جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ساخت توقفگاه در بافت سعدالسلطنه قزوین متوقف شد

تاریخ بروزرسانی :
۴ مهر ۱۳۹۴

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۰۷/۰۴- تهران – ایرنا – سرپرست هیأت کاوش سرای سعدالسلطنه قزوین گفت: گودبرداری های شهرداری قزوین در محوطه سرای سعدالسلطنه، برای پیشگیری از آسیب های احتمالی متوقف و کاوش اضطراری در این محدوده آغاز شد.
ساخت توقفگاه در بافت سعدالسلطنه قزوین متوقف شد
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، کاظم عرب افزود: کاوش در اغلب گمانه ها به کشف آثار تاریخی از جمله بخشی از یک زیرزمین یک خانه ای اعیانی، کشف یک سکه ۲۵دیناری ضرب تهران، بقایای یک حمام سرخانه، تعداد زیادی سفال از جمله یک سفال کتیبه دار متعلق به قرن ششم با کتیبه کوفی انجامید.
وی اضافه کرد: لایه های تاریخی شناسایی شده در فضاهای مورد کاوش عمدتا مربوط به قرون میانه و متأخر قاجار و عصر پهلوی اول است.
عرب گفت: محدوده طراحی شده برای ساخت پارکینگ (موقعیت های کاوش شده ) در مسیر محور فرهنگی، تاریخی شهر قزوین (محله بازار ) قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: محدوه مورد اشاره از شمال با سرای سعدالسلطنه، از جنوب با سرای وزیر، از غرب با مسجدالنبی و از شرق با مجموعه بناهای باقیمانده از بافت صفوی (مسجد پنجه علی، دولتخانه و چهار انبیا) همجوار است.
به گفته این باستان شناس، اکنون ساخت پارکینگ طبقاتی در فضای کنار سرای سعد السلطنه متوقف شده و قرار است با بازنگری طرح و تعیین حرایم میراث فرهنگی ، پارکینگ طبقاتی به نحوی ساخته شود که علاوه بر آسیب نرسیدن به آثار تاریخی، به گردشگران و نمازگزاران نیز خدمات ارایه شود.
سرپرست هیأت کاوش سرای سعد السلطنه یادآور شد: در صورت امکان هر نوع ساخت و ساز در محدوده مذکور به منظور حفظ هویت تاریخی شهر قزوین، به دور از توسعه جزئی نگر برای حل مشکلات روزمره، با نگاهی به کلیت تاریخی شهر، دارای پیوند طبیعی و یکپارچه بافت پیرامونی باشد.

81773301 70186815 ساخت توقفگاه در بافت سعدالسلطنه قزوین متوقف شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا