جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای زیارت و ناهارخوران گرگان باید از ساخت و ساز غیرمجاز پاک شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۰-به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘سیدمحمدحسین میرمحمدی’ جمعه شب در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: از احداث بنا در مسیرهای روستایی در خارج از محدوده روستا به هر عنوان باید به شدت جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: ویلاهایی که ساخته شده باید تخریب و روستای زیارت و جاده نهارخوران باید احیا شود.

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک از طریق کمیسیون اصل ۹۰ بازدیدی از مناطق تصرف شده استان گلستان مثل زیارت و مسیر جاده ناهارخوران خواهیم داشت.

میرمحمدی خاطر نشان کرد: تمام بناهایی که مخالف نظر منابع طبیعی و محیط زیست و در حریم رودخانه، لوله های آب و در جنگل احداث شده باید قلع و قمع شود.

وی ادامه داد: از دادگستری گلستان که همکاری خوبی را با استانداری دارد تشکر می کنم و صدور مجوز قلع و قمع و تخریب باید با جدیت در گلستان پیگیری شود.

میرمحمدی با اشاره به این که توسعه کشور همیشه مورد تاکید و تایید همه ارکان نظام بوده، گفت: البته همگان توسعه را به همراه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست می خواهند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در خصوص جاده ابر در گلستان گفت: آنچه که در بازدید از جاده گلستان به شاهرود و به خصوص مسیر مورد نظر (جاده ابر) مشاهده کرده ایم نیاز به توضیح ندارد و این مناطق از نظر محیط زیستی بسیار با ارزش هستند.

رییس کمیته مبارزه با زمین خواری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: تصمیم گیری در باره جاده ابر برعهده کارشناسان خواهد بود و مسائل محیط زیستی و منابع طبیعی آن به طور کامل بررسی می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با زمین خواری به شدت برخورد می کنیم، گفت: در اطراف روستای ابر تخلفات ساخت و سازی مشاهده شده، که در این خصوص از محیط زیست استان توضیح خواهیم خواست.

میرمحمدی افزود: محیط روستاها باید متناسب با طرح هادی رشد کند و از نظر مصالح ساختمانی باید موارد محیط زیستی در آن رعایت شود و از ورود هرگونه مصالح ساختمانی غیرمجاز باید جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: اولویت ما توسعه کشور است اما این توسعه را به هر قیمتی نمی پذیریم و باید تمام مولفه های آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر حفظ محیط زیست و جنگل ها افزود: در کمیسیون اصل ۹۰ بنا بر مطالبات رهبر معظم انقلاب، مواردی مانند زمین خواری اطراف شهرها و تغییرات کاربری اراضی ملی به کشاورزی و اراضی کشاورزی به مسکونی را به شدت پیگیری می کنیم.

وی در خصوص جزیره آشوراده گفت: این جزیره جزو شاخص های استان و کشور می باشد و تصمیم گیری در این حوزه ها، بسیار حساس است و مسئولان با حساسیت بیشتری مسائل مربوط به ساخت و ساز با رعایت نکات زیست محیطی و منابع طبیعی آن تصمیم گیری می کنند.

به گفته میرمحمدی، این جزیره بزرگ می تواند با حفظ محیط زیست آن و منابع طبیعی، به یکی از قطب های گردشگری در کشور و بلکه در دنیا تبدیل شود.

300 روستای زیارت و ناهارخوران گرگان باید از ساخت و ساز غیرمجاز پاک شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *