جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای کندر کرج

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

روستای کندر کرج یکی از روستاهای اطراف کرج که پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی و گردشگری می باشد . از مهمترین ویژگی های طبیعی این روستا میتوان به گلستان های طبیعی و دشت لاله های روستای کندر که در اطراف این روستا به وجود آمده است اشاره نمود . دشت لاله های کندر بسیار زیبا بوده و میتواند سوژه ای بسیار مناسب برای کسانی باشد که به عکاسی علاقه مندند.

روستای کندر 1 روستای کندر کرج

از مهمترین باغات میوه روستا میتوان به گیلاس و گلابی اشاره نمود. برای استفاده از این محصولات طبیعی بهتر است در ابتدای تابستان و یا در فصل بهار به سمت این روستا سفر کنید. کندر به نام کهن دور نیز خوانده می شود. نام کهن دور برای روستا به دلیل دارابودن اشیا قدیمی مانند سفال و ساروج که به دوره قاجار و صفویه برمی گردد . از دلایل دیگر نام کهن دور میتوان به این مورد نیز اشاره کرد ، روستای کندور به امامزاده داود راه دارد.

روستای کندر 4 روستای کندر کرج

شغل مردم روستای کندر کشاورزی است و از مهمترین محصولات می توان به گندم، جو و عدس اشاره کرد. در گذشته شغل اصلی زنان روستا، قالیبافی بوده است که اکنون دیگر به دلیل گرانی پشم، قالی بافی رونق ندارد.شاید ۳ یا ۴ دار قالی در روستا وجود داشته باشد.در صورتی که میخواهید منطقه ای بکر را برای طی کردن تعطیلات انتخاب کنید که علاوه بر هزینه پایین سفر بسیار خوش آب و هوا و خلوت باشد ، روستای کندر میتواند گزینه ای کاملا مناسب برای شما به شمار رود.

کسانی که در پایتخت زندگی میکنند میتوانند برای دوری از شلوغی و گردشی چند ساعته به روستاهای اطراف کرج بروند. این روستا دارای آب و هوای مطلوب بوده و از بهترین مکان های گردش کوتاه مدت ، برای ساکنین پایتخت به خصوص در زمستان ها به شمار می آید.روستای کندر به دلیل نزدیکی به کرج و پایتخت به یکی از اصلی ترین تفرجگاه های این دو شهر تبدیل شده است.

روستای کندر 3 روستای کندر کرج

این روستا با رشته کوه البرز محصور شده است.روستای کندر را میتوان به عنوان یکی از بهترین و زیباترین مکان های طبیعی استان البرز دانست که گردشی بسیار لذت بخش برایتان به همراه خواهد داشت. کندر جاذبه های گردشگری زیادی دارد. چشمه آب معدنی که آب بسیار گوارایی دارد یکی از این جاذبه هاست. چشمه ای دیگر نیز در روستای کندر وجود دارد به نام بالا محل معروف است.آبشار کندر این روستا نیز بسیار دیدنی است .

روستای کندر 5 روستای کندر کرج
در زمان گذشته فقط خانم ها می توانستند از چشمه آب بیاورند. به خاطر اعتقاداتی که در قدیم داشتند اگر آقایی قرار بود آب از چشمه بردارد ، حتماْ باید خانمی را همراه خود به سر چشمه می برد. گویش مردم روستای کندر شبیه به گویش مازنی است. گونه های گیاهی روستا نیز شامل : گون ، تیخک، شکر الاله و همچنین درخت ته که اهالی روستا معتقدند از محکم ترین چوبهای دنیاست. همچنین از کوههای معروف اطراف روستای کندر می توان به :کوه کی خسرو، کوه عمر کوشان، کوه لیزبه دلیل شیب تند به این نام معروف است، کوه سیاه کمر و کوه قبله اشاره نمود.

روستای کندر 2 روستای کندر کرج

نحوه دسترسی به روستای کندر کرج

در صورتی که میخواهید به این روستا سفر کنید باید به سمت شمال شرقی کرج حرکت کنید. این روستا حدود ۶ کیلومتر با شهرستان کرج فاصله دارد.برای رسیدن به دشت باید به روستای کندر در استان البرز بروید. ۱۱ کیلومتر که جاده‌ پرپیچ‌وخم کندر باید بالا بروید تا به دشت برسید.

ازروستا تا امامزاده داوود ۶ساعت راه است و تا کنسلقان-وارنگه-واریج ۳ ساعت راه است.

روستای کندر روستای کندر کرج

بعد از بازدید و لذت عکاسی از دشت لاله های کندر می توانید از دیگر جاذبه های اطراف استان البرز نیز مانند :‌ کاخ مروارید، معماری منحصر بفرد به شکل صدف ، روستای برغان و روستای جزینان دیدن فرمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • جلیل زاده

    عزیزان سلام امسال خبری ازدشت لاله کندر نیست زیرا همه لاله ها خشکیده یا خشکاندن هزارتا حرف شنیدم امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۹ما رفتیم حتا یک پیاز لاله هم نمانده دشت خشکوبرهوت است کسانی که صرفا برای دیدن لاله میرن نرن دست خالی برمیگردن

    ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
    • پریسا مجلسی

      الان لاله نیست ؟؟؟؟؟

      ۳ خرداد, ۱۴۰۰
  • 11

    منطقه زیبای توریستی دست لاله در روستای کندر که حیواناتی رو آنجا هم آوردن و متاسفانه اونهارو آزار میدن و کسی هم اونجا نظارت نمیکنن

    ۹ فروردین, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *