جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفر قسطی با «بیمه‌نامه اعتباری» در ایران امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ شهریور ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ – بیمه‌نامه اعتباری فروش اقساطی (سفر) در شواری عالی بیمه مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تیرماه امسال با یکی از شرکت‌های بیمه تفاهم‌نامه‌ای را برای ارایه خدمات گردشگری در قالب «بیمه‌نامه اعتباری و فروش اقساطی سفر»، امضا کرد.

مفاد تفاهم‌نامه‌ی طرفین‌ این بود؛ فراهم کردن تمهیدات لازم برای صدور بیمه‌نامه‌ی اعتباری و فروش اقساطی سفر، انتخاب یک بانک عامل برای اجرای این طرح، ارتباط با شرکت‌های مجری خدمات بخش گردشگری و انعقاد تفاهم‌نامه‌ی لازم در این خصوص از طرف بیمه، معرفی طرح به تولیدکنندگان خدمات گردشگری، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی دولتی، نهادهای عمومی، سازمان‌های غیردولتی و شرکت‌های خصوصی برای اجرای این طرح و استفاده از ظرفیت موجود.

شرکت بیمه‌ی طرف تفاهم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای مطالعه و اجرای این طرح، شرکتی را به صورت ویژه راه‌اندازی کرد و یکی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این شرکت مامور شد تا طرح بیمه‌نامه‌ی اعتباری فروش اقساطی سفر را به سرانجام برساند.

حسن قدمگاهی، مدیرعامل این شرکت به خبرنگار گردشگری ایسنا توضیح داد: مطالعه درباره‌ی بیمه‌نامه اعتباری ظرف سه‌ماه انجام شد، سازوکار را تهیه کردند و اکنون آیین‌نامه‌ی آن در شورای عالی بیمه مصوب شده است. البته عنوان این بیمه‌نامه منحصر سفر نیست، اما سفر بهتر از سایر بخش‌ها می‌تواند از آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: تهیه‌ی چنین بیمه‌نامه‌ای پیشنهاد سازمان متولی سفر بوده و بنده هم از حوزه‌ی سفر به این شرکت مامور شده‌ام، بنابراین هدف اصلی طرح، خدمت برای سفر است، اما شرکت‌ها و بخش‌های دیگر نیز می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

او درباره‌ی این بیمه‌نامه‌ی اعتباری فروش اقساطی توضیح داد: اصل این بیمه‌نامه آن است که حد اعتباری را برای افراد ایجاد می‌کنند که بر این اساس می‌توان از طرف قرارداد بیمه، خدمات سفر را به صورت اقساط خریداری کرد. شرکت عامل بیمه هم «ریسک عدم بازگشت خرید» را بیمه می‌کند.

قدمگاهی اضافه کرد: وقتی بیمه ریسک عدم بازگشت را صفر کند، هتلدار و آژانسدار حاضر می‌شوند ظرفیت خالی را بفروشند، چون می‌دانند سر ماه پول خود را می‌گیرند و ظرفیت‌شان خالی نمی‌ماند. ممکن است خریدار هم مثلا دو میلیون تومان نداشته باشد که خرج سفر کند؛ اما با وجود این بیمه‌نامه‌ی اعتباری فروش اقساطی، حاضر است ماهانه مبلغی را به صورت قسطی به شرکت واسط بپردازد تا از خدمات سفر یکجا و بدون پرداخت قبلی بهره‌مند شود.

او درباره‌ی این شرکت واسط بین شرکت بیمه،‌ خریدار و فروشنده‌ی خدمات گفت: این شرکت ایجاد می‌شود تا اقساط را جمع‌آوری و به طرف قرارداد پرداخت کند. شرکت واسط بیمه‌کننده نیست، بلکه شرکت عامل بیمه‌ است شرکت واسط را در مقابل فروشنده و همچنین خریدار و فروشنده را در مقابل این شرکت واسط، بیمه می‌کند و اگر طرفین به تعهدات خود عمل نکردند، بیمه ریسک عدم بازگشت آن را می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: این طرح باعث می‌شود مردم سفر را با همان قیمت واقعی، قسطی خریداری کنند. در نهایت نیز سفر وارد سبد خانوار ایرانی شود و مردم هم می‌دانند ماهانه چقدر از درآمدشان را سهم سفر می‌کنند.

به گفته‌ی او، بیمه‌نامه‌ی اعتباری فروش اقساطی (سفر) بیشترین تاثیر را بر تکیمل ظرفیت خالی بخش‌های خدماتی سفر دارد و عرضه و تقاضا را سامان‌دهی می‌کند.

قدمگاهی افزود: طرح آزمایشی این بیمه‌نامه اوایل آبان‌ماه امسال طی قراردادی با یک سازمان برای ارزیابی و بررسی بهتر اجرا می‌شود و در مرحله‌ی بعد، طرح تعمیم داده خواهد شد.

UTF 8 B UmFoaW0gQmFuaWFzYWQgYXphZCAoNyBvZiAzNCkuanBn  سفر قسطی با «بیمه‌نامه اعتباری» در ایران امکان‌پذیر می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *