جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای فومن ( معرفی ۱۶۰ روستای فومن )

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ فروردین ۱۴۰۱

روستاهای فومن را در این مطلب به شما معرفی می کنیم . ۱۶۰ روستای دیدنی ، سرسبز با مردمانی خونگرم که همیشه پذیرای گردشگران و مسافران هستند . در ابتدا با شهرستان فومن آشنا خواهیم شد .شهرستان فومَن از شهرستان‌های استان گیلان در شمال ایران است که از شمال به شهرستان صومعه‌سرا و شهرستان ماسال، از جنوب و جنوب غربی به خط‌ الراس رشته‌کوه‌های البرز (استان‌های زنجان و اردبیل) که مرز حوزه‌های آبخیز کوهستان مزبور حد طبیعی فومن و طارم است و از شرق به شهرستان شفت محدود می‌شود. شهرستان فومن یکی از چهار شهرستان اولیه استان گیلان در کنار رشت، طالش و انزلی بوده‌است.

جمعیت این شهرستان ۱۰۳۱۹۰ نفر (سال ۱۳۸۳ خورشیدی) و مرکز آن شهر فومن است. این شهرستان دارای ۲ بخش و ۶ دهستان است.جمعیت شهرستان فومن را مردم گیلک و تالش تشکیل می‌دهند. هر یک از این اقوام حدود ۵۰ درصد از جمعیت شهرستان را به خود اختصاص می‌دهند.

شهرستان فومن روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

فهرست

جاذبه‌های دیدنی

شهرستان فومن یکی از قطب‌های گردشگری ایران است. از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان می‌توان به شهرک تاریخی ماسوله، دژ قلعه رودخان و همچنین شهر تاریخی فومن اشاره کرد. همچنین چشم‌اندازها، دشت‌ها، رودخانه‌ها و کوهستان‌های بسیار زیبایی نیز در این شهرستان قرار دارند.

شهرستان فومن 1 روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

سوغات

از سوغاتی‌های معروف این شهرستان می‌توان به کلوچه فومن، برنج، چای، توتون، مرکبات، صیفی جات، حصیر ،گَمَج (نوعی ظرف گلی پخت‌وپز غذا) و عروسک‌های سنتی ماسوله اشاره کرد.

 

فومنات

فومنات یا بیه‌پس منطقه‌ای باستانی در گیلان است که اقوام مختلفی همچون گیل‌ها و تالش‌ها در آن زندگی می‌کردند. فومنات امروزه بخشی از رشت، فومن، شفت، ماسال و صومعه سرا است که در ابتدا با بیه‌پیش (قسمت شرقی گیلک نشین) و طالش (قسمت غربی تالش نشین) ۳ قسمت ولایت گیلان را تشکیل می‌داده‌اند. در سال ۹۸۰ ه‍.ق به دستور شاه تهماسب صفوی مرکزیت گیلان از فومن به رشت که در آن زمان قریه‌ای در فومنات بود واگذار شد و به تدریج دیگر مناطق فومنات اهمیت خود را از دست دادند. در دوران قاجاریه منطقهٔ فومنات به شهرستان رشت ملحق شد و تا سال ۱۳۲۳ جزئی از شهرستان رشت به حساب می‌آمد که پس از آن به شهرستان فومنات تبدیل شد که شهرستان‌های امروزی صومعه سرا، شفت و فومن را شامل می‌شد و به مرکزیت شهر فومن بود. در ۱۶ آبان ۱۳۳۸ صومعه سرا و دهات توابع آن تحت نام شهرستان صومعه‌سرا از شهرستان فومنات جدا شده و نام شهرستان فومنات نیز به شهرستان فومن تغییر کرد. همچنین شفت نیز در سال ۱۳۷۴ از شهرستان فومن جدا شد.

شهرستان فومن 2 روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان فومن
دهستان رودپیش
دهستان گشت
دهستان گوراب‌پس
دهستان لولمان
شهر: فومن

بخش سردار جنگل
دهستان آلیان
دهستان سردار جنگل
شهر: ماسوله، ماکلوان

غذاها

از غذاهای این شهرستان می‌توان به میرزا قاسمی، فسنجان، باقالا قاتوق و سیرابیج اشاره کرد.

شهرستان فومن 4 روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

روستاهای فومن

روستای آبرود

آبرود ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۴ نفر بوده‌است.

روستای آغوزکله

آغوزکله ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای اتورسرا

اتورسرا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای ازبر

ازبر، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۰ نفر بوده‌است.

روستای اسپیدداربن

اسپیدداربن،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای اشکلت

اشکلت، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای اشکلن

اشکلن، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۸ نفر بوده‌است.

روستای الاسر

الاسر، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۳ نفر بوده‌است.

روستای الاله گوراب

الاله گوراب، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶۹ نفر بوده‌است.

روستای امامزاده تقی

امامزاده تقی، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۸ نفر بوده‌است.

روستای امامزاده هاشم

امامزاده هاشم ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای انجیل بنه

انجیل بنه،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای باغبانان

باغبانان،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۲ نفر بوده‌است.

شهرستان فومن 3 روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

روستای برکیله

برکیله، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای بویین

بویین ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا به دو بخش بوئین پایین و بوئین بالا تقسیم میشود. از یک طرف به روستای ازبر راه دارد که راسته کنار جزئی از آن است، همچنین بین جاده اصلی فومن و شفت قرار گرفته است.این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۹ نفر بوده‌است.

روستای پامسار

پامسار،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۲ نفر بوده‌است. پامسار یکی از روستاهای تابع شهرستان فومن است که از مسیر جاده فومن به ماسوله قابل دسترسی است.

روستای پلنگ کل

پلنگ کل، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۸ نفر بوده‌است.

روستای پلنگدره

پلنگدره ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۷ نفر بوده‌است.

روستای پیش حصار

پیش حصار، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۸ نفر بوده‌است.

روستای پیشده

پیشده، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۶ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد کلاشم

تازه‌آباد کلاشم، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱۲ نفر بوده‌است.

روستای تطفرود

تطفرود، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا به دوبخش پایین و بالا تقسیم میشود که هر کدام دارای شورای اسلامی متفاوت است اما دهیاری این روستا یکی است، که بصورت توافقی توسط شورای اسلامی بخش پایین و بالا انتخاب میشود.این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۷ نفر بوده‌است.

روستای تله گنگاه

تله گنگاه،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۶ نفر بوده‌است.

روستای تنگدره

تنگدره ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۲ نفر بوده‌است.

روستای توسه کله

توسه کله،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا با روستا های سه سار، سیاه ورود و چالکسر همسایه است. در بالای کوه های این روستا امام زاده هایی به نام اقا سید علی و آقا سید محمد وجود دارد که از نوادگان موسی بن جعفر هستند که برای خون خواهی علی بن موسی الرضا به ایران آمده بودند.نام این امام زاده دوعالم کوه (دوال کوه)است. این روستا دارای طبیعت سرسبز و زیبایی است. بغیر از جمعیت ثابت توسه کله این روستا تقریبا ۱۰۰ نفر هم جمعیت شناور دارد که در برخی فصل ها به جمعیت اصلی این روستا اضافه میشوند.
این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۹ نفر بوده‌است.

روستای تیمورکوه

تیمورکوه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۳ نفر بوده‌است.

روستای جهودبیجار

جهودبیجار، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۰ نفر بوده‌است.

روستای جیرده

جیرده ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۶ نفر بوده‌است.

روستای جیرزودل

جیرزودل، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای چپول

چپول، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۱ نفر بوده‌است.

روستای چپول کش

چپول کش، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای چیران

چیران، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲۴ نفر بوده‌است.

روستای حسین کوه

حسین کوه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۲ نفر بوده‌است.

روستای حسین‌آباد

حسین‌آباد ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶۵ نفر بوده‌است.

روستای حلاج محله

حلاج محله، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۶ نفر بوده‌است.

روستای حلقه بسته

حلقه بسته،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

روستای حلقه سرا

حلقه سرا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۷ نفر بوده‌است.

روستای حیدرالات

حیدرالات،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶۶ نفر بوده‌است. در پی سرشماری محلی در سال ۹۹ جمعیت روستا ۱۱۰۰ نفر بوده است.

روستای خالصان

خالصان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴ نفر بوده‌است.

روستای خانوانه

خانوانه (xānevāne) یکی از روستاهای شهرستان فومن است که در بخش سردار جنگل و دهستان سردار جنگل فومن واقع شده‌است.نام خانوانه که در نگارش‌های جدید به اشتباه به صورت خانه وانه نوشته می‌شود از ترکیب دو واژهٔ خان+وانه تشکیل شده‌است. “خان” به ملاکان و صاحبان قصبه‌ها در قدیم گفته می‌شد و “وانه” واژه‌ای قدیمی است که به صورت “بانه” در زبان فارسی امروزی نیز به کار می‌رود و به معنی محل سکونت می‌باشد.

خانوانه روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

به علت آب و هوای خوب و موقعیت جغرافیایی این منطقه در دوران قدیم خان‌ها و ملاکان برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به این روستا می‌آمدند. آن‌ها در این محل برای خود “وانه”‌هایی درست می‌کردند تا زمان حضورشان در این ناحیه در آن جا اقامت کنند.
این روستا از جنوب به شهر ماکلوان، از شمال به روستای زیده، از غرب به روستای میان رز و از شرق به روستاهای کوچیچال و کلرم منتهی می‌شود.اهالی روستا به زبان تالشی صحبت می‌کنند. دین اهالی این روستا اسلام و مذهبشان شیعه اثنی عشری است. شغل اصلی اهالی کشاورزی است.

خانوانه 1 روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

 

روستای خجکه

خجکه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. شغل مردم روستا دامداری و کشاورزی میباشد.این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۴ نفر بوده‌است.

روستای خداشهر

خداشهر، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۶ نفر بوده‌است.

روستای خرمبیشه

خرمبیشه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۲ نفر بوده‌است.

روستای خسروآباد

خسروآباد ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۸ نفر بوده‌است.

روستای خسمخ

خسمخ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۹۸ نفر بوده‌است.

روستای خشک نودهان بالا

خشک نودهان بالا،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۱۷ نفر بوده‌است.

روستای خشکنودهان

خشک نودهان ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. روستای خشکنودهان یکی از روستاهای بزرگ وقدیمی شهرستان فومن است. فومن هم یکی از شهرهای اصیل وقدیمی استان گیلان درایران قراردارد. این روستای زیبا وسرسبز در۱۰کیلومتری شهرو۲۵کیلومتری شهرباستانی وپلکانی ماسوله قراردارد. این روستادرخود مزارع برنج، باغ چای، درختان میوه ومرکبات، خانه‌های ویلایی، بازار ومسجد جامع، چندین مدرسه ومردم مهربان ودوستداشتنی روستایی راجای داده است.این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۴۷ نفر بوده‌است.

خشکنودهان روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

روستای خشکنودهان پایین

خشکنودهان پایین، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸۸ نفر بوده‌است.روستای خشکنودهان بالا بعد از روستای خشکنودهان پایین قرارگرفته و در مسیر ماسوله قرار دارد.

-خشکنودهان نام روستایی زیبا از شهرستان فومن است و مانند گیلان زیبا، بکر ودست نخورده است در طول سال گردشگران وتوریست‌های زیادی رابه خودجذب کرده‌است.
روستای خشکنودهان بالا روستایی زیبادرشهرستان فومن است و تقریباً ۱۰تا ۱۲کیلومتر بامرکز شهر فاصله دارد. درسرشماری سازمان آمارکشورمان ایران، جمعیت ساکن در این روستا ۴۰۰خانوار وبیش از ۱۶۰۰نفرجمعیت است. بسیاری از مردم خشکنودهان دراستان‌های مجاورمثل تهران، اصفهان، قم، زنجان، قزوین، کرج و.. زندگی می‌کنند.

منطقه توریستی خشکنودهان بالا، دارای اکوسیستم طبیعی یا زیست‌بوم خزری است. خشکنودهان، آب و هوای بسیار خوبی دارد ودرفصول سال انواع میوه‌ها در آن پرورش وتولید می‌شود. خشکنودهان، دربخش مرکزی، درقلب شهرستان فومن واستان گیلان قرارگرفته ویکی ازمسیرهای سفربه شهر تاریخی- باستانی ماسوله است.این روستا دراطراف خود به کوه ودامنه‌های سرسبز وشالی زارهای زیبا وحاصل خیز متصل است.

روستای خطیب گوراب

خطیب گوراب،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۵ نفر بوده‌است.

روستای خلیل سرا

خلیل سرا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۴ نفر بوده‌است.

روستای دارباغ

دارباغ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۳ نفر بوده‌است.

روستای درفشه

درفشه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌است.

روستای دزدک

دزدک ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۶ نفر بوده‌است.

روستای دله خانی

دله خانی، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای دوال کوه

دوال کوه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای راسته کناربویین

راسته کناربویین،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۹ نفر بوده‌است.

روستای رباب چال

رباب چال، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای رضی نسا

رضی نسا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای رودبارچیره

رودبارچیره، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۵ نفر بوده‌است.

روستای رودپیش

رودپیش، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. ین روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای زردلجه

زردلجه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌است.

روستای زرین‌دشت

زرین‌دشت (فارسی: زرین دشت)روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا که در دهستان گوراب‌پس قرار دارد در سرشماری سال ۱۳۹۵ خالی از سکنه گزارش شده‌است.

روستای زودل

زودل، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای زیده بالا

زیده بالا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا دارای مزارع برنج و باغ های چای است،مردم روستا عموماً از طریق کشاورزی امرار معاش میکنند. در این روستا امارتی متعلق به خاندان میرزا کوچک جنگلی وجود داشت که متاسفانه در زلزله سال ۶۹ کاملا تخریب شد .این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶۹ نفر بوده‌است.

روستای زیده پایین

زیده پایین، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. در این روستا حدود صد هکتار باغ چای وجود دارد که سرسبزترین و زیباترین روستای منطقه فومنات می باشد.

در این روستا به همت و لطف نیکوکار بزرگ آقای سعید خارابی، کتابخانه،سالن ورزشی بدنسازی،سالن پینگ پنک،زمین والیبال،فوتبال و بسکتبال به صورت رایگان برای عموم ساخته شده است که از این نظر روستای زیده یکی از مجهزترین روستاهای کشور از لحاظ امکانات ورزشی است که همگی رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است همچنین مدرسه دخترانه ی روستا نیز اهدایی از طرف آقای سعید خارابی می باشد

در این روستا کارخانه چای چایچو وجود دارد که حدود ۵۰نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت مشغول به کار می باشند ضمنا تنها مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان فومن نیز در این روستا واقع شده است
این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۶ نفر بوده‌است.

روستای سخیبن

سخیبن، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۵ نفر بوده‌است.

روستای سسطلان

سسطلان،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. نام این روستا از دوران قدیم بر این روستا نهاده شده است که از سه آبگیر بزرگ که در روستا وجود داشته گرفته شده است. نام سسطلان ریشه از کلمه «سه سل» (به معنی سه آبگیر بزرگ) دارد.
این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران [[سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵جمعیت آن حدود ۳۰۰نفر (۱۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای سفیدسنگان

سفیدسنگان ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای سندبالا

سندبالا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶۵ نفر بوده‌است.

روستای سندپایین

سندپایین،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۱ نفر بوده‌است.

روستای سنگ بیجار

سنگ بیجار،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. که خود به دو منطقه ی سنگ بیجار پایین و سنگ بیجار بالا تقسیم شده است،این روستا را میتوان به عنوان یکی از زیبا ترین و خوش آب هوا ترین روستا های کشور با مردمانی خون گرم و با معرفت نامید.
این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶۰ نفر بوده‌است.

روستای سیابکون

سیابکون، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بوده‌است.

روستای سیاه پیران کاشانی

سیاه پیران کاشانی،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۴ نفر بوده‌است.

روستای سیاه پیران کسمایی

سیاه پیران کسمایی، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در جریان جنگ تحمیلی دارای سه شهید است ،شغل اکثریت ساکنین کشاورزی و دام پروری میباشد .روستای سه پیران کسمایی دارای یک مسجد و بقعه متبرکه اقا پیرسرا میباشد.این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۲۰۱ نفر بوده‌است.

روستای سیاه ورود

سیاه ورود، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا مرکز دهستان آلیان است.این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۸ نفر بوده‌است.

روستای سیاه‌کش

سیاه‌کش ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفربوده‌است.

روستای سیدآباد

سیدآباد ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶۷ نفر بوده‌است.

روستای سیدسرا

سیدسرا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۴۱۱ نفر بوده‌است.

روستای شالتوک

شالتوک، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۵ نفر بوده‌است.

روستای شالده

شالده ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای شاهرود

شاهرود ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای شپول کنار

شپول کنار،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۶ نفر بوده‌است.

روستای شکال گوراب بالا

شکال گوراب بالا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۴ نفر بوده‌است.

روستای شکال گوراب پایین

شکال گوراب پایین، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۸ نفر بوده‌است.

روستای شلشه دره

شلشه دره، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۱ نفر بوده‌است.

روستای شلکه بانان

شلکه بانان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۴ نفر بوده‌است.

روستای شله‌ویل

شله‌ویل، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای شنبه بازار

شنبه بازار، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰۹ نفر بوده‌است. اکثر خانوارها برنجکار می‌باشند، عدهای از آن‌ها داری شغل دولتی بوده و تعدادی نیز مشغول به مغازه داری هستند.محصولات دیگر این روستا که به صورت محدود تولید می‌شوند عبارتند از ماهی، مرغ‌های خانگی، غاز، بوقلمون، سبزیجات، گوجه سبز و..عده ای از خانوارها هم همزمان با شغل اصلی برنجکاری از تعدادی گاو نگهداری میکنند که از لبنیات و گوشت ان استفاده می‌شود.

روستای شولم

شولم،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. در امتداد جاده شولم روستای کوچکتری به نام شولم رودبار (شولمه ربار) قرار دارد.این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰۳ نفر بوده‌است.

روستای شیرتر

شیرتر، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۶ نفر بوده‌است.

روستای شیرذیل

شیرذیل، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۹ نفر بوده‌است.

روستای عباسکوه

عباسکوه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۴ نفر بوده‌است.

روستای علیسرا

علیسرا ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده‌است.

روستای فوشه

روستای فوشه در جنوب غربی شهرستان فومن در مختصات جغرافیایی ۴۹ درجه و ۶دقیقه و ۳۱ ثانیه تا ۴۹ درجه و ۱۷ دقیقه طول شرقی و در ۳۷ درجه تا ۳۷ درجه و ۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه عرض شمالی قرار گرفته و دارای مساحت ۸۲ کیلومتر مربع می‌باشد.از جنوب و جنوب غربی و غرب به جنگل‌ها و ارتفاعات و کوهستان‌های زیبا و از شرق و شمال شرقی به روستاهای حیدر الات و قلعه رودخان منتهی می‌شود.

این روستا با توجه به پراکنده بودن خانه‌های روستایی تقریباً شبهه یک روستا ی خطی می‌باشد که رودخانه یا دره دائمی این حوضه آبخیز روستا را تقریباً به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم نموده‌است که مناطق مسکونی در دو طرف رودخانه به صورت پراکنده و خطی استقرار یافته‌اند.اختلاف ارتفاع نسبت به سطح دریا در نقطه خروجی رودخانه ۱۷۵ متر و در مناطق مسکونی بالا دست ۳۷۰ متر بوده و بلندترین ارتفاعات این روستا تا ۲۸۰۰ متر نیز می‌رسد

روستای فوشه از ابتدای ورودی تا انتها و جایی که دیگر مناطق مسکونی وجود ندارد با داشتن تراس‌های رودخانه‌ای در دو طرف رودخانه و همچنین تراس‌های یخچالی به جای مانده از گذشته دارای چشم‌اندازهای بسیا زیبا می‌باشد که اخیراً تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب نموده‌است وجود پوشش گیاهی و جنگل‌های بکر در ارتفاعات قسمت جنوبی شمالی و غربی و همچنین باغ‌های چای در دامنه‌ها بر جذابیت این روستا افزوده‌است این روستا بیش از ۲۰۰ خانوار جمعیت دارد که شغل اکثر مردم چایکاری می‌باشد در کنار چایکاری تعدادی شالیکار و دامدار نیز هستند

فاصله روستا تا دهستان گوراب پس ۱۰ کیلومتر و تا شهرستان فومن ۲۲ کیلومتر می‌باشد.

محله‌ها
روستای فوشه دارای محله‌های کوچکی از ورودی به نام‌های جراویر، مشه، سله، نظرآلات، توت باغ، عبدالله روبار، اسپی سیکین، فوشه، لیلی سرا، شاویزن، خرنش للکی پرده سر، ولی نایه بوده که هر کدام از این محلات دارای زیبای خاص خودشان می‌باشند.

خارج از این محلات مناطقی را که می‌توان برای گردشگری از آن استفاده نمود عبارتند از: تراس‌های رودخانه‌ای از ابتدا تا انتهای روستا و در دو قسمت رودخانه و حتی مناطق مرتفع تر وجود دارند. آبگیرهای شنا و پر آب که در فصل تابستان برای شنا از آن‌ها استفاده می‌شود.

فوشه 1 روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

وجود جنگل‌های بکر و دیدنی در حاشیه رودخانه‌ها و مناطقی در نقاط مرتفع کنار رودخانه و جنگل و مرتع به نام‌های دریا لات، کله ماسون، ریحانه، شهرگاه، آقا شیخ جمال که بقعه‌ای است در دل جنگل‌های بکر فوشه و در کنار تراس رودخانه‌ای که درختان شمشاد آن را احاطه کرده‌اند که هم زیارتی است وهم محیط بسیار زیبایی برای کوهپیمایی عمومی است و بعد از آن انار دشته و اسکاسون و لیسندی و سپس غار خون فوشه که در ارتفاع ۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد غار خون فوشه با دهلیزها و دالان‌های متعدد در قلب جنگل‌های زیبای فوشه قرار گرفته که اخیراً نیز توسط نگارنده در ثبت غارهای ایران ثبت گردیده‌است. و بعد از این غار ارتفاعات خون، برنا، دایلسر، دزد بن، مناره کل، تیکا و از مناطق بسیار زیبا هستند که برای کوهنوردی وصعودهای ورزشی مناسبند. فوشه با توجه به خطی بودن و رودخانه پر آب و دائمی که دارد و وجود مناطقی که نام برده شد می‌تواند منطقه بسیار مناسبی برای جذب گردشگر در فصول مختلف باشد.

فوشه 2 روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

فوشه 4 روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

فوشه روستاهای فومن ( معرفی 160 روستای فومن )

روستای قصابعلی سرا

قصابعلی سرا،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۹ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای فومن آشنا شوید .

روستای قلعه کل

قلعه کل، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸۷ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌رودخان

قلعه‌رودخان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۸ نفر بوده‌است.

روستای کاس احمدان

کاس احمدان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۴ نفر بوده‌است.

روستای کردآباد

کردآباد ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۳ نفر بوده‌است.

روستای کردمحله

کردمحله ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۲۱۸۲ نفر بوده‌است. دارای مردمانی خونگرم و مهمان نواز است.

روستای کلتاسر

کلتاسر، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر بوده‌است.

روستای کلده

کلده ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۹ نفر بوده‌است.

روستای کلرم

کلرم، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۴۵ نفر بوده‌است.

روستای کلفت

کلفت،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است.  محصدر شده بین دو رودخانه فصلی قلعه رودخان و گشت رودخان است که در شمال روستا به هم می پیوندند ،همچنین جنوب روستا توسط کانال آب که آب را از سد تاریک در امام زاده هاشم به سمت غرب گیلان می برد محصور شده است.

این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۴ نفر بوده‌است.

روستای کلوعه

کلوعه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای کمادول

کمادول، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۷ نفر بوده‌است.

روستای کمامردخ

کمامردخ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۱ نفر بوده‌است. زبان مردم این روستا تالشی و گیلکی است.

روستای کمسر

کمسر،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۲ نفر بوده‌است.

روستای کوچی چال

کوچی چال، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۲ نفر بوده‌است.

روستای کوره‌خرم

کوره‌خرم، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۸ نفر بوده‌است.

روستای کوریه

کوریه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای کهنه گوراب

کهنه گوراب ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۰ نفر بوده‌است.

روستای کیابان

کیابان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۹ نفر بوده‌است.

روستای کیش دره

کیش دره، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۰ نفر بوده‌است.

روستای کیش رودبار

کیش رودبار،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۴ نفر بوده‌است.

روستای گاوکوه

گاوکوه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای گراکو

گراکو ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۹ نفر بوده‌است.

روستای گران

گران ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۴ نفر بوده‌است.

روستای گربه کوچه

گربه کوچه،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۳ نفر بوده‌است.

روستای گرداولاست

گرداولاست، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌است.

روستای گسگره

گسگره، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۷ نفر بوده‌است.

روستای گشت

گشت ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این دهستان در مسیر جاده اصلی فومن به قلعه رودخان (از آثار باستانی شهرستان فومن با قدمت حدود یکهزار سال) قرار دارد و در فاصله پنج کیلومتری شهر فومن واقع می‌باشد. تقریباً تمامی گردشگرانی که برای دیدن قلعه رودخان و سایر مناطق کوهپایه‌ای در اطراف گشت مانند گشت رودخان به این منطقه سفر می‌کنند از داخل دهستان گشت عبور می‌کنند. گردشگران عموماً جهت اقامت و تهیه اقلام مورد نیاز از امکانات این دهستان استفاده می‌کنند.

دهستان گشت مرکزی براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۴۰ نفر بوده‌است؛ ولی با احتساب محلات تحت پوشش حدوداً جمعیتی بالغ بر ۱۰٫۰۰۰ نفر دارد.

روستای گشت گوراب

گشت گوراب،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۴ نفر بوده‌است.

روستای گشترودخان

گشت رودخان،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵۷ نفر بوده‌است.

روستای گل افزان

گل افزان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶۴ نفر بوده‌است.

روستای گوراب پس

گوراب پس، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۳۳ نفر بوده‌است.

روستای گوشلوندان

گوشلوندان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱۷ نفر بوده‌است.

روستای گیگاسر

گیگاسر، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷۴ نفر بوده‌است.

روستای لات

لات ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بوده‌است.

روستای لادمخ

لادمخ ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۲ نفر بوده‌است.

روستای لتین پرد

لتین پرد، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای لش

لش، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای للکام

للکام، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۳ نفر بوده‌است.

روستای لولمان

لولمان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۳ نفر بوده‌است.

روستای ماکلوان بالا

ماکلوان بالا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردار جنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹۶ نفر بوده‌است.

روستای ماکلوان پایین

ماکلوان پایین، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردار جنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۹۴ نفر بوده‌است.

روستای مالوان

مالوان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۵ نفر بوده‌است.

روستای ماوردیان

ماوردیان، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. یکی از خانواده مهم قدیمی روستایی ماوردیان خانواده زندلی میباشد.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۶ نفر بوده‌است.

مجتمع دامپروری شهیدبهشتی

مجتمع دامپروری شهیدبهشتی، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای مخ سر

مخ سر، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۰ نفر بوده‌است.

روستای مسجدپیش

مسجدپیش، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای معافمحله

معافمحله،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده‌است.

روستای ملاباغ

ملاباغ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای ملاکوه

ملاکوه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای ملال

ملال ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای ملسکام

ملسکام، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گوراب پس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۰ نفر بوده‌است.

روستای مودگان

مودگان،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۱ نفر بوده‌است.

روستای موسی کوه

موسی کوه، ر روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا جزء ۱۹ دهستان آلیان است که خیلی هم روستای محبوبی است مخصوصا نزد اهالی روستای ((کیش دره)). این روستا دارای طوایف رفیع پور هفتخوانی _جمشیدی _شعبانزاده_عسکری _لطیف زاده _و خانواده‌های شکوری_ رفیعی فاضلی هفتخوانی می‌باشد. این روستا در کنار روستای کیش دره قرار دارد البته بعضی از افراد موسی کوه را موسی کوه دره میگویند که اشتباه است این روستا فاقد مسجد بوده و جعیت این روستا به همراه مردم روستای لتین پرد(که آن روستا هم فاقد مسجد است) برای شرکت در مراسم های مذهبی به مسجد روستای کیش دره میروند. شغل اکثر مردم این روستا دامداری و کشاورزی است. ومردم این روستا حیواناتی نظیر گاو،گوسفند و مرغ و خروس را نگهداری و بهره برداری می کنند. از حیوانات وحشی که در جنگل های این روستا زندگی میکنند میتوان خوک((خو) را نام برد
این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بوده‌است.

روستای میان رز

میان رز، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستای زیبای زیبا در دهستان سردارجنگل ماکلوان قرار دارد، زبان اهالی این روستا تالشی و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۵ نفر بوده‌است.

روستای میرمحله

میرمحله ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۴ نفر بوده‌است.

روستای میشکه

میشکه ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان آلیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای نصرالله محله

نصرالله محله،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۸ نفر بوده‌است.

روستای نصرالله‌آباد

نصراله‌آباد ،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لولمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

روستای نقاره چیان

نقاره چیان،روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. به دلیل حضور شخصی بنام حاج اسماعیل عبداللهی در بخشی از روستای نقاره چیان تا اوایل دهه هفتاد این روستا را حاجی آباد می نامیدند که پس از فوت ایشان به حاجی آباد بیشتر مرسوم شد .این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌است.

روستای نمی‌هشت

نمی‌هشت، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای نوده

نوده ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رودپیش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۰ نفر بوده‌است.

روستای نوگوراب

نوگوراب، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۸ نفر بوده‌است.

روستای وزمنا

وزمنا، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۳ نفر بوده‌است.

روستای وقفی

وقفی ، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای هرزل کوه

هرزل کوه، روستایی است از روستاهای فومن از توابع بخش سردار جنگل که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سردارجنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مجید بشردوست

    چرا درخت بزرگ وکهنسال حیاط مسجد راسته کنار رو عکسش در معرفی راسته کنار نیست ای بی انصافی ایست شاید مردم دوست دا ن با این درخت کهنسال آشنا بشن این کم کاری اداراه آمار ومیراث است درختی به قطر ۶متر وبلندای غریب ۵۰ متر در این روست وجود داره حائز اهمیت نیست برای روسای وقت این دو اداره احسن که دور دانه اید

    ۳ تیر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *