رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ تیر ۱۳۹۹

روستای قشلاق امرآباد ورامین

اشتراک گذاری

روستای قشلاق امرآباد ورامین ، روستایی کهن در بخش امرآباد ، شهر ورامین واقع شده است که علاوه بر داشتن قدمت تاریخی زادگاه ۴ شهید سرافراز به نام های: سردار علی‌اصغر شیرکوند ، حسین شیرکوند ، عزت اللّٰه شیرکوند و علیرضا شیرکوند بوده است. در گذشته ، عشایر زیادی از دیگر نقاط مختلف به این روستا کوچ کرده اند ولی در حال حاضر طایفه شیرکوند اصلی ترین ساکنان این روستا هستند.شغل مردم این روستا کشاورزی و دامپروری نظیر (گاو و گوسفند) است ، برخی از اهالی روستا در کنار کشاورزی و دامپروری به پرورش مرغ و خروس و کاشت گل و گیاه (ازطریق گلخانه) هم می پردازند.

 

روستای قشلاق امرآباد ورامین  روستای قشلاق امرآباد ورامین

جاهای دیدنی و اماکن زیارتی روستای قشلاق امرآباد

آستان مبارکه امامزاده عبداللّٰه

آستان امامزاده عبدالله (ع) در نزدیکی روستای قشلاق امرآباد قرار دارد. بنای این بقعه خشتی و گِلی بوده و این بقعه به مساحت ۴۰ متر مربع شامل گنبدی پلکانی است.قدمت بقعه به دوره صفویه باز می گردد که در سال ۱۳۷۷ تعمیر و مرمت شده است. نمای داخلی حرم گچکاری شده و ضریح فلزی آن در سال ۱۳۶۶ نصب گردیده است.

 

روستای قشلاق امرآباد ورامین  روستای قشلاق امرآباد ورامین

آستان مبارکه امامزاده محسن

آستان امامزاده محسن (ع) در نزدیکی روستای قشلاق امرآباد در ۱۰ کیلومتری بخش مرکزی ورامین و در میان زمینهای کشاورزی قرار گرفته است. بنای این بقعه خشتی و گِلی بوده و در سال ۱۳۸۰ نوسازی شده و توسعه یافته است. گنبد بقعه به شکل پلکانی و مخروطی است. مرقد امامزاده در میان حرم قرار گرفته و فاقد ضریح است.

بقایای قلعه باجک

این قلعه که در نزدیکی روستا قرار دارد دارای قدمت تاریخی است و قدمت آن به دوره ی ساسانیان بر می گردد. این مکان در اسفند سال ۱۳۸۴ در سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک مکان تاریخی به ثبت رسیده است ولی متاسفانه در حال حاضر یک مکان متروکه است و هیچ بازدید کننده ای ندارد.

این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۸۴ نفر  بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *