رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ مهر ۱۳۹۸

آکواریوم پروانه طلایی قشم

لینک این مطلب کپی شد!

آکواریوم پروانه طلائی در زیر زمین مرکز خرید سیمرغ و در ضلع غربی میدان امام قلی قرار دارد و گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور به دیدن این مجموعه بی نظیر از آبزیان می‌آیند.آکواریوم پروانه طلائی در جزیره قشم یکی از دیدنی های زیبا و کم نظیر در سطح کشور به شمار می‌رود که اگر فرصت و علاقه به غواصی در آب‌های خلیج فارس را ندارید، می‌توانید قسمتی از زیبایی زیر آب‌های خلیج را در آکواریوم پروانه طلائی ببینید. این مجموعه نزدیک به مراکز خرید قشم و مرکز شهر واقع شده است.در این آکواریوم حدود ۱۸۰ نوع از موجودات دریایی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها مانند فرشته ماهیان، بلورینگ و امپراطور از نمونه‌های کمیاب این موجودات به شمار می‌روند.

نگهداری آبزیان آکواریوم پروانه طلائی سختی‌های فراوانی دارد و تعدادی از این موجودات دریایی را از نقاط مختلف جهان تهیه کردند، به همین دلیل طی مراحل علمی، آب مورد نیاز این آکواریوم به شرایط مطلوب می‌رسد و بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظرفیت آب این آکواریوم حدود ۱۱۰۰ لیتر است و هزینه ای که برای این مجموعه برآورد شده در حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.بعضی از ماهیان این مجموعه به دریای سرخ و برخی دیگر به دریای کارائیب تعلق دارند. گونه ای از دلقک ماهیان مانند دلقک پیک، کلارکی، تو می تو از دریای سرخ و دلقک آفریقایی و جراح دلقک در آکواریوم پروانه طلائی دیده می‌شود، از آبزیان دریای کارائیب موجود در این آکواریوم می‌توان از شاه میگو (لابستر)، مار ماهی، مار ماهی گرگ، ماهیان جراح دم بادبانی، لب ماتیکی (ناسو) را نام برد. دیگر گونه‌های آبزی آکواریوم پروانه طلائی دم سل آزور ، روباه ماهی و لاک پشت‌های زیبای جزیره قشم است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. آکواریوم پروانه طلائی هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۹ شب فعالیت می‌کند و درب آن همه روزه بر روی عموم باز است .
یکی از قسمت های جذاب مسافرت، خریدن سوغاتی است.

آکواریوم پروانه طلایی قشم

از جمله سوغاتی های قشم میتوان به خرما , کیک هلر , ادویه جات نامی قشم و … اشاره کرد که در زیر به طور مفصل به آن میپردازیم .

خرما یکی از سوغاتی های مشترکی است که در بسیاری از مناطق هرمزگان آن را می توان دید و تهیه کرد. شما در سفر به این شهر می توانید به عنوان یکی از جاذبه های قشم ، از نخلستان ها جزیره دیدن کنید و اگر فصل برداشت خرما باشد، به اندازه نیاز خود و بعنوان سوغاتی تهیه کنید. خرما انواع و خواص بسیاری دارد که می توان به مغذی بودن ، انرژی زا بودن، مفید برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند اشاره کرد.

کیک هلر قشم

کیک اهلر نوعی کیک مخصوص این منطقه است که در برخی از شیرینی فروشی ها می توان آن را تهیه کرد این کیک در کارگاه هایی در روستای هلر درست می شوند و بسیار خوشمزه هستند. از خرید این کیک خوشمزه فراموش نکنید و اگر امکان بردن آن را داشتید بعنوان سوغات خوراکی قشم انتخاب خوبی است.

ادویه جات قشم

ادویه یکی از چاشنی هایی است که در غذاهای ایرانی بسیار استفاده می شود و طعم غذا برای اکثر ما بدون ادویه، بی مفهوم است. در سفر به جزیره زیبای قشم پس از چشیدن طعم غذاهای محلی این منطقه، متوجه مزه ی خاص آن ها خواهید شد و آن هم به علت ادویه های خوشمزه ای است که در این غذاها استفاده می شوند. از خرید انواع ادویه ها فراموش نکنید که بیشتر در مناطقی چون لافت، سهیلی، دیرستان و … می توان برای استفاده ی خود یا بعنوان سوغات تهیه کرد.

پوشاک قشم

قشم برای کسانی که علاقه به خرید دارند شبیه به یک بهشت است که مراکز خرید بسیاری برای دیدن دارد و وقت زیادی برای خرید کردن و بازدید از همه مراکز خرید آن لازم است. از دیگر سوغاتی های قشم میتوان به خرید پوشاک اشاره کرد که با قیمت ها مناسب و تنوع بسیار قابل تهیه هستند. البته ناگفته نماند بسته به سلیقه شماست اگر به اجناس برند علاقه دارید، برخی از فروشگاه ها پوشاک با برند مورد نظر را در اختیار شما قرار می گیرد .

برای دسترسی به آکواریوم پروانه طلایی قشم می توانید به میدان امامقلی در قشم رفته و در ضلع غربی آن ساختمان سیمرغ را بیابید، سپس به زیر زمین ساختمان سیمرغ رفته و از این مجموعه زیبا و بی نظیر دیدن کنید.

آکواریون پروانه طلایی قشم  آکواریوم پروانه طلایی قشم
آکواریون پروانه طلایی قشم  آکواریوم پروانه طلایی قشم

منبع : آرشین پرواز – علاءالدین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *