جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رییس جمهوری: آثار تاریخی چراغی است که گذشته دور را به خوبی روشن می کند

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۷-به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» صبح شنبه در مراسم رونمایی از ۳۴۹ شی تاریخی – فرهنگی بازگردانده شده از کشور بلژیک در جمع خبرنگاران افزود: آثاری که در موزه ملی ایران و سایر موزه های کشور نگهداری می کنیم برای ما اهمیت دارد، چرا که تاریخ امروز ما را به گذشته دور متصل می کند.

وی با یادآوری این که در این موزه تاریخ ۳ تا ۴ هزار سال پیش را مشاهده می کنیم، خاطرنشان کرد: در این موزه شاهد تمدن بشری در آن مقطع زمانی هستیم، این آثار برای معرفی ایران و فرهنگ آن اهمیت دارد و ملت ایران در سال های دور از چه تمدن و فرهنگی برخوردار بوده اند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آیا اشیا یک مجموعه تاریخی مجسم هستند که تاریخ، تمدن و فرهنگ ما را به خوبی معرفی می کنند.

روحانی تصریح کرد: هرچه آثار تاریخی را در سطح وسیع تری به جهانیان معرفی کنیم، دنیا بهتر می فهمد که ملت ایران در گذشته چه جایگاهی داشته و امروز نیز در چه جایگاه تمدنی رفیع و بلندی قرار داد.

وی همچنین اظهار داشت: بسیاری از ایران هراسی ها و اتهامات با نمایش این آثار برطرف می شود و ما باید وسیله ای فراهم کنیم تا هم مردم جهان و هم نسل جوان بتوانند این آثار را ببینند.

رییس قوه مجریه ادامه داد: این آثار چراغی است که گذشته دور را به خوبی روشن می کند، از تجربه گذشته می توان برای زندگی آینده استفاده کرد.

روحانی یادآور شد: به همین منظور امروز به این نمایشگاه آمدم تا به همه دست اندرکاران که کار عظیم حقوقی و فرهنگی را برای استرداد اموال ملت ایران انجام دادند، خسته نباشید بگویم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: استرداد این حجم از آثار تاریخی از لحاظ کمی و کیفی نشانه همت مسوولان و توانمندی بخش حقوقی ایران است و به ملت تبریک می گویم که فرزندان و خادمان آنها توانستند این آثار ارزشمند را به کشور بازگردانند.

۳۴۹ شئ تاریخی فرهنگی بازگردانده شده از بلژیک امروز با حضور رییس جمهوری در موزه ملی ایران رونمایی شد.

روحانی را هنگام بازدید از این اشیای تاریخی، مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری همراهی می کردند.

359 رییس جمهوری: آثار تاریخی چراغی است که گذشته دور را به خوبی روشن می کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد