رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

سفر خانوادگی با ماشین شخصی (نکات لازم)

اشتراک گذاری

سفر خانوادگی آن هم با ماشین شخصی بسیار جذاب است زیرا زمان خاصی محسوب می شود که پیوند بین اعضای خانواده در آن قوی تر خواهد شد. این سفرها که معمولا به مقاصدی که برای همه جذاب باشد انجام می گیرد، یکی از سرگرمی های خانوادگی در تمام دنیا است. با اینکه سفرهای خانوادگی می تواند از طریق وسایل نقلیه ای مانند هواپیما، اتوبوس و قطار انجام گیرد، اما سفر خانوادگی با ماشین شخصی حال و هوای دیگری دارد. علی الخصوص که این روزها درگیر بیماری کرونا هم هستیم پیشنهاد این است که اگر قصد مسافرت دارید حداقل با ماشین شخصی به صورت خانوادگی سفر کنید. دیروز در خبرها آمده بود که :
معاون گردشگری ایجاد تنوع در محصولات گردشگری و نیز تنوع در نوع سفر را از سایر پنجره‌های گشوده‌شده در ساختار پساکرونا دانست و افزود: بر اساس ساختار اجرایی سفر هوشمند و ایجاد خلاقیت در محصولات شاید سفرها به سوی سفرهای خانوادگی (FIT) پیش رود.
تیموری پرداخت تسهیلات به فعالان صنعت گردشگری کشور را حداکثر ظرفیت حمایتی دولت مطرح کرد و یادآور شد: آن‌چه ما دنبال آن هستیم تهیه بسته تشویقی برای این حوزه است تا با تجمیع خدمات هوشمند، امکان بهره‌مندی خانواده‌ها از سفر و گردشگری فراهم شود.
در ادامه به نکات لازم و ضروری برای داشتن یک سفر خانوادگی سالم و شاد اشاره می کنیم :

مسافرت خانوادگی سفر خانوادگی با ماشین شخصی (نکات لازم)

لوازم ضروری را با خود ببرید

هر موضوع غیرقابل پیشبینی می تواند در طول یک سفر رخ دهد. بسته بندی لوازمی مانند یک کیف کمک های اولیه بسیار مهم است. هر مورد دیگری که ممکن است در مواقع اضطراری نیاز داشته باشید را بیاورید. دیگر ملزومات شامل میان وعده یا غذا هستند، زیرا به احتمال زیاد ممکن است که کودکان در طول مسیر (شاید جایی که به هیچ رستوران یا مغازه ای دسترسی ندارید) گرسنه شده و بهانه گیر شوند. مورد دیگر می تواند لوازم سرگرمی مانند کتاب باشند تا اگر بچه ها حوصله شان سر رفت، از آن ها استفاده کنند. بعد از اینکه همه لوازم ضروری را در نظر گرفتید، آن ها را لیست کرده و مطمئن شوید که با خود به همراه دارید.

ارزیابی وضعیت مقصد

دیدار از یک مکان جدید و لذت بردن از تجربه سفر خانوادگی با ماشین شخصی بسیار هیجان انگیز است. قبل از سفر مسیر خود را با اپلیکشین های مختلف بررسی کنید. تعیین مسیر پیش از آن جهت مهم است که موجب صرفه جویی در زمان می شود و اعتماد به نفس شما را زیاد می کند. حتما مطمئن شوید که مسیر را می دانید، زیرا گم شدن مخصوصا اگر شب باشد بسیار به حال و هوای سفرتان لطمه خواهد زد.
قبل از شروع سفر حتماً از شرایط آب و هوایی مسیر و مقصد و همچنین اگر با ماشین سفر می‌کنید از شرایط جاده و میزان ترافیک وغیره اطلاعات بدست آورید.
راهنمای سفر به شهر مورد نظر را در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات مورد نیاز را یادداشت برداری کنید تا اگر در شرایطی به اینترنت دسترسی نداشته باشید، بتوانید از یادداشت خودتان استفاده کنید. جاذبه های گردشگری، رستوران ها، هتل و هر مورد دیگری را از وبسایت های مختلف مثل وب سایت خودمان یعنی سیری در ایران جستجو کرده و یادداشت کنید.

آمادگی در مقابل رویدادهای پیش بینی نشده

مهم نیست که چقدر برای یک سفر خانوادگی آماده هستید، بعضی چیزها بدون شک غیر قابل پیش بینی است؛ در نتیجه، برنامه ریزی برای موارد اضطراری بسیار توصیه می شود:

پول و شماره تلفن های ضروری را برای مواقع اورژانسی داشته باشید.
ممکن است عضوی از خانواده شما دچار بیماری ماشین زدگی شود؛ داروهای لازم را با خود بیاورید.
لوازمی برای تعمیرات جزئی ماشین مانند آچارهای مختلف را فراموش نکنید.
ممکن است در طول مسیر پنچر کنید که در این صورت اگر از قبل جک، اهرم باز کردن پیچ و لاستیک زاپاس داشته باشید، خیالتان راحت خواهد بود.
مواردی این چنینی، باعث خواهد شد که رویدادهای پیش بینی نشده تنها منجر به یک خاطره جالب برای تعریف کردن شود.

سفر خانوادگی سفر خانوادگی با ماشین شخصی (نکات لازم)

توقف در طول مسیر، استراحت را فراموش نکنید

گاهی اوقات یادمان می‌رود که برای تفریح و استراحت به سفر رفته‌ایم نه برای این که در شلوغی ناشی از برنامه‌ریزی فشرده غرق شویم!‌ برای این که از خسته شدن در سفر جلوگیری کنید بهتر است که زمان‌هایی را به استراحت اختصاص دهید و هر کدام از اعضای خانواده زمانی را داشته باشند که کارهای شخصی‌شان را انجام دهند.

یکی از نکات مهم سفر خانوادگی با ماشین شخصی این است که شما هر چند وقت یک بار، ماشین را متوقف کرده و استراحت کنید. این توقف ها برای استراحت، غذا خوردن و همچنین لذت بردن از مناظر بسیار ضروری هستند زیرا کودکان در این فواصل می توانند کمی از بار خستگی خود بکاهند و کمتر اذیت شوند. رانندگی نیز که کار طاقت فرسایی برای سفرهای جاده ای به حساب می آید، با این کار لذتبخش تر می شود. اگر پدر و مادر هر دو رانندگی می کنند کار راحتتر خواهد بود، اما اگر تنها یکی از آن ها رانندگی می کند، با توقف در طول مسیر، او نیز می تواند کششی به بدن خود داده، یک چای یا هر نوشیدنی دیگری که می خواهد میل کند و سپس همه خانواده با حسی بهتر به سفر ادامه دهند. در جاده های گوناگون، توقفگاه یا استراحتگاه هایی وجود دارد که معمولا در کنار پمپ بنزین ها قرار گرفته اند تا شما بتوانید بنزین خود را نیز پر کنید.

سفر با ماشین شخصی سفر خانوادگی با ماشین شخصی (نکات لازم)

فکر بچه ها باشید

اگر با بچه‌های کوچک به مسافرت می‌روید برای آن‌ها چیزهایی مثل دی وی دی، کتاب‌های رنگ آمیزی، MP3 پلیر و حیوانات مورد علاقه‌شان را بیاورید و به خاطر داشته باشید کودکان پس از مدتی بی‌قرار می‌شوند و بچه‌های زیر ۱۳ سال در یک مسافرت ۴ ساعته با ماشین، اگر کاری برای انجام دادن نداشته باشند خسته و کلافه می‌شوند.

تقسیم وظایف یک اصل مهم در سفر

اگر اقامت شما در ویلا یا اقامتگاه‌های غیرهتلی دیگر باشد برای تهیه مواد خوراکی، درست کردن غذا و نظافت محیط نیاز به همکاری با یکدیگر دارید. اگر در سفرتان برنامه پیک‌نیک هم داشته باشید باید کارهایی مانند روشن کردن آتش، پختن غذا و برپا کردن چادر را انجام دهید که هر کدامشان زمان‌برند، پس برای صرفه‌جویی در زمان و آسان‌تر پیش‌ رفتن کارها لازم است که وظایف را بین افراد تقسیم کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *