جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای باغ خواص ورامین

تاریخ بروزرسانی :
۷ تیر ۱۳۹۹

روستای باغ خواص ورامین ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین و جزء دهستان بهنام وسط شمالی و مرکزاین دهستان می‌باشد که در فاصله تقریبی ۱۰ کیلومتری از شهر ورامین واقع گردیده و از نظر طبیعی در موقعیتی دشتی و با ارتفاع ۹۱۲ متر از سطح دریا قرار گرفته است.جمعیت این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۷۷ نفر بوده‌است.

روستای باغخواص روستای باغ خواص ورامین

از لحاظ جغرافیایی نیز در ۵۱ درجه و ۳۴ دقیقه طول شرقی و ۳۵ درجه ۲۰ دقیقه عرض شمالی واقع شده و از لحاظ جهات چهارگانه از شمال به محدوده زراعی روستای علی‌آبادفرسوده و تقی‌آباد، از جنوب به اراضی کشاورزی اقبالیه، از شرق به اراضی کشاورزی روستای حسین‌آباد جواهری و احمدآباد و از غرب به اراضی روستای حسین‌آباد دفتری منتهی می‌گردد.

عمده فعالیت و معیشت ساکنین بر مبنای کشاورزی و دامپروری بوده که عمده‌ترین محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، پنبه، ذرت علوفه‌ای، یونجه و محصولات گلخانه‌ای می‌باشد.

ساکنین روستای باغخواص از کلیه تأسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و تلفن بهره‌مند هستند. روستا دارای یک واحد پاسگاه انتظامی، یک واحد دهیاری، یک واحد شورای حل اختلاف، یک واحد مرکز مخابرات، پایگاه بسیج، مرکز درمانی و خانه بهداشت، دو واحد مجتمع آموزشی که شامل مقاطع تحصیلی ابتدایی-راهنمایی و دبیرستان برای دختران و پسران و همچنین یک سالن ورزشی سرپوشیده می‌باشد.

روستای باغخواص 1 روستای باغ خواص ورامین

از لحاظ آب و هوایی روستا دارای آب و هوای خشک و با زمستان‌های کوتاه خشک می‌باشد که متوسط گرمترین ماه سال ۴۰ درجه و متوسط سردترین ماه سال ۱ درجه سانتی گراد زیر صفر می‌باشد.متوسط بارندگی سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر که بیشتر به صورت باران در اواخر پاییز و اوایل بهار بوده و بقیه مدت سال خشک می‌باشد.

از لحاظ جمعیتی روستای باغ خواص دارای تعداد ۳۰۰۰ نفر جمعیت و تعداد ۷۵۰ خانوار ساکن می‌باشد که حدود ۷۰ درصد جمعیت در محدوده سنی ۱۵ الی ۶۴ سال بوده و حدود ۹۲ درصد ساکنین دارای سواد هستند.

آب انبار باغخواص 1 روستای باغ خواص ورامین

جاهای دیدنی روستای باغخواص

امام زاده زین العابدین از نوادگان امام سجاد بن حسین زیارتگاهی در این روستا می باشد .

مسجد روستای «باغخواص» ورامین، با قدمتی در حدود ۵۰۰ سال از سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آب انبار تاریخی این روستا که اکنون در حال مرمت می باشد .آب انبار به شکل هرمی ساخته شدتعداد زیادی پله دارد . پله های کوتاه و نزدیک به هم که از آن بالا صدای چک چک آب را بر روی آجرهای پخته را می توان شنید . 

آب انبار باغخواص روستای باغ خواص ورامین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد