رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

منطقه چهل بی بی یا چهل دختر ( دره سیلک )

لینک این مطلب کپی شد!

منطقه چهل بی بی یا چهل دختر ( دره سیلک ) در روستای کندر کرج که یکی از روستاهای بکر اطراف کرج است که با این شهر شش کیلومتر فاصله دارد، واقع شده است . چشمه های جاری ، قلل مرتفع و آب و هوای خنک و مطبوع از جمله خصوصیات روستای کندر البرز می باشد. در کنار آن با وجود جاذبه های تاریخی و فرهنگی و معماری منحصر به فرد و معماری خاص خانه ها، روستای ییلاقی کندر توانسته خود را به یکی از قطب های گردشگری کرج تبدیل کند.در این روستا آبشاری به نام آبشار کندر هم وجود دارد که بسیار دیدنی ست .

منطقه چهل بی بی یا چهل دختر ( دره سیلک ) منطقه چهل بی بی یا چهل دختر ( دره سیلک )

روستای کندر استان البرز به دلیل داشتن زمین های پست و هموار مکان مناسبی برای زراعت و دامداری می باشد.در دل کوههای روستا حفره هایی به چشم می خورد که شکل منظمی دارند به همین دلیل می توان گفت که ساخته دست بشر است که به منظور استفاده خاصی ساخته شده اندبه طور مثال در دل یکی از کوهها حفره ای وجود دارد که به طور حتم به منظور تیراندازی به دشمنان مورد استفاده قرار می گرفته است که به این حفره ها اشکف گفته می شود.

در نزدیکی این اشکف محلی وجود دارد که عنوان شده در این منطقه چهل دختر برای زیارت یا گردش آمده اند و به طور شگفت انگیزی ناپدید شده اند و بعد از گذشت ۲۰۰۰سال از این حادثه دخترها برای رفع مشکلاتشان به اینجا روی می آورند. مردم قدیم کندر بر این باور بودند که دخترهای دم بختی که می‌خواستند بختشان باز شود ،به این مکان می‌آمدند و نذر و نیاز می‌کردند.

در حاشیه کوه نمونه هایی از ساروج واستخوان های انسان پیدا شده که نشانگر وجود قلعه در پای کوه می باشد.سنگرهایی در دل کوه تعبیه شده که عمقی حدود ۲.۵متر و قطر دهانه ۱.۵در ۱.۵متر می باشد.سنگهایی درپایه های کوه تراشیده شده که برای کمین یا زندگی استفاده می شده است و با تلفیق طبیعت و معماری انسان دست به دست طبیعت داده و کمینگاه یا خانه خودرا بنا می کرده اند.

روبروی چهل دختر زاغه ای وجود دارد که قبلا زاغه مهمات بوده است این زاغه مربوط به قرن هفتم و مال قلعه اسماعیلیان است.

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *