رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

روستای فشکل پشته

لینک این مطلب کپی شد!

روستای فشکل پشته ، روستایی است از توابع شهرستان رودسر در گیلان که بعد از گذشتن از شهر واجارگاه در دامنه کوه نمایان می شود .ابتدای روستای فشکل پشته با یک سرازیری شروع می شود که گواه وجود رودخانه ای پر آب در انتهای این سرازیری است . بعد از طی مسافت کمی از جاده با شیب اندک خانه های این روستا چشم ها را به خود معطوف می کنند . اغلب خانه های رو ستای فشکل پشته از چوب و گل ساخته شده اند و این خودنمایی از زندگی سنتی مردم این روستا است . کمی که به مرکز روستا نزدیک می شویم به مسجد تازه ساخت این روستا بر می خوریم که چند سال پیش با همت فراوان اهالی روستا بنا شد . بعد از مسجد به باغ ها ی مرکبات که هنگام برداشت میوه وصف ناپذیر اند می رسیم .این طبیعت زیبا باعث شده که این منطقه از لحاظ جذب توریست در رتبه خوبی جا داشته باشد. انتهای روستای فشکل پشته به ابتدای روستای (جر سره) که بالاتر از این روستا است ختم می شود.

شغل مردم فشکل پشته

اغلب مردم این روستا به کار کشاورزی و دامداری مشغول اند و از این راه کسب درآمد می کنند.

کشاورزی: مردم زحمت کش روستای فشکل پشته در باغ هایی که سراشیبی های تندی دارند ودر دامنه کوه واقع شده اند چای و مرکبات کشت می کنند . مرکباتی که می توان در این باغ ها یافت اغلب پرتقال- نارنگی و نارنج است. بعد از برداشت مرکبات آنها را در جعبه هایی قرار داده و درون انبار نگه داری می کنند تا به فروش برسد. چای هم در کنار مرکبات کشت می شود و مردم بعد از چیدن چای آن را به کارخانه های چای تهویل می دهند.

دامداری: اکثر مردم در روستای فشکل پشته در کنار کشاورزی به دامداری هم می پردازند وبه پرورش گاو –گوسفند و بز مشغول اند. آنها با فروش شیر و گوشت و مواد لبنی در بازار های هفتگی درامد کسب می کنند.

2444_img11550012 روستای فشکل پشته

طبق نظر ریش سفیدان در قدیم به برنج فشکل میگفتند و فشکل پشته اشاره ای به آن دارد که در گذشته در این روستا برنج کشت می شده است (که در این روستا در حال حاضر هیچگونه برنجی کشت نمیشود و آخرین مزرعه برنج هم حدود ۴ دهه قبل تبدیل به باغ مرکبات شد . ) شـرایط آب و هـوایی روستای فشکل پشته خیلی مرطوب خزری است و از نظر توپوگرافی در شـرایط سـاحلی و جلگـه ای قـرار دارد .

           
 

نظر کاربران :

  • youzarsef

    اقا اگه میخوای اطلاعات درستی بدی..لطفا اطلاعات کامل بده….نیمه کاره بدرد نمیخوره…..بیا بگو به فرض مثال …چرا اسم فشکل پشته رو روش گزاشتند؟دلیلش چیه؟
    وقتی سایتی درباره ی این روستا میزنی..بایستی طوری اطلاعات سایت رو بزاری که سایت بی نقص باشه..
    از خلاصه انشالله که درستش کنی.

    ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام دوست عزیز حتما با در دست داشتن اطلاعات دقیقتر مطلب را به روز رسانی می کنیم .

      ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *