جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سایت های غواصی در قشم

تاریخ بروزرسانی :
۱ آبان ۱۴۰۱

سایت های غواصی در قشم را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد تا اگر علاقمند به تماشا و لذت بردن از دنیای زیر آب هستید در سفر به این جزیره زیبا آنرا تجربه کنید. غواصی در قشم و دیگر جزایر یکی از پرطرفدارترین تفریح‌های آبی محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد. به‌دلیل استقبال زیاد، مراکز غواصی زیادی در این جزیره تاسیس شده‌اند که هرکدام از آن‌ها در یکی از سواحل قشم قرار دارند. تجربه این تفریح یکی از پیشنهادها برای همه مسافران قشم محسوب می‌شود.

غواصی در ساحل زیتون قشم

این مجموعه در بلوار دریا و روبه‌روی پارک ساحلی زیتون واقع شده است. زمانی که در این مجموعه به غواصی می‌پردازید، می‌توانید بین ۲ تا ۶ متر از دنیای زیر آب را تماشا کنید. اگر از بین سایت های غواصی در قشم این مجموعه را انتخاب کرده‌‍اید، زمانی که درون آب می‌روید، می‌بینید که در این ساحل جریان آب بسیار ملایم است. ناگفته نماند که علاقه‌مندان به غواصی می‌توانند دوره‌های این مجموعه را گذرانده و مدرک Try Scuba را از آژانس SSI دریافت کنند.
عمق: ۵۵ متر
میزان دید: ۲ تا ۶ متر
جریان آب: ملایم
حداقل سن: ۸ سال
مدت زمان غواصی: ۱۵ تا ۲۰ دقیقه
گونه‌های جانوری: انواع پروانه‌ماهی، فرشته ماهی، هامور، طوطی‌ماهی، جعبه‌ماهی، ماشه ماهی، آنجل، بزماهی و…

زیتون سایت های غواصی در قشم

غواصی در سایت تخت‌جمشید قشم

این کلوپ یکی از مهم‌ترین مراکز برای تجربه غواصی محسوب می‌شود. مرکز غواصی تخت‌جمشید نزدیک ساحل زیتون و روبه‌روی پلاژ آقایان قشم قرار گرفته است. وجود صخره‌های متعدد در این سایت، باعث ایجاد منظره‌ای شگفت‌انگیز زیر آب شده است. نکته جالب اینکه به‌دلیل فاصله این مرکز غواصی با برخی دیگر از سایت های غواصی قشم، انواع گونه‌های دیدنی در این مکان نیز با بقیه کلوپ‌ها مشترک است.
عمق سایت: ۶ تا ۸ متر
میزان دید: ۲ تا ۶ متر
وضعیت جریان آب: ملایم

 جمشید 1 e1666506421659 800x426 سایت های غواصی در قشم

غواصی در دوبه قشم

این سایت یکی از منحصربه‌فردترین مراکز غواصی برای تفریحات آبی قشم است که در نزدیکی روستای سوزا واقع شده است. غواصان با مراجعه ‌به این سایت می‌توانند تا عمق ۲۲ متری شنا کنند. در دوبه باراکوداهای بزرگی مشاهده می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که برای تجربه غواصی در این جزیره به سایت دوبه بروید.
عمق: ۲۲ متر
میزان دید: ۳ تا ۱۰ متر
وضعیت جریان آب: متوسط
گونه‌های جانوری: باراکودا

دوبه سایت های غواصی در قشم

غواصی در قشم در اسپرینگی (باغ مرجانی)

این مرکز در فاصله ۱۶ کیلومتری از ساحل قشم واقع شده است. کسانی که برای تجربه غواصی در جزیره قشم اسپرینگی را انتخاب می‌کنند، می‌توانند تا ۴۸ متر زیر دریا رفته و به تماشای آبزیان بپردازند. در این سایت یک دشت مرجانی وسیع وجود دارید که هرکسی از تماشای آن به‌ وجد خواهد آمد.موجودات دریایی که در این سایت مشاهده می‌شود، نسبت به دیگر سایت های جزیره قشم متفاوت هستند. این سایت به‌دلیل جریان آب بسیار تند و خشن اصلا برای افراد مبتدی پیشنهاد نمی‌شود.
عمق سایت: ۳۸ تا ۴۸ متر
میزان دید: ۱۵ تا ۲۵ متر
وضعیت جریان آب: تند و شدید
گونه‌های جانوری: مرجان‌های بادبزنی، شیرماهی، هامور، کوسه، سفره‌ماهی، اسب دریایی

اسپیرینگی سایت های غواصی در قشم

جزایر ناز بهترین مکان برای غواصی در قشم

جزیره ناز در بخش شرقی قشم واقع شده‌ و از ساحل حدود یک کیلومتر فاصله دارد. اطراف این منطقه ۳ هکتاری، صخره‌های ۵ تا ۱۰ متری وجود دارد که مانند دیواری از ناز حفاظت می‌کند. این جزیره ساحل شنی ندارد و هنگام جزر، راهی باریک برای رسیدن به آن نمایان می‌شود.یکی از سایت های غواصی قشم در این جزیره واقع شده و علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر بازدید از این منطقه، به تماشای دنیای زیر آب بپردازند. اگر به تماشای شقایق دریایی، دلقک‌ماهی، گربه‌ماهی، منقارماهی و بازی با لاک‌پشت‌های دریایی علاقه دارید، بهترین پشنهاد برای شما غواصی در جزیره جذاب قشم و جزایر ناز است.
عمق سایت: ۲ تا ۵ متر
میزان دید: ۵ تا ۱۰ متر
وضعیت جریان آب: ملایم

 ناز e1666506308779 800x420 سایت های غواصی در قشم

سایت دره ستاره‌ها

اگر می‌خواهید برای غواصی از تفریحات قشم این سایت را انتخاب کنید، باید بدانید که در کلوپ دره ستاره‌ها ماهی نمی‌بینید. بله درست متوجه شدید. در این سایت نمی‌توانید هیچ‌گونه از انواع ماهی را مشاهده کنید، اما در عوض در دریا انواع ستاره‌های دریایی را می‌بینید. این موجودات روی شن‌ها به‌صورت گروهی مشاهده می‌شوند.
عمق سایت: ۱۲ تا ۲۰ متر
وضعیت جریان آب: کمی تند
میزان دیدن: ۱۰ متر
گونه‌های جانوری: ستاره دریایی

دره ستاره ها سایت های غواصی در قشم

سکوی نفتی یکی‌دیگر از سایت های غواصی در قشم

چند سال پیش یک سکوی نفتی به‌دلیل طوفان دریایی در کشور امارات از جا کنده شد و آن را به نزدیکی ساحل پلاژ سیمین آوردند. تلاش‌های زیادی برای رها کردن آن صورت گرفت، اما این کارها نتیجه‌ای نداشت.قطعات و وسایلی از این سکو به درون دریا ریخته شده و به‌دلیل هجوم ماهی‌ها به اطراف این اجسام، یک سایت برای غواصی اطراف این سکو ساخته شده است. شما می‌توانید با مراجعه ‌به این کلوپ موجوداتی را تماشا کنید که در دیگر مراکز غواصی در قشم وجود ندارند یا دست‌‌کم از نظر تعداد به اندازه این سکوی نفتی نیستند.
عمق سایت: ۱۰ متر
میزان دید: ۱۰ متر
وضعیت جریان آب: متوسط
گونه‌های جانوری: خرگوش دریایی، پروانه‌ماهی، اسکات، هامور، ساردین، خفاش‌ماهی، ملوان

سکوی نفتی سایت های غواصی در قشم

جرثقیل غرق‌شده، خاص‌ترین سایت های غواصی در قشم

سقوط یک دکل نفتی به درون دریا سبب تاسیس این کلوپ غواصی در جزیره زیبای قشم شده است. به‌دلیل وجود آهن‌آلات و تجهیزات دکل در زیر آب، همیشه تعداد زیادی از آبزیان اطراف این تجهیزات درحال چرخ‌زدن هستند و به‌راحتی می‌توانید انواع آن‌ها را تماشا کنید.
عمق سایت غواصی: ۵ تا ۱۰ متر
میزان دید: ۳ تا ۷ متر
وضعیت جریان آب: متوسط
گونه‌های جانوری: پروانه‌ماهی، طوطی‌ماهی، جعبه‌ماهی، ملوان، نودی برانچ

 قشم e1666506224752 800x422 سایت های غواصی در قشم
همان طور که گفته شد، در سفر به جزیره قشم مراکز غواصی نسبت به مراکز غواصی فعال در دریای شمالی کشور بسیار متنوع‌اند. این موضوع دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. بنابراین اگر موضوع هزینه برایتان مهم است، می‌توانید با یک بررسی ساده، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد