رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ خرداد ۱۳۹۸

ساختمان کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران تهران

لینک این مطلب کپی شد!

ساختمان کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران از جمله ساختمان های تاریخی شهر تهران است که قدمت آن به دوره پهلوی اول بر می گردد و در فهرست آثار ملی کشور جا گرفته است.ساختمان کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران توسط یک آلمانی طراحی شده و به عنوان نخستین کانون اتومبیل‌رانی خاورمیانه در سال ۱۳۱۳ ساخته شده است.ساختمان کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران در تیر ماه سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، نهادی است در معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که اقدام به امور مرتبط با صنعت جهانگردی از قبیل تسهیل مسافرت صاحبان وسائط نقلیه ایرانی به خارج و جهانگردان خارجی که با وسائط نقلیه خود به ایران سفر می‌کنند، کمک به توسعه گردشگری از طریق ایجاد دفاتر اطلاع‌رسانی ایرانگردی در داخل و خارج از کشور و هم‌چنین گسترش زیر ساخت‌ها وخدمات جانبی گردشگری و جهانگردی می‌پردازد.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سال ۱۳۱۳ خورشیدی (en:1935 میلادی) با مصوبه مجلس شورای ملی به هدف ایجاد تسهیلات برای جهانگردان در سطح بین‌المللی در ایران تأسیس شد و با گذراندن مراحل رسمی و ثبتی در سال ۱۳۱۷ با شماره ثبت ۴ به فعالیت خود ادامه داد. پس از تأیید عضویت ایران در فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی(FIA)، به نام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ثبت گردید.
پس از انقلاب اسلامی، با تصویب لایحه قانونی در شورای عالی انقلاب در تاریخ ۳ آذر ۱۳۵۸ کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ شاهنشاهی، به کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ جمهوری اسلامی ایران تغییر نام داد. و در خلال سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ با تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منفک گردید و زیرمجموعه این سازمان قرار گرفت.
نحوه دسترسی
مسیر مترو
این ساختمان در نزدیکی ایستگاه مترو حسن آباد واقع در خط دو مترو تهران قرار دارد. کافی است از ایستگاه حسن آباد پیاده شوید و چند قدم به سمت جنوب و پارک شهر حرکت کنید.
آدرس : تهران، خیابان خیام، ضلع شمال پارک شهر‌ – خیابان شهید فیاض بخش – نبش کوچه جهانگردی – پلاک ۳۳

-کانون-جهانگردی-و-اتومبیل‌رانی-ایران ساختمان کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *