رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ آذر ۱۳۹۲

درخت عسل ، مردم لشت نشا را هیجان زده کرد

اشتراک گذاری

خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری- سرزمین لشت نشا از مناطق قدیمی گیلان است که آثار باستانی و خرابه‌های موجود سابقه تاریخی آن را به قبل از اسلام می‌رساند. لشت نشا از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه بیه پس، یعنی در غرب گیلان (غرب سفیدرود)، قرار دارد و جزء اولین مناطقی بود که مذهب تشیع را پذیرفت و به همین علت بیش از دیگر مناطق صحنهٔ درگیری‌ها و پیکارهای خونبار و خونین بود.

به گزارش مردم محلی، با شدت گرفتن باد و طوفان در هفته گذشته، درختی از نوع درختان آزاد که در نزدیکی شهرداری لشت نشا قرار داشت به دلیل شدت طوفان و پوسیدگی ریشه‌هایش به زمین افتاد.

این فرود با تعجب و هیجان مردم محلی همراه بود چراکه ده ها کیلو عسل از بدنه درخت خارج شد. به گفته مردم بومی منطقه این عسل سیاه و طبیعی است و در طول ده ها سال توسط زنبورهایی که تنه این درخت را به عنوان کندو انتخاب کرده بودند تولید شده‌است.

با وجود آنکه خبرها از میزان عسل بدست آمده از این درخت متفاوت است اما گفته می‌شود به دلیل طولانی بودن مدت زمانی که زنبورها در این درخت عسل تولید می‌کردند بیش از ۵۰ کیلو عسل از این درخت بدست آمده است.

گفته می‌شود هنگام افتادن درخت که تنها موجب بسته شدن پیاده رو شد، ۵ تا ۷ کیلو عسل از آن خارج شد این امر هیجان مردم محلی و هجوم برای بدست آوردن عسل طبیعی را به همراه داشت. پس از گذشت چند روز و فروکش کردن باران بدنه درخت برای جابه جایی، تکه تکه شد که در این میان بیش از ۵۰ کیلو عسل دیگر بدست آمد.

با وجود آنکه این خبر تاکنون از سوی هیچ مسئولی تایید نشده است اما مردم محلی همچنان بر تایید خبر تاکید دارند.

به گزارش CHN،از بازار قدیمی و حمام تاریخی علی آباد،کاخ قطبی،هتل بزرگ صدا و سیما، مسجد جامع جورشر، بقعه اقا سید محمد رضا بن موسی الکاظم (ع) با معماری ویژه،بقعهٔ آقا سید عبدالله بن موسی الکاظم (ع) با نقاشی‌های دیواری قدیمی،ساحل زیبای سفیدرود، ساحل زیبای دریای خزر و بازارهای هفتگی (شنبه و سه شنبه) می‌توان به عنوان جاذبه‌های گردشگری لشت نشا نام برد.

IMAGE635209831906521253 درخت عسل ، مردم لشت نشا را هیجان زده کرد

           
 

نظر کاربران :

  • بیژن سمیعی

    من اصلا فکر نمیکردم که لشت نشا این موقعیت‌ها را داشته باشد. از این میخواستم درآینده نزدیک جا/ برای زندگی پیداکنم.. قیمت اجاره و یا قیمت زمین مناسب جای خوب متری چند میباشد… لطفا بنده را یاری کنید. باسپاس از شما

    ۲۰ خرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    داخل بعضي از درخت ها تو خالي است و بخاطر همين جايي امني بود براي زنبور ها بوده است

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *