رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

سرای قیصریه قزوین

اشتراک گذاری

سرای قیصریه بازار نسبتا بزرگی است كه از شرق به غرب در شمال مسجد النبی گسترده شده و دارای چهار در است . درِ شرقی به سرای وزير و درِ غربی به چهار سوقی باز می شود. دو تيمچه دو طبقه سرپوشيده و سرباز در شمال و جنوب قيصريه قرار دارند كه به وسيله دو در با قيصريه مرتبط می شوند . طاق های آجری رفيع كه ازاستحكام و استواری بنا خبر می دهند در امتداد يكديگر تكرار شده و مجموعه زيبايی را شكل داده اند. اين بازار از آثار شاخص دوره صفوی در قزوين است.
سرای قیصریه (بازار و مرکز خرید) در محله بازار قزوین و خیابان امام خمینی واقع شده است. این مجتمع یکی از یازده بازار و مرکز خرید در محله بازار قزوین می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند سرای نگار السلطنه، کاخ چهل ستون قزوین و پاساژ مرکزی و همچنین کافه نگار السلطنه، مسجد آقا سید علی، گالری کابان، گامرون کرفت قزوین و پارکینگ زعفرانی قرار گرفته است.

سرای قیصریه قزوین

بازار قیصریه قزوین با معمار خاص خودش و تاقهای آجری و ارتفاع زیاد، یک از قشنگترین قسمت‌های بازار قزوین است که دارای چهار در ورودی بوده و به همان سبک قدیم مرمت شده است . این بازار با چهار دروازه خودش به تیمچه سرباز، تیمچه سرپوشیده، سرای وزیر و چهارسوق کوچک متصل است. در حال حاضر بیشتر در حجره‌های قیصریه صنایع دستی قزوین به فروش میرسه ضمنا یکی از کافه‌های زیبا و خوب قزوین هم در همین قیصریه قرار دارد.

سرای قیصریه قزوین

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *