رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ آذر ۱۳۹۲

سفر به شهری با موسیقی‌ آبگرم

لینک این مطلب کپی شد!

در تقویم زندگی ما ایرانی‌ها فصل سفر عمدتا به ۶ ماه اول سال محدود می‌شود. اما سفر در فصل‌های سرد سال هم لطف خودش را دارد. اگر برای شما مسافرت فقط به معنی شمال، دریا، جنگل و برنامه های تکراری نیست، می‌توانید گشت‌های یک روزه با هدف‌های جدید را امتحان کنید.

یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی‌تان، استفاده از آبگرم‌های طبیعی است که در سراسر کشورمان وجود دارند و هرچند ناشناخته و مهجورند، علاوه بر تفریح خواص درمانی هم دارند.

در ۷۰ کیلومتری تهران، در جاده آمل، مجموعه آبگرم های لاریجان قرار دارد، این آبگرم ها که اکثرا گوگردی هستند برای درمان بیماری های مفصل، پوست، استخوان و رماتیسم مفید هستند.

این مجموعه چندین حمام آبگرم دارد، از جمله آبگرم رین در روستای رینه، آمولو که آب آن آشامیدنی است و برای بیماری های پوستی و گوارشی مفید است، آب آهن یا آب فرنگی که بالای روستای آب اسک، بین بیدستان و ازارو واقع است و به درمان بیماری کم خونی و بیماری های پوستی کمک می کند.

آبگرم روستای آب اسک دارای ترکیبات اسید کربنیک دوسود است که برای درمان بیماری های پوستی، گوارشی ، استخوان و همینطور زخم های قدیمی موثراست.

آبگرم های این منطقه همگی از دل دامنه های دماوند می جوشند.
نمای قله دماوند از لاریجان

در روستای آبگرم، بجز یک آبگرم که عمومی است، بقیه بشکل خصوصی و سوئیت هستند و با پرداختن مبلغی به عنوان کرایه در اختیار مسافران قرار می گیرد.

این مجموعه ها در دو سانس ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر یا ۶ بعد از ظهر تا ۱۰ صبح اجاره داده می شوند.

برای ماندن در روستا می توانید یک اتاق از افراد محلی روستا کرایه و در آن اطراق کنید و سر فرصت به محل حمام ها رفته و از آن استفاده کنید.

اما راه دیگری هم وجود دارد، در محل حمام ها عمدتا اتاق های خالی بدون وسیله هم کرایه می دهند که مسافران می توانند وسایل شان را در آن ها قرار داده و از حوضچه ها استفاده کنند.

کرایه این اتاق ها بسیار پایین است، اما از امکانات در آنها خبری نیست، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه ندارند و امکانات گرمایی شان هم مطلوب نیست.

اگر الویت تان سفر اقتصادی است این اتاق ها انتخاب خوبی هستند، اما اگر کمبود امکانات بهداشتی می تواند به قیمت خراب شدن مسافرت تان تمام شود به شما توصیه می کنیم در هتل آپارتمان یا هتل هایی که در محل وجود دارند سوئیت یا اتاقی کرایه کنید و از حوضچه های آبگرم که در آنها وجود دارند استفاده کنید.

از آنجا که آب این حوضچه ها خیلی خیلی داغ هستند بهتر است یکی دو ساعت قبل از رسیدن به روستا از مسوولین محل اقامت‌تان خواهش کنید حوضچه‌ها را برای تان پر کنند که زمانی که به روستا می رسید دمای آب برای استفاده مناسب شده باشد.

حداکثر زمانی که می توانید در حوضچه های آبگرم بمانید بیتشر از نیمساعت نیست پس نه خیلی عجله کنید و نه اصراری به بیشتر ماندن داشته باشید.

ممکن است گوگرد موجود درآب باعث نفس تنگی، سرگیجه، سرفه یا سردرد شود، با آگاهی به چنین عوارضی سعی کنید آن ها را تحمل کنید تا از فواید آبگرم بهره ببرید.

پیشنهاد می کنیم در ساعات اولیه بعد از ظهر از تهران به سمت لاریجان حرکت کنید و حوضچه ای را برای سانس شب کرایه کنید تا بتوانید پیش از استفاده از آبگرم محیط زیبای روستا و منظره فوق العاده قله دماوند را هم ببینید.

بهتر است صبح زود بیدار شوید و بعد از پیاده روی در اطراف روستاها و محیط کوهستانی آن، صبحانه محلی مفصلی بخورید و اگر مایلید یک بار دیگر از آبگرم استفاده کنید. ساعت تحویل کلید اتاق حوضچه ها ساعت ۱۰ است ، پس بهتر است که با برنامه ریزی دقیق از تمام وقت تان به خوبی استفاده کنید.

یک صبحانه عالی در محیط کوهستانی روستا شامل نان محلی و کره و عسل تازه همراه با نیمرو و مخالفات است.
IMAGE635209915596655524 سفر به شهری با موسیقی‌ آبگرم

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *