رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ تیر ۱۳۹۹

پارک بهمن تهران

اشتراک گذاری

پارک بهمن تهران از بزرگترین بوستانهای تهران است که در جنوب پایتخت قرار گرفته و در گذشته به آن پارک کشتارگاه دام هم می گفتند .میدان بهمن به جگر سرا هایش معروف است که علت آن هم وجود کشتارگاهای این منطقه است. یکی از کشتارگاه های این منطقه که در محله نازی آباد قرار داشت در حدود ۳۰ سال پیش به یک پارک بزرگ تبدیل شد که امروزه با نام پارک بهمن شناخته می‌شود. این پارک و فرهنگسرایی که درون آن قرار دارد در حال حاضر یکی از پرمخاطب ترین مکان های جنوب شهر تهران و محله نازی آباد هستند.

پارک بهمن تهران

پارک بهمن از جمله پارک‌های بزرگ جنوب شهر تهران است که بیشر از ۱۵۰ هزار مترمربع مساحت دارد. پارک بهمن در برآوردن سرانه‌های ساکنان پیرامون پارک مهم‌‌ترین نقش را ایفا می‌کند. از تجهیزات این پارک می‌توان به زمین بازی کودکان، فرهنگ‌سرای بهمن (در مجاورت بوستان)، مجتمع ورزشی بهمن، آب‌نما و سرویس بهداشتی اشاره کرد از انواع امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی برخوردار است.

جنوب شهر تهران اغلب آلودگی های جوی و صوتی و همچنین ترافیک زیادی دارد، به همین خاطر این بوستان می‌تواند نقش بسزایی در کاهش این آلودگی ها داشته باشد. پارک بهمن در محله قدیمی نازی آباد واقع شده و بسیاری از شهروندان این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت خود و نیز فرار از آلودگی های محیطی و مشغله های فکری و کاری به این بوستان می‌روند و از امکانات تفریحی و تجهیزات ورزشی آن که معروف ترین آن ها فرهنگسرای بهمن است، استفاده می‌کنند.

پوشش گیاهی این پارک سراسر پوشیده از انواع گل و گیاهان رنگی و درختان بلند قامتی همچون سپیدار، نارون، سرو، صنوبر، بلوط و زبان گنجشک است که به صورت نامنظم و در فاصله های مختلفی در بوستان قرار گرفته اند.پارک بهمن پیشنهاد جالب و سرگرم کننده ای برای اهالی این منطقه به دور از شلوغی روزمرگی است.

نحوه دسترسی به پارک بهمن

آدرس:تهران، نازی آباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *