جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای تاش شاهرود

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ تیر ۱۳۹۹

روستای تاش شاهرود یکی از روستاهای سرسبز اطراف شاهرود در استان سمنان می باشد . روستای تاش دارای اقلیم کوهستانی می باشد که در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا در ناحیه البرز شرقی واقع شده است .به لحاظ تاریخی قدمت روستای تاش به قبل از ظهور اسلام در ایران باز می‌گردد. که البته کتب واسناد مختلف تاریخی که در آن‌ها به وضوح از تاش نامبرده شده گواهی بر این مدعاست.

روستای تاش 2 روستای تاش شاهرود

روستای تاش به دلیل قرارگیری در یکی از مسیرهای فرعی جاده ابریشم که از میل رادکان شروع (دلیل ساخت میل نیز به جهت راهنمایی کاروانیان بوده) و پس از طی روستای شاهکوه در نهایت با گذر از تاش به شاهرود و مسیر شاهراه خراسان وصل می‌شد. به همین دلیل در گذشته‌های دور افرادی از این مسیر گذر کرده و شرح سفر را در خاطرات خود بازگو نموده‌اند. که از جمله معروف‌ ترین آن‌ها می‌توان به سفرنامه رابینوی انگلیسی٫ سفرنامه کنت ونیوویچ و گذر ناصر الدین شاه قاجار که پس از اسکان یک روزه در منطقه و رفتن به شکار همه را در کتاب خاطرات خود آورده اشاره نمود که در همهٔ اسناد به ‌طور واضح به روستای تاش و کاروانسرای تجر اشاره شده‌ است.  روستای تاش همیشه به عنوان یک روستای مهم به لحاظ تأثیر گذاری در منطقه خود بوده که از جمله این اقدامات می‌توان به تأسیس تلگراف خانه در تاش اشاره نمود . مردم روستای تاش به زبان مازندرانی با گویش محلی صحبت می کنند.

روستای تاش 3 روستای تاش شاهرود

محیط زیست گیاهی و جانوری

محصولات باغی تاش زردآلو، هلو، سیب، آلبالو، گردو، آلو و گلابی می‌باشد. محصولات کشاورزی این روستا شامل سیب زمینی، گندم، جو، یونجه و … می‌شود. در منطقهٔ تاش گونه‌ای از یک درخت به نام اورس یافت می‌شود.حیواناتی نظیر پلنگ، گرگ، شغال، خرس قهوه‌ای بز کوهی، روباه، خارپشت، سمور، مار، موش، کلاغ، عقاب، لاش خور، ماهی قزل آلا، زاغ گونه‌های جانوری موجود در این منطقه را شامل می‌شود.

قله ۴۰۰۰ متری شاهوار در سمت شمال روستا واقع شده‌است. معدن بوکسیت آلومینیوم که وابسته به الومینای جاجرم می‌باشد در نزدیکی کوه شاهوار تأسیس گردیده است.

روستای تاش 1 روستای تاش شاهرود

روستای تاش روستای تاش شاهرود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد