول چشم هر بیننده ای را نوازش می کند و هر کسی یک بار پا بر این خطه بگذارد شیفته اش می شود. هوای خنک و لطیف و کوههای زیبا و سر به فلک کشیده با چشمه های روان و مردمی نجیب و سخت کوش از خصوصیات این روستا است.

روستای کندر سیری در کرج ، ایران کوچک

روستای کلوان

کلوان روستایی در میان دو کوه مرتفع “ناز” و “کهار”، باغ های گیلاس و سیب ،‎ ‎گل های وحشی و دو رودخانه خروشان پرآب محصور شده و منظره ای بدیع ساخته است. روستای کلوان آخرین روستای محله سیرا بخش آسارا‎ ‎کرج محسوب می شود و‎ ‎با جمعیت بیش از ۲۰۰ ‏خانوار و وسعتی بیش از یک هزار هکتار بالاتر از سایر‎ ‎روستاهای این محله قرار دارد که با زیبایی بی حد و حصر گردشگران زیادی را به ‏سوی خود می کشاند. رودخانه و شکوفه های درختان بلند و گاه قطور گیلاس،‎ ‎گلابی و گردو در این روستا از جمله جاذبه های کلوان به شمار می رود. وجود‎ ‎دو قله بالای چهار هزار ‏متر کهار و ناز نیز کوهنوردان زیادی را به سوی خود‎ ‎جذب می کند‎.

 کلوان e1677998516568 سیری در کرج ، ایران کوچک

غذاهای محلی کرج

هلیم با گوشت گوسفند

یکی از محبوب ترین غذاهایی که در کرج سرو می شود، هلیم همراه با گوشت گوسفند است. این غذا یکی از خوش طعم ترین تجربه هایی است که می توانید در کرج داشته باشید. اگر به کرج سفر کرده اید، می توانید این غذا را در رستوران های آن نوش جان کنید.
هلیم با گوشت سیری در کرج ، ایران کوچک

مرجو خورش

مرجو خورش یکی از خورشت های سنتی ایرانی است که شبیه به قیمه می باشد با این تفاوت که بجای لپه از عدس در تهیه این خورشت استفاده می شود و به دلخواه می توانید رب بزنید و با گوشت خورشتی یا مرغ و یا به صورت گیاهی این خورشت را تهیه کنید و بسیار خوشمزه است اما این خورشت خوشمزه برای شهر طالقان می باشد که مرجو همان عدس می باشد این خورش سرشار از پروتئین است.

مرجو خورش سیری در کرج ، ایران کوچک

یوان آش

یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای محلی کرج، یوان آش است. پیشنهاد می کنیم اگر سری به رستوران های این شهر می زنید، حتما این نوع خاص از آش را امتحان کنید. می توانید کمی یوان آش را به عنوان پیش غذا و هلیم و گوشت گوسفند را برای غذای اصلی نوش جان کنید.

یوان آش سیری در کرج ، ایران کوچک
غذاهای محلی استان البرز انگشت شمار هستند از آنجایی که این استان نزدیک پایتخت است و چند دهه از جدا شدن استان البرز از تهران بیشتر نمی گذرد بیشتر غذاهایی که در استان البرز طبخ می شود مانند تهران است . از دیگر غذاهای محلی کرج می توان به آش جو، هلیم، دیزی، والک پلو، دمپختک، ترشی آش، لوبیا پیله، مرجو خورش یا خورش عدس طالقان و پلاترسره از غذاهای محلی قدیمی کرج اشاره کرد.

هتل های کرج

هتل جهانگردی دیزین کرج

این هتل دارای دو مجموعه دیزین۱ و دیزین۲ (معروف به شاله (کلبه)) است، که در مجموع دارای ۱۲۸ باب اتاق می‌باشند. طراحی فوق‌ العاده‌ای که از دوره تاریخی پهلوی به‌جا مانده، جاگیری در دل کوهستان، نزدیکی به پایتخت و تفاوت ۲۰ درجه‌ای دما که باعث آب و هوای خاص این منطقه نسبت به شهر تهران شده و همجواری با پیست اسکی دیزین، همه از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه‌ی گردشگری و جهانگردی دیزین می‌باشد. هتل دیزین کرج عضو گروه هتل‌های جهانگردی نیز می‌باشد.
از امکانات و خدمات ارائه شده توسط این هتل می‌توان به صندوق امانات، رستوران (واقع در طبقه همکف با ظرفیت ۱۰۰ نفر)، کافی‌شاپ (واقع در طبقه همکف با ظرفیت ۲۰ نفر)، چایخانه سنتی، سالن همایش، زمین بازی، زمین فوتبال، بیلیارد، پذیرش بیست و چهار ساعته، لاندری و غیره اشاره نمود. قابل توجه مهمانان محترم هتل دیزین به علت قرارگیری در پیست اسکی و برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب در فصول گرم سال، فاقد سیستم سرمایشی در اتاق‌ها می‌باشد.
آدرس: البرز ، کرج کیلومتر ۷۵ جاده کرج به چالوس بعد از دو راهی گچسر

هتل جهانگردی دیزین کرج سیری در کرج ، ایران کوچک

هتل باستانی نگین گچسر کرج

این هتل در زمینی به وسعت ۲۸۵۰۰ مترمربع بنا شده‌است. هتل در گذشته با نام‌های هتل پارسیان آزادی گچسر و هتل گچسر نیز فعالیت داشته است. هتل نگین در دوره پهلوی و در سال ۱۳۰۹ افتتاح شد. بخش اقامتی آن، شامل یک طبقه و ۲۴ باب اتاق نیز در سال ۱۳۳۰ به بهره‌برداری رسید. تعدادی از اتاق‌های هتل باستانی نگین گچسر در سال ۱۳۹۵ بازسازی شد و با نام اتاق‌های لوکس در اختیار گردشگران قرار گرفت. آخرین بازسازی بخش‌های دیگر هتل نیز در سال ۱۳۹۷ به پایان رسید.
قابل توجه مهمانان گرامی اتاق‌های هتل سه ستاره نگین گچسر به علت برخورداری از آب‌وهوای مطبوع در فصول گرم سال، فاقد سیستم سرمایشی است. همچنین افراد سالمند و خانواده‌هایی که کودک خردسال به همراه دارند توجه نمایند که این هتل در قسمت‌های مختلف دارای پله می‌باشد.
آدرس: البرز ، کرج کیلومتر ۶۵ جاده کرج به چالوس

%name سیری در کرج ، ایران کوچک

هتل پردیس کرج

هتل مذکور در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۹۵ به منظور بهبود کیفیت خدمات مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل در ۲ طبقه بنا شده‌است و مجموعاً دارای ۲۹ باب اتاق می‌باشد. هتل پردیس کرج با برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی در محیطی آرام و دلنشین پذیرای مهمانان گرامی می‌باشد.همچنین هتل سه ستاره پردیس کرج در فاصله ۳ کیلومتری از پل شاه عباسی و باغ چمران واقع شده‌است. موقعیت مکانی مناسب هتل پردیس، امکان دسترسی آسان به کاخ موزه سلیمانی را فراهم آورده‌است.
آدرس: البرز ، کرج میدان شاه عباسی – بلوار امام زاده حسن – رو به رو درب غربی دانشگاه کشاورزی – رو به رو خوابگاه پسران پردیس

%name سیری در کرج ، ایران کوچک

هتل گاجره کرج

هتل گاجره کرج در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل متشکل از چند ساختمان به نام‌های نسیم، صبا می‌باشد که با جمعاً ۸۰ واحد اقامتی آماده پذیرایی از گردشگران می‌باشد. هتل گاجره دیزین با برخورداری از امکانات رفاهی مناسب، امکان اقامت در این منطقه کوهستانی را فراهم ساخته است. هتل گاجره جاده چالوس دارای سالن‌هایی جهت برگزاری جلسات کاری و همایش‌ها نیز می‌باشد. در محوطه هتل گاجره نیز فضایی برای سپری کردن اوقات فراغت مهمانان و استفاده از هوای پاک این منطقه تعبیه شده‌است. لازم به ذکر است ساختمان صبا فاقد آسانسور می‌باشد.
آدرس: البرز ، کرج جاده کرج به چالوس – کیلومتر ۶۵ – بعد از گچسر – دوراهی دیزین – نرسیده به پیست دیزین

هتل گاجره سیری در کرج ، ایران کوچک

هتل امیرکبیر کرج

این هتل واقع در خیابان فروغی در زمینی به مساحت ۱۰۸۰ مترمربع در سال ۱۳۶۹ افتتاح و جهت ارتقا سطح کیفی خدمات در سال ۱۳۹۵ مورد بازسازی قرار گرفت. هتل مذکور در ۳ طبقه بنا شده و برای پذیرایی از مهمانان گرامی دارای ۴۹ باب اتاق است.هتل دو ستاره امیرکبیر کرج در مرکز شهر کرج واقع شده و بدین منظور، به مراکز خرید و پاساژهای مختلفی از قبیل مرکز خرید آزادی، بازار بزرگ انقلاب و کاروانسرای شاه عباسی نزدیک است. کاروانسرای شاه عباسی بنایی از سنگ و آجر است که در دوره ی صفوی بنا شده و در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید و همچنین با کاخ مروارید که از اماکن تاریخی و دیدنی کرج به شمار می‌رود ۱۸ کیلومتر فاصله دارد.
آدرس: البرز ، کرج خیابان شهید بهشتی – ابتدای خیابان فروغی
%name سیری در کرج ، ایران کوچک

سوغات کرج

گوجه سبز

جالب است بدانید گوجه سبز که یکی از میوه‌های خیلی خوشمزه فصل بهار است و طرفداران زیادی دارد. این میوه خوشمزه بهاری، از خاصیت‌های دارویی نیز برخوردار است. برای نمونه می‌توان به پاک‌سازی کبد و ایجاد تعادل در ph معده توسط این میوه اشاره کرد. گوجه سبز دارای فیبر فراوان است که به سیستم گوارش بدن کمک می‌کند. گوجه‌سبز سرشار از ویتامین سی است و در فصل بهار و اوایل تابستان در بازارهای میوه و تره‌بار کرج می‌توان این میوه را تهیه کرد.

گوجه سبز کرج سیری در کرج ، ایران کوچک

لبنیات

یکی دیگر سوغاتی‌های معروف شهر کرج، لبنیات خوش‌طعم آن است. شهر کرج تأمین کننده لبنیات تمام شهرهای استان البرز است. روغن حیوانی طالقان طعم بسیار دلپذیری دارد و به عنوان صبحانه و در وعده‌های غذایی اصلی نیز از آن استفاده می‌شود. دوغ محلی و ماست گوسفندی از واجبات سفره‌های آن‌ها است. پنیر طالقان از نظر طعم با پنیر تبریز رقابت می‌کند. یکی از سوغاتی‌های بی‌نظیر کرج، پنیر طالقان است و به مسافرهای عزیز توصیه می‌شود، حتماً در سفر به شهر کرج این پنیر لذیذ را تست کنید.

لبنیات کرج سیری در کرج ، ایران کوچک

عناب کرج

عناب میوه‌ای کوچک و قرمز رنگ است و بیشتر به صورت خشک استفاده می‌شود. این میوه علاوه بر طعم خوب، خاصیت دارویی نیز دارد. عناب دارای ویتامین‌های آ، بی، سی و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان بوده که به شفافیت پوست و رشد موها کمک می‌کنند. به دلیل ماندگاری بالای عناب خشک، شما عزیزان می‌توانید آن را به عنوان سوغات با خود به شهرتان ببرید.

عناب کرج سیری در کرج ، ایران کوچک

انگورهای معروف کرج

از دیگر سوغاتی‌های شهر کرج انگور است که به دلیل طعم بسیار خوب، خاصیت‌های فراوان و تنوع بی‌نظیر در رنگ، شکل و مزه، بسیار محبوب است. این میوه بهشتی خوش‌طعم و دوست‌داشتنی سرشار از مواد‌معدنی و ویتامین‌ها است. دانه‌های ریز انگور از سرطان پیشگیری می‌کنند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل دیابت نیز می‌شوند. از دیگر خاصیت‌های انگور می‌توان به درمان آسم اشاره کرد. هسته انگور ارزش درمانی داشته و از گذشته در درمان آسم استفاده می‌شده است. علاوه بر این قدرت مرطوب‌کنندگی انگور به قدری بالاست که می‌تواند رطوبت ریه‌ها را افزایش داده و از حمله‌های تنفسی ناشی از آسم جلوگیری کند. شهر کرج انگورهای مختلف و خوشمزه‌ای دارد که می‌تواند انتخاب خوبی برای سوغاتی و یا خوردن در هنگام سفر باشد.

انگور سیری در کرج ، ایران کوچک

ازگیل

از سوغاتی‌های دیگر شهر کرج که می‌توانیم نام ببریم، میوه‌ی ازگیل است. این میوه کمی به میوه زالزالک شباهت دارد و تفاوت آن‌ها در اندازه و رنگشان است. ازگیل بزرگ‌تر از زالزالک بوده و به رنگ قهوه‌ای است. طعم شیرینی داشته و جالب است بدانید که می‌توانیم درخت‌ آن را به درخت به و گلابی پیوند بزنیم. میوه خوشمزه ازگیل را می‌توانید در شهر کرج و در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان بیابید.

ازگیل سیری در کرج ، ایران کوچک

فندق

میوه دیگری که پیشنهاد می‌شود آن را از شهر کرج خریداری کنید، فندق است. فندق یک درختچه تقریباً دو متری است که برگ‌های پهن و نوک‌تیز دارد. فندق یک میوه بسیار خوشمزه و سرشار از آهن و ویتامین‌های ضروری است. این میوه بیشتر به صورت خشک و در آجیل، به همراه دیگر مغزها استفاده می‌شود.

فندق کرج سیری در کرج ، ایران کوچک

سنجد

از سنجد می‌توان به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین میوه‌ها نام برد. حتی پوست و هسته این میوه نیز خاصیت‌های درمانی دارد. علاوه ‌بر آن، از برگ سنجد و حتی شکوفه آن نیز در درمان و تقویت بسیاری از ضعف‌ها، ناراحتی‌ها و بیماری‌ها استفاده می‌شود. سنجد درختی بسیار سازگار است و می‌توانیم آن را در بسیاری از مناطق رشد دهیم. این میوه طبعی سرد داشته و برای گرم‌مزاجان بسیار مفید است. شما می‌توانید هنگام سفر به شهر کرج، سنجد را به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان ببرید.

سنجد کرج سیری در کرج ، ایران کوچک

صنایع دستی کرج

سوزن‌دوزی

یکی از صنایع دستی زیبا و ماندگار این شهر سوزن‌دوزی است. در این هنر، با نخ و سوزن، روی پارچه‌ها نقوش زیبا خلق می‌کنند و بعد این پارچه‌ها را برای تهیه لباس به کار می‌برند. زیبایی، ماندگاری و ظرافت این هنر باعث شده یک سوغاتی بی‌نظیر برای عزیزان شما باشد.

%name سیری در کرج ، ایران کوچک

سنگ تراشی

هنر سنگ تراشی به شکل سنگ و طراحی نقوش مختلف بر آن است. ماندگاری بالای این آثار و ظرافتی که دارند از آن‌ها سوغاتی‌های بسیار خوبی می‌سازد.

سنگ تراشی سیری در کرج ، ایران کوچک

شیشه‌گری

شیشه جسم شفافی است و شکل‌پذیری آن سبب شده که کاربردهای زیادی داشته باشد. یکی دیگر از رشته‌ها و هنرهای شاخص در ایران، شیشه‌گری است. این هنر وسعت زیادی در ایران داشته و در بیشتر نقاط کشور انجام می‌شود. از دیگر سوغاتی‌های زیبایی که می‌توانید در شهر کرج تهیه کنید، ظروف و صنایع دستی شیشه‌ای است.

شیشه گری سیری در کرج ، ایران کوچک

گلیم بافی

گلیم بافی در ابتدا برای رفع احتیاجات اولیه و از ابریشم طبیعی بافته می‌شده است. در گذشته گلیم، به عنوان روانداز و یا فرش کاربرد داشت. اما امروزه به هنری تزئینی و قابل ستایش تغییر یافته است. الیاف لطیف، نقوش اسلیمی بی‌نظیر و ظرافت این کارها باعث می‌شود، گلیم به هدیه و سوغات ارزشمند تبدیل شود.

گلیم بافی سیری در کرج ، ایران کوچک

سفالگری

سفالگری نیز از هنرهای رایج در ایران است و در بسیاری از شهرها انجام می‌شود. از این هنر برای تولید ظروف کاربردی و زیبا استفاده می‌شود که البته جنبه تزئینی نیز پیدا کرده‌اند. در شهر کرج، ظروف سفالی بسیار زیبایی پیدا خواهید کرد.

سفالگری سیری در کرج ، ایران کوچک

رستوران های کرج

سفره خانه سنتی و رستوران آریا کرج

یکی از بهترین رستوران های کرج که به‌صورت سنتی و سفره‌خانه‌ای طراحی شده است، رستوران آریا است. این رستوران علاوه بر فضای سنتی و دلنشین، بسیار بزرگ است و می‌توانید برای برگزاری مراسم‌هایی مثل جشن تولد یا دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی روی آن حساب کنید. رنج قیمت رستوران نسبتاً بالا و در ازای محیط و خدمات ارائه شده کاملاً متناسب است. پس اگر این رستوران را برای مهمانی انتخاب می‌کنید، بودجه کافی برای آن در نظر بگیرید.
این رستوران همچنین دارای موسیقی زنده و محیطی صمیمی و دوست‌داشتنی است.منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی و نوشیدنی‌های گرم و سرد است و از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید در رستوران سنتی آریا داشته باشید، کباب‌های باکیفیت آنجا است که طعم آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.
آدرس: کرج، جهانشهر، میدان سپاه، بلوار جمهوری، نبش خیابان نسیم

سفره خانه آریا سیری در کرج ، ایران کوچک

باغ رستوران دهکده کرج

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای برگزاری مهمانی با تعداد نسبتاً بالا و دورهمی‌های شلوغ، باغ رستوران دهکده کرج است که دارای فضایی متشکل از باغ، آلاچیق و رستوران سرپوشیده است.این باغ رستوران دارای دو شعبه در کرج است.این باغ رستوران با منویی متنوع برای سفارش انواع غذا و همچنین نوشیدنی‌های مختلف، پیش‌غذا، انواع سالاد و… مناسب است.از جذاب‌ترین ویژگی‌های باغ رستوران دهکده، طراحی فضای سبز و آلاچیق‌های سرپوشیده در باغ است که در فصل تابستان دارای سیستم سرمایشی و در فصل زمستان دارای سیستم گرمایشی است و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
رنج قیمت‌های این رستوران نسبتاً بالا محسوب می‌شود و باتوجه‌به تنوع بالا در منو و کیفیت خدمات ارائه شده و همچنین پرسنل مجرب تفاوت آن را با سایر رستوران‌های سنتی احساس خواهید کرد.
شعبه ١: کرج، گلشهر، گلزار غربی، جنب ایستگاه مترو گلشهر
شعبه ٢: کرج، مهرشهر، چهار باندی، نبش خیابان چمن ٣

رستوران دهکده سیری در کرج ، ایران کوچک

رستوران ارکیده جاده چالوس

این رستوران قدیمی که اولین شعبه رستوران‌های ارکیده به شمار می‌رود در کیلومتر ۱۲ جاده چالوس است.تقریباً غیرممکن است اهل رستوران باشید و نام رستوران ارکیده به گوشتان نخورده باشد. یکی از شیک‌ترین رستوران‌های ایرانی با غذاهای باکیفیت و طعم اصیل که شعبه‌های مختلفی دارد و شعبه اصلی آن در جاده چالوس است.
فضای باز با چشم‌انداز زیبا و آب‌وهوای خنک جاده چالوس ترکیبی از یک محیط مناسب برای این رستوران ساخته است.طعم غذای رستوران ارکیده در انواع غذا و پیش‌غذاها بسیار اصیل و باکیفیت است. رنج قیمت‌های این رستوران بالا و متناسب با کیفیت خدمات ارائه شده است.

رستوران ارکیده جاده سیری در کرج ، ایران کوچک

باغ رستوران نویان

یک رستوران دیگر که با فضای باز و آلاچیق‌ها به همراه سالن‌های سرپوشیده طراحی شده، باغ رستوران نویان است. باغ رستوران نویان به دلیل داشتن فضای گسترده و طراحی زیبا یکی از گزینه‌های مناسب برای برگزاری مراسم‌ها و میهمانی‌های مختلف است. این باغ رستوران دارای منوی متنوع با کیفیت غذا بالا است. رنج قیمت رستوران نویان گران محسوب می‌شود و یک انتخاب لوکس برای قرارهای دوستانه و همچنین مهمانی‌ها و مراسم بزرگ است. یکی از دیدنی‌های جذاب کرج، سد کرج یا همان سد امیرکبیر است؛ پس از خوردن یک صبحانه جانانه یا بعدازظهر پیش از خوردن شامل سری به جاذبه های سد کرج بزنید.
آدرس: کرج، مهرشهر ابتدای چمن ۲

رستوران نویان سیری در کرج ، ایران کوچک

رستوران ارکیده مهستان

یک شعبه دیگر از رستوران‌های ارکیده در کرج، رستوران ارکیده مهستان است که انتخابی شیک و لوکس به شمار می‌رود. بزرگ‌ترین ویژگی رستوران ارکیده مهستان، گردان بودن آن است که علاوه بر کیفیت خدمات ارائه شده آن را نسبت به سایر رستوران‌ها متمایز می‌کند.این رستوران دارای منوی متنوعی از غذاهای ایرانی، انواع پیش‌غذا و نوشیدنی و سالاد‌های مختلف است. ضمن اینکه می‌توانید از محیط باز رستوران نیز استفاده کرده و با چشم‌انداز شهر غذای خود را میل کنید.رنج قیمت رستوران ارکیده مهستان گران و از جمله رستوران‌های ایرانی لوکس کرج به شمار می‌‌رود.
آدرس: کرج، میدان نبوت، مجتمع تجاری مهستان، رستوران گردان ارکیده

رستوران ارکیده سیری در کرج ، ایران کوچک

رستوران یوسف کرج

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های کرج، رستوران یوسف با چند شعبه مختلف در کرج است.این رستوران با طراحی فضای بیرونی و انواع آلاچیق‌ها به همراه سالن‌های بزرگ با ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر و همچنین سالن VIP با ظرفیت ۳۶ نفر یکی از رستوران‌هایی است که علاوه بر صرف شام، می‌توانید جهت برگزاری مراسم و میهمانی‌ها از آن استفاده کنید.منوی رستوران یوسف بسیار متنوع و دارای انواع غذاهای ایرانی است.
قیمت‌ها هم نسبتاً گران و از جمله رستوران های لوکس کرج به شمار می‌رود. بهترین غذای این رستوران هم انواع کباب است که کیفیت طعم آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.
آدرس شعبه ۱: مهرویلا، میدان معلم، رستوران یوسف
آدرس شعبه ۲: کرج، کیلومتر ۳، جاده چالوس

رستوران یوسف سیری در کرج ، ایران کوچک

بهترین زمان سفر به کرج

ارتفاعات البرز نقش مهمی در تعیین اقلیم آبوهوایی کرج دارند؛ بنابراین این شهر دارای دمای میانگین ۱۷ درجه‌ سانتی‌گراد است. در فصل زمستان، بسیار سرد و با بارش برف و باران به‌خصوص از آبان‌ماه تا اردیبهشت‌ماه همراه است. این شهر به دلیل سرمای زیاد هوا روزهای یخبندان زیادی را در فصل زمستان از سر می‌گذراند.
از سویی وجود دره‌ چالوس و رودخانه‌ کرج و ارتفاعات البرز، باعث شده که این شهر خنک و مرطوب باشد. بنابراین در فصل تابستان با وجود گرمای هوا، هوای معتدل‌تری نسبت به شهرهای دیگر دارد، تا گاهی تابستان کرج با بارش باران همراه است. با این توضیحات، بهترین زمان سفر به کرج در بهار وتابستان است.

روش های سفر به کرج

سفر با هواپیما

فرودگاه مهرآباد در ۳۰کیلومتری کرج واقع شده است. از همه نقاط ایران می‌توان با پروازهای داخلی به این فرودگاه رسید و از آن‌جا به‌صورت زمینی به کرج رفت. البته از طریق اتوبان قم به تهران نیز می‌توان به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نیز دسترسی داشت. در این شهر، فرودگاهی به نام پیام نیز وجود دارد که در کنار اهداف‌ تجاری و نظامی. می‌توان با خرید بلیط هواپیما کرج از شهری مانند مشهد از آن استفاده کرد.

سفر با قطار

شهرستان کرج دارای ایستگاه راه آهن است و از همه نقاط ایران می‌توان بلیط قطار کرج تهیه کرد. این ایستگاه که در غرب کرج واقع شده است، این شهر را به خط آهن سراسری متصل کرده است. لازم به ذکر است که این شهر با داشتن خطوط مترو نیز به شهر تهران دسترسی دارد. با توجه به ترافیک و شلوغی مسیر تهران ـ کرج و بلعکس، اگر قصد سفر از تهران به کرج را داشته باشید، مترو گزینه‌ بسیار مناسبی است.

سفر با خودرو شخصی

برای سفر به کرج با وسیله‌ شخصی یا با خرید بلیط اتوبوس کرج، اگر از قسمت جنوب ایران قصد حرکت دارید. باید پس از رسیدن به تهران، از آزاد‌راه تهران کرج یا آزادراه شماره‌۲ و جاده‌ مخصوص کرج یا جاده‌ شماره‌۳۲، عبور کنید تا به این شهر برسید. اگر سمت شمال کشور به این شهر سفر می‌کنید، باید از سمت استان مازندران و جاده‌ چالوس یا جاده‌ شماره‌۵۹ به این شهرستان دسترسی پیدا کنید.

سفر زمینی با اتوبوس

اگر وسیله شخصی ندارید یا به هر دلیل نمی‌خواهید از خودروی خود استفاده کنید. سفر زمینی با اتوبوس به شما پیشنهاد می‌شود. ترمینال شهید کلانتری این شهر به همه استان‌ها سرویس‌های شبانه‌روزی دارد.

ساختمان کاخ مروارید به چه شکل است؟

ظاهر آن به شکل سفره ماهی که انگار در دل یک صدف قرار گرفته و دریاچه‌ای آن را از سه طرف محصور کرده است.

بهترین زمان رفتن به کرج چه موقع است؟

زمان مناسب سفر به کرج در بهار و تابستان است.

پیست اسکی خور کجاست؟

جاده روستای خور و پیست اسکی خور در میانه جاده کرج به چالوس و قبل از سد امیرکبیر قرار دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد