رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ دی ۱۳۹۳

ساماندهی تاق‌بستان با جدیت دنبال می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۸- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از عزم این اداره کل برای ادامه ساماندهی تاق‌بستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مهندس علی فعله‌گری در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی محوطه تاریخی تاق‌بستان و برنامه ثبت جهانی این اثر اظهارکرد: ساماندهی مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان یکی از دغدغه‌های اصلی کاری‌ام در طول یک سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی و پیگیری‌هایی که دادستانی کرمانشاه انجام داد، در حوزه پارک کوهستان یکسری واحدهای غیرمجاز که حریم منظری تاق بستان را به هم ریخته‌ و مانعی برای ثبت جهانی این اثر بودند، تخریب شدند که تا کنون هفت تا هشت واحد از این سازه‌های غیرمجاز تخریب شده و روند تخریب ها همچنان ادامه دارد.

فعله‌گری تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما پس از مبادله موافقت‌نامه مربوطه این است که ساماندهی ضلع جنوبی تاق‌بستان را شروع کنیم و دنده کبابی‌ها و واحدهای پذیرایی غیرمجازی که حریم و بستر رودخانه را تصرف کرده و برخلاف ضوابط شهرداری کار کرده‌اند را یا به تملک در‌آوریم‌ یا تخریب کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه پیرامون ثبت جهانی تاق بستان و اقدامات انجام شده گفت: برنامه ثبت جهانی این اثر نیز در دستور کار قرار دارد و در این خصوص رایزنی‌های لازم با معاونت میراث فرهنگی کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان نیز ساماندهی تاق بستان به عنوان یک دغدغه اصلی در نظر گرفته شده و اعتبار خوبی برای آن لحاظ شده که بزودی موافقت‌نامه آن مبادله خواهد شد.

فعله گری‌ اظهارکرد: در مجموع این اداره کل یک برنامه مدون برای تاق بستان دارد و پس از تخصیص اعتبار سریعاً اجرای آن شروع خواهد شد و قول می‌دهیم که در آینده نزدیک شاهد پویایی و ثبت جهانی این اثر ارزشمند باشیم.

375 ساماندهی تاق‌بستان با جدیت دنبال می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *