رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آذر ۱۳۹۵

روستای تیل برده سر

اشتراک گذاری

در سر راه جاده اصلی عباس آباد به تنکابن قرار دارد و در چهار کیلومتری بخش نشتا و شش کیلومتری شهرستان تنکابن واقع شده است و دارای دو کیلومتر خط ساحلی است. روستای تیل پرده سراز شمال به دریای خزر ، از جنوب به روستای رود پشت ، از شرق به روستای آلکله و از غرب به روستاهای ولی آباد و باغ نظر و ولی آباد متصل می شود. باغهای گل بسیار زیبایی در تیل برده سر خودنمایی می کند . جمعیت آن ۴۰۰خانوار و بالغ بر ۱۲۰۰نفر جمعیت دارد.یکی از جاذبه های زیبای این روستا ساحل زیبای خزر است. به همت دهیاری و شورای روستای تیل برده سر مرکز تفریحی توریستی در کنار ساحل احداث و با امکانات خوب محل مناسبی برای گردشگران و مسافران فراهم شده است .

 

از هموطنان عزیز ساکن روستای تیل پرده سر  تقاضا می شود در صورت داشتن تصاویری از این روستا آنرا از طریق ایمیل(info@seeiran.ir) برای ما ارسال نمایند.

2927 روستای تیل برده سر

           
 

نظر کاربران :

  • رضا شمس

    با سلام خدمت شما ممنون از معرفی روستای تیل پردسر .بر خود دیدم که چند نکته را خدمتتان عرض نمایم اول انکه نام اصلی روستا تیر بردسر که وجه تسمیه ان به جنگ در گرفته در ان معروف به جنگ ولی اباد میباشد .مراجعه به تاریخ تنکابن .که نیروهای مدافع در پشت خارها پناه گرفتند که هنگام نبرد گلولها بر سرهاشان اصابت نمودن و نام منطقه به تیر برده سر معروف گردید .م انکه عکس گذاشته شده مربوط به روستا نمی باشد و چه بسا اصلا مربوط به شمال ایران نباشد. .باز هم متشکرم از معرفی تون .

    ۱ آبان, ۱۳۹۵ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *