رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ آبان ۱۴۰۲

روش پخت کاچی اصفهان

اشتراک گذاری

روش پخت کاچی اصفهان، که در اصل یکی از حلواهای سنتی و محلی این استان می باشد را در این مطلب آموزش خواهیم داد. در گذشته بیشتر از این دسر بسیار مقوی و خوشمزه برای زنان باردار یا مادرانی که به تازگی فارغ شده‌اند تهیه می‌کردند. اما این دسر معروف و پرطرفدار با توجه به طعم جذاب و متفاوتی که دارد طرفداران بیشماری پیدا کرده است. کاچی در بیشتر مناطق محلی دسری شناخته شده است که با توجه به ذائقه و آداب و رسوم اقوام مختلف با چاشنی های متفاوت تهیه و سرو می‌شود.

روش پخت کاچی اصفهان

مواد لازم

آرد گندم: ۲ پیمانه
شکر: ۶ پیمانه
روغن: ۱/۲ پیمانه
گلاب:۱/۴ پیمانه
آب: ۶ پیمانه
پودر نارگیل: به مقدار لازم
خلال بادام و پسته: به مقدار لازم
زعفران آب کرده: ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه

برای داشتن یک کاچی اصفهانی خوشمزه ابتداآردگندم راالک کرده وداخل قابلمه ریخته وشروع به تفت دادن کرده تارنگش تغییر کند ولی تیره نشود. بعد روغن رااضافه کرده ودوباره تفت دهید درحدی که بوی خامی آردازبین برود. سپس حرارت راخاموش کرده تا آردسرد شود. وقتی سرد  شد آب را به آن اضافه کرده وخوب مخلوط کنید. جوری که کاملایکدست شود وهیچ گلوله ای از آرد وجود نداشته باشد ودوباره روی حرارت گذاشته و با شعله ی کم آرد را بپزید .

دائم مخلوط آب وآرد را هم زده تاته نگیرد. تا وقتی که کاملا بوی خامی آرد از بین برود. دراین مرحله شکر را به آن اضافه کرده  وخوب هم بزنید و بعد از آن زعفران آب زده رااضافه کنید .
وقتی مواد کاملا با هم مخلوط شد و کاچی خوب پخته شد لحظه ی آخرگلاب رابه آن اضافه کنید .مخلوط کرده وازروی حرارت بر دارید( غلظت کاچی باید مثل فرنی باشد چون وقتی سرد می شود غلیظ تر می شود) وقتی تقریباخنک شد، داخل ظرف کشیده وتزیین کنید .

 

روش پخت کاچی اصفهان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *