رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

روستاهای سیاهکل ( معرفی ۲۰۶ روستای سیاهکل )

لینک این مطلب کپی شد!

روستاهای سیاهکل را در این مطلب به شما معرفی می کنیم .۲۰۶ روستای سیاهکل که هرکدام طبیعتی وصف ناشدنی دارند و جنگل ها و آبشارهای بکری را می توان در این روستاها بازدید کرد . در ابتدا به معرفی شهرستان سیاهکل می پردازیم .شهرستان سیاهکَل یکی از شهرستان‌های استان گیلان در شمال ایران به مرکزیت شهر سیاهکل است. این شهرستان دارای ۲ بخش و ۵ دهستان است.

روستاهای سیاهکل

نام اصلی سیاهکل، سی کل بوده‌است که به معنی آبادی کنار کوه‌ است زیرا سی به معنی کوه سینه بریده و با شیب تند است و دامنه دلفک به سوی سیاهکل شیبی بیش از ۶۰ درجه دارد و کل یا کلاً به معنی آبادی است و ترکیب آن‌ها معنی آبادی کنار کوهی با شیب تند را می‌سازد. این منطقه از گذشته قشلاق دیلمان محسوب می‌گردید و مردم منطقه دیلمان در فصول سرما به این محدوده کوچ می‌نمودند. سکونت به صورت ثابت و یکجانشینی در شهر سیاهکل در حدود ۱۵۰ سال پیش با کوچ بدون بازگشت مردمان کوهستان این ناحیه یعنی دیلمان به محدوده فعلی سیاهکل آغاز شد لذا قدمتی بیش از ۱۵۰ سال ندارد و در هیچ سند تاریخی متعلق به زمانی بیش از ۱۵۰ سال این نام مشاهده نمی‌شود. شهر سیاهکل امروز ترکیبی از فاضل خان محله به همراه روستاهای کلسر و برفجان و کدوبنک است و سیاهکل در واقع آبادی شکل گرفته با محوریت فاضل خان محله به انضمام این چند روستاست که به مرور آن سه روستا را در خود گرفته‌ است. این نام امروزه بر شهرستانی با وسعتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومترمربع نهاده شده‌است که بخش دیلمان را در خود دارد. شهرستان سیاهکل از شمال به شهرستان‌های لاهیجان، از شرق به شهرستان‌های لنگرود و رودسر و املش و از جنوب به شهرستان رودبار و منطقهٔ الموت و از غرب به شهرستان رشت محدود است.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران،جمعیت شهرستان سیاهکل در سال ۱۳۹۵ برابر با ۴۶۹۷۵ نفر بوده است .

مردم و زبان

مردم شهرستان سیاهکل گیلک هستند و به زبان گیلکی سخن می‌گویند. در مناطق جلگه‌ای گویش بیه‌پیش از زبان گیلکی و در ارتفاعات این شهرستان مانند بخش دیلمان، گویش گالشی (دیلمی) از زبان گیلکی رایج است.

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان سیاهکل
دهستان توتکی
دهستان خرارود
دهستان مالفجان
شهر: سیاهکل

بخش دیلمان
دهستان پیرکوه
دهستان دیلمان
شهر: دیلمان

جاهای دیدنی شهرستان سیاهکل

آبشار لونک و آبشار باباولی

در قلب جنگلی زیبا به نام لونک در سیاهکل به آبشاری دوقلو می‌رسید که روحتان را تازه می‌کند. ارتفاع این آبشار در حدود شش متر است و اگر دوست دارید، زمانی به آن سر بزنید که پرآب است باید فصل‌های بهار و پاییز را برای بازدید انتخاب کنید.آبشار لونک در کنار جاده کوهستانی سیاهکل به سمت دیلمان قرار دارد و اگر از شهر سیاهکل راهی آن می‌شوید ، لازم است، حدود ۲۵ کیلومتر را طی کنید. البته آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در سیاهکل وجود دارند. مثلا آبشار باباولی هم از موارد دیگری است که در گشت‌وگذارهای خود باید به آن توجه کنید. آبشار باباولی در نزدیکی بخش دیلمان قرار دارد و در تمام فصل‌های سال دیدنی است.

جنگل لاریخانی

در جاده سیاهکل به دیلمان، جنگلی به نام لاریخانی وجود دارد. با رفتن به جنگل لاریخانی، فقط دیدن مناظر جنگلی و استشمام هوای تازه نیست که نصیبتان می‌شود، اگر حوصله کنید و پیاده‌روی مبسوطی انجام دهید به یک چشمه زیبا هم خواهید رسید. چشمه آب‌معدنی لاریخانی در دشتی در انتهای جنگل قرار دارد.

خانه عضدی سیاهکل

خانه عضدی‌ها از خانه‌های قدیمی و معروف گیلانی است که به ثبت ملی هم رسیده و در حال حاضر به عنوان یک موزه از آن بازدید می‌شود. خانه عضدی از خانه‌هایی است که معماری اصیل گیلانی را با همان سقف‌های شیروانی سفالی و گچ‌بری‌ها به نمایش می‌گذارد.این خانه در اواخر دوران قاجار ساخته شده و ۱۳ اتاق دارد. قدم زدن در خانه‌ای قدیمی و اعیانی را از دست ندهید. البته این خانه آنچنان به دوران شکوهش شباهت ندارد اما با دیدن آن می‌توان حس و حال زندگی جاری در آن در گذشته‌ها را احساس کرد.

تی‌تی‌کاروانسرا

کاروانسرای تی‌تی یا به زبان محلی تی‌تی‌کاروانسرا از آثار ملی ایران است. این کاروانسرا از دوران صفویه برایمان به یادگار مانده است. برای دیدنش باید به روستای بالارودِ سیاهکل بروید. شاید دلتان بخواهد که بدانید چرا نام این کاروانسرا، تی‌تی‌ است. ماجرا از این قرار است که «تی‌تی‌» نام بانویی از اقوام یکی از شاهان صفوی بوده و به همین دلیل، بعد از اتمام ساخت بنا، آن را به این شکل، نام‌گذاری کرده است.در کاروانسرای سنگی عمه‌خانم، چهار عدد ایوان وجود دارد. اتاق‌های این مجموعه هم برای پذیرایی مهمان استفاده می‌شده است. کاروانسرای تی‌تی را در سفرتان به سیاهکل ببینید. حس و حال خوب دیدن اثری از گذشته در طبیعتی زیبا، بخش جذابی از سفرتان خواهد شد. روستای بالارود هم روستایی دیدنی است که گشتن در آن، خالی از لطف نخواهد بود.

قله دُرفک

درفک یعنی آشیانه عقاب. البته ریشه‌یابی این نام کمی سخت است. اگر به زبان‌شناسی علاقه داشته باشید، برایتان جالب خواهد بود که درفک بنا به روایاتی از دال‌فک گرفته شده است. به گویش دیلمی، دال نام یک پرنده است و فک به معنای آشیانه. فک هم پرنده‌ای باصلابت است؛ چیزی شبیه به عقاب. در یک نتیجه‌گیری می‌توان گفت که درفک یا همان دالفک به معنای آشیانه عقاب است. البته پُر، بی‌راه هم نیست. ارتفاع قله درفک برای اینکه یک عقاب، زار و زندگی‌اش را بنا کند، مناسب به نظر می‌رسد. این قله، یک آتش‌فشان خاموش هم دارد. غار یخ در این منطقه هم باعث می‌شود که دیدنی‌تر شود.

روستای پیرکوه

در سفر به سیاهکل، سری هم به روستاهای آن بزنید. مثلا روستای پیرکوه از روستاهای کوهستانی این منطقه با آب‌وهوایی خاص است. پیرکوه در بین دو کوه قرار دارد و ارتفاع آن هم زیاد است. همین‌ها باعث می‌شود تا پیش‌بینی اوضاع هوایی روستا کمی سخت شود. البته شاید پای دلایل دیگری هم در میان است که ما از آن بی‌خبریم. پس دادن نظرات کارشناسی را به کارشناسان واگذار می‌کنیم. روستای پیرکوه است و فندق‌هایش. فندوق، محصول کشاورزی اصلی این روستاست.

بازار هفتگی سیاهکل

بازار هفتگی سیاهکل در دو روز از هفته برپا می‌شود؛ دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها. به این بازارها، اصطلاحا دوشنبه‌بازار و پنجشنبه‌بازار می‌گویند. این بازارها از بازارهای اصیل گیلانی هستند که در آنها میوه‌ها و سبزیجات محلی در کنار صنایع دستی به فروش می‌رسد. بازدید از بازار هفتگی، حال‌وهوای جالبی برایتان خواهد داشت.

منطقه شکارممنوع دیلمان

برای دیدن منطقه شکارممنوع دیلمان باید به ۱۰ کیلومتری جنوب سیاهکل بروید. شکار در این منطقه حدود ۲۴ سال است که دیگر امکان‌پذیر نیست. دلیل این حفاظت هم وجود گونه‌های حیوانی مهم و خاصی مانند شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی و… است.

اماکن مذهبی سیاهکل

در نقاط مختلف شمال، امام‌زاده‌ها و بقعه‌های فراوانی وجود دارد. در سیاهکل هم می‌توانید از امام‌زاده‌ای موسوم به امام‌زاده صالح و سلطان‌حسین در روستای لمش زیارت کنید. امام‌زاده مصطفی در روستای گلنادان و بقعه باباولی هم گزینه‌های مذهبی پیش رو برای زیارت هستند. در بقعه‌ باباولی، روی دیوارها، نقاشی‌هایی وجود دارد و سقف آن هم از سفال است. بنای بقعه از قرن یازدهم به جای مانده و علاوه بر ارزش مذهبی، از نظر تاریخی هم توجهتان را جلب می‌کند.

قلعه کوتول‌شاه

کوتول‌شاه؟‌ خنده‌دار است؟ البته نام این قلعه کمی بامزه و خنده‌دار است. این قلعه در روستای موشا قرار دارد و قدمتش به دوران تیموریان می‌رسد. ما دقیقا نمی‌دانیم که کوتول‌شاه، آدم کوتاه‌قدی بوده یا نه؟ وجه تسمیه او برایمان نامشخص است. اما او از حکمرانان گیلان بوده و این قلعه هم از این فرد برایمان یادگاری مانده است. قلعه کوتول‌شاه در جنگل‌های سیاهکل قرار دارد و گفته می‌شود که از آن، راه‌های زیرزمینی هم به نواحی اطراف وجود داشته است.

استخر و پارک پاشوران

اگر به جز طبیعت‌گردی دوست دارید که کمی هم فضاهای شهری را تجربه کنید، باید به سراغ استخر و پارک پاشوران بروید. این‌دو در داخل شهر سیاهکل هستند و با امکاناتی مانند قایق و مکان‌هایی برای نشستن گردشگران از گزینه‌های پیش رو برای گشتن داخل شهر به شمار می‌روند. درختان بلند چنار و اقاقیا در پارک پاشوران هم به زیباتر شدن آن کمک می‌کند.

قلعه گرماور

قلعه دیگری که در سیاهکل وجود دارد، قلعه گرماور است. این قلعه روی کوهی صخره‌ای و بلند قرار دارد. موقعیت قلعه از نظر ارتفاع به شکلی بوده که امکان کنترل کردن اطراف را به خوبی فراهم می‌کرده است. قدمت احتمالی گرماور به قرن سه و چهار بازمی‌گردد. بقایایی از اشیای سفالی دوران اسلام و پیش از آن در حوالی قلعه کشف شده است.

روستاهای سیاهکل

روستای آبی نام

آبی نام، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای آزارستانک

آزارستانک، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بوده‌است.

روستای آزبرم

روستای زیبای ازبرم از شمال به رودخانه شمرود از شرق به روستای زیارتگاه از غرب به شهر سیاهکل و از جنوب به روستای دزدرود منتهی می شود. این روستای دیدنی در ابتدای جاده سیاهکل به لاهیجان واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی در ۴۹ درجه و۵۴ دقیقه طول شرقی و ۳۷درجه و۸ دقیقه عرض شمالی واقع است.این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱۶ نفر بوده‌است.

روستای آسو

آسو ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۲ نفر بوده‌است.

روستای آسیابر

آسیابر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. که یک سمت آن به روستای لنگل وصل میشود ، لنگل روستایی بسیار زیبا است. بازار آسیابر در سال‌های گذشته با برگزاری جشن نوروزبلدر این منطقه، که یکی از سنت‌های قدیم گیلان بوده و از سوی میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده، موجب رونق و شده است گردشگری در داخل بازار به شیوه سنتی در برخی ایام خاص سال انجام می شود.مراسم علم واچینی شاه شهیدان بزرگترین مراسم علم واچینی در استان گیلان و یکی از پرشورترین مراسم های مذهبی کشور است که هر سال با حضور هزاران نفر از مردم منطقه و دیگر نقاط استان و کشور برگزار می شود.
این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۴ نفر بوده‌است.

روستای آسیابرک

آسیابرک ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای آسیابسر

آسیابسر ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا بسیار زیباست.این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌است.

روستای آغوزبن

آغوزبن ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بوده‌است.

روستای آغوزچال

آغوزچال ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای آغوزچکه

آغوزچکه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای اذرچه

اذرچه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای اربه بن

اربه بن، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای اروشکی

اروشکی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۹ نفر بوده‌است.

روستای اسبراهان

اسبراهان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌است.

روستای اسپیلی

اسپیلی از محله های شهر دیلمان شهرستان سیاهکل است. اسپیلی در ارتفاعی بالاتر از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و بسیار مطبوع می‌باشد. ترکیب کشتزار، جنگل و چمنزار چشم‌اندازهایی بسیار زیبا پدید آورده است.
تاریخ فرهنگ و زبان
اسپیلی از ۱۵۰ سال پیش مسکونی شده‌است. در آن زمان زمین‌های این روستا از سوی آقا میرصادق لاهیجانی وقف خانه‌سازی مردم شد و در پی آن مردم به این منطقه آمده و در مدت کوتاهی این روستا به خان‌نشین سیاهکل و دیلمان تبدیل شد. مردم اسپیلی به زبان گیلکی صحبت می‌کنند و شیعه مذهب‌اند.

روستاهای سیاهکل

روستای اسطلخ کیان

اسطلخ کیان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای اسفندیارسرا

اسفندیارسرا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای اشکجان پهلو

اشکجان پهلو، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در چند کیلومتری شهر سیاهکل در مکان نارنجدارک و همسایگی روستای مرهبن واقع شده‌است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۰ نفر بوده‌است.
اشکجان پهلو به نقل از دهخدا
دهی جزء دهستان سیاهکل دیلمان شهرستان لاهیجان واقع در ۴۰۰۰ گزی جنوب سیاهکل است. محلی جلگه‌ای، معتدل، مرطوب و مالاریائی سکنه آن ۲۴۵ نفر است مذهب اهلی شیعه و زبان آنان گیلکی با گویش بیه پیش است. اب ان از چشمه و ححصول ان لبنیات است. شغل اهالی گله داری و شال بافی است. در تابستان ییلاق به دیلمان می‌روند
جاهای دیدنی
دریاچه کولکشه
رودخانه خاسکت
چشمه میرزا اقا (میرزا آقا چشمه)
گرگرچشمه
چلچشمه
باغات چای
جنگل‌های اطراف

روستای اشکرآب

اشکرآب، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای انگولور

انگولور، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای ایشکوبالا

ایشکوبالا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.

روستای ایشکوپایین

ایشکوپایین، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱ نفر بوده‌است.

روستای ایشکوه

ایشکوه یکی از توابع بخش دیلمان با آب و هوای معتدل و کوهستانی است.ایشکوه به دو بخش بالا ایشکوه (جور ایشکوه) و پایین ایشکوه (جیر ایشکوه) تقسیم می‌شود. تعداد خانوارهای پایین ایشکوه به ۱۴ خانوار میرسد.مکان‌های تفریحی این روستا کافر قلعه، باغ شاه، توت باغ، تلابون و راه‌روی ورودی روستا است که دارای درختانی سر سبز می‌باشد.اهالی روستا به کشت گندم، عدس، لوبیا مشغولند و دامداری در این روستا کاملاً از بین رفته و مردم بیشتر به کار کشاورزی مشغولند.

روستای باباکوه

باباکوه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای باباولی

باباولی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲ نفر بوده‌است.

روستای بالارود

بالارود، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای بالاکلاگوابر

بالاکلاگوابر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای بام

بام ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای برپشته سر

برپشته سر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹ نفر بوده‌است.

روستای بزگاه

بزگاه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای بندبن

بندبن ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای بنه زمین

بنه زمین ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۱ نفر بوده‌است.

روستای بوتستان

بوتستان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای بیجارپشت

بیجارپشت، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای بیجارسرا

بیجارسرا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای بیدرون

بیدرون، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. روستای بیدرون دارای ۱۱۰ خانوار وبیش از ۲۵۰ نفر جمعیت داشته ودارای مردمانی بسیار خوب وزحمت کش و شغل اصلی آن‌ها کشاورزی و در کنار کشاورزی به دامداری می‌پردازند. روستای بیدرون دارای امکانات آب و برق وگاز وتلفن ثابت بوده ونیز در روستا کارگاه چوب بری وبلوک‌سازی وکابینت‌سازی و دو کارخانه برنجکوبی وجود دارد. در این روستا امامزاده‌ای به نام آقا سید حسین(ع) مدفون می‌باشد که در جوار آرامگاه ایشان مسجد و آرامگاهی با همین نام بنا گردیده است. هر ساله در روز ۲۸ ماه صفر مراسم باشکوهی به نامعلم واچینی در این روستا و در جوار امامزاده برگزار می‌شود. در این مراسم که با حضور اهالی روستا و مهمانان بسیار زیادی از شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود مداحان به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) می‌پردازند و غذای نذری در بین مهمانان توزیع می‌شود. از مشاهیر این روستا می‌توان به استاد مصطفی رحیم پور شاعر و خواننده فولکلور و مشهور گیلانی اشاره نمود.
این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۱ نفر بوده‌است.

روستای بینه کرده

بینه کرده، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای پایین کلاگوابر

پایین کلاگوابر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.

روستای پش سفلی

پش سفلی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵ نفر بوده‌است.

روستای پش علیا

‘پش علیا’شاهنشین، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای سیاهکل آشنا شوید.

روستای پله شاه

پله شاه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا از طرفی به روستای آسیابر ، از طرفی به روستای قشلاق ، از طرفی به روستای سیاه کاربن و از طرف دیگر به روستای خاک شور منتهی می شود.
روستای پله شاه با قدمت بالا از کهن ترین روستاهای بخش دیلمان بوده و طبق اکتشاف های بعمل آمده ، قدمتی بیش از ۵ هزار سال داشته و در کتب تاریخی آمده است که قصر پادشاهی در موقعیت جغرافیایی این روستا بوده و مردمان این روستا در زمان قبل از اسلام دارای دین و آئین کلیمی بوده اند. گویش ساکنین روستا ، زبان گیلکی بوده و ارتفاع از سطح دریا ۲۳۰۰ متر می باشد.پله شاه دارای دو چشمه آب گوارا به نام های آقادار و فرسنگ چشمه می باشد.
شغل مردمان این روستا ، کشاورزی دیم ( گندم ، جو ، عدس ، نخود ) و با اندک آب چشمه ها ، کشاورزی آبی ( لوبیا و صیفی جات ) و همچنیت دام پروری ( گوسفند و گاو ) می باشد.
این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸ نفر بوده‌است.

روستای پنابندان

پنابندان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۳ نفر بوده‌است.

روستای پیرکوه سفلی

پیرکوه سفلی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستای پیرکوه

پیرکوه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵،جمعیت دهستان پیرکوه ۶۶۱ نفر بوده‌است.

روستاهای سیاهکل

روستای پیشکلیجان بالا

پیشکلیجان بالا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. پیشکلیجان به دو قسمت بالا و پایین تقسیم میشود که پیشکلیجان پایین در بالای جاده و پیشکلیجان بالا در پایین جاده قرار گرفته است. بزرگترین خاندان این روستا خاندان الخاص میباشد که در گذشته خان منطقه نیز بوده اند.
این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌است.

روستای پیشکلیجان پایین

پیشکلیجان ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای پیلبور

پیلبور، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای پیله‌سرا

پیله سرا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای پینوند

پینوند، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای تاریک دره

تاریک دره، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد جانکاه

تازه‌آباد جانکاه روستایی در دهستان خرارود بخش مرکزی شهرستان سیاهکل استان گیلان واقع شده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۹۶۷ نفر بوده‌است.

روستای تکام

تکام، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای تلومخانی

تلومخانی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰ نفر بوده‌است.

روستای تلیجان کر

تلیجان کر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای تنگ رود

تنگ رود ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌است.

روستای توتکی

توتکی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای توشی

توشی، روستایی بسیار زیبا و دارای آب و هوایی کوهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل در استان گیلان واقع شده است . رودخانه ای به نام توشی رودخانه از دل این روستا عبور می کند که از کوه های کاکو سرچشمه می گیرد و هم چنین در بخش شرقی رودخانه شمرود واقع شده است.
این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۸ نفر بوده‌است. مردمان این روستا از نژاد تالش هستند که در روزگار رضا شاه پهلوی از منطقه ماسال به این منطقه کوچانده شده اند اما اینک به زبان دیلمی صحیت می کنند. خانواده های اصیل و‌معروف این روستا مصلحت حسینی، نوذر حسینی،آقاجانی، پرهیزگار، زلفعلی پور، صفری، تبرزن، عینی پور، احمدپور، کوه رو، حکیم پور، نظری، فتحعلی پور، یکتایی و گل پور از جمله خانواده هایی هستند که از روزگار گذشته در این روستا زندگی می کنند. آنها در گذشته به صورت ییلاق- قشلاق، بین این روستا و نواحی کوهستانی دیلمان زندگی می کردند.
روستای توشی بسیار زیباست و از پوشش گیاهی متنوع و جنگلی برخوردار است. راش، ممرز، توی، کوهول، توسکا و… از درختان خودروی این روستا به شمار می روند. درخت شمشاد به وفور در این روستا دیده می شد که اینک به علت آفتی ناشناخته از روستا ریشه کن شده است.
معنی لغوی توشی
در زبان پهلوی «توشت» به معنای دنج و آرام و ساکت است و این کلمه از آن برداشته شده است.

روستای توکنده

توکنده، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای تویی دشت

تویی دشت، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای تی‌تی کاروانسرا

تی‌تی کاروانسرا یک روستا در ایران است که در شهرستان سیاهکل استان گیلان واقع شده‌است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای جاران

جاران، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای جانشرود

جانشرود، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲ نفر بوده‌است.

روستای چاکرود

چاکرود روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. تاتی زبان مردم روستا است.این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای چال شم

چال شم، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۸ نفر بوده‌است.

روستای چالک سراکی

چالک سراکی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۸۰ نفر بوده‌است.

روستای چشناسر

چشناسر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. ‏ چشناسر بر گرفته از دو کلمه ی”جشن “و “خشن ” می باشد در کتاب “معانی واژه های گیلکی” نوشته ”’جهانگیر سرتیپ پور”’ به معنی پیش رو در تعلیم تربیت می باشد و همچنین به آدم های تفته و داغ اطلاق می شود.
چشناسر روستایی است واقع در استان گیلان شهرستان سیاهکل بخش دیلمان با۲۲ خانوار جمعیت که طبیعتی بکر و بی بدیلی را در خود جای داده است.فاصله این روستا که یکی از غربی ترین روستاهای بخش دیلمان است تا مرکز شهرستان (سیاهکل) ۶۵ کیلومتر است.این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای چمچال

چمچال روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. زبان رایج در روستای چمچال تاتی است.این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۶ نفر بوده‌است.

روستای چوشل

چوشل، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. موقعیت: مابین کیلومتر ۱۰ جنوب شرقی شهرستان لاهیجان و کیلومتر ۴ شرق شهرستان سیاهکل.چوشل با داشتن مناظری زیبا و وصف ناشدنی که به وسیلهٔ جنگلهای انبوه احاطه شده و همچنین اماکن زیارتی جزء معدود روستاهای کشورمان ایران است که متأسفانه با داشتن قابلیتهای توریستی متعدد ناشناخته مانده‌است.
براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر (۵۲خانوار) بوده‌است.
آب و هوا
در تابستان اقلیم چوشل گرم و مرطوب است. در زمستان ابتدا بادهای گرم شدید می‌وزد و سپس برف می‌بارد. رطوبت نسبی ۷۳ تا ۸۵ درصد بوده و گاهی به صد درصد می‌رسد.
زبان گفتاری مردم چوشل، گیلکی (بیه پیش) و (گالشی) است که با گیلکی رشت (بیه پس) از نظر آوایی، واژگانی و پاره‌ای ویژگی‌های دستوری تفاوت‌هایی دارد. گیلکی بیه پیش خود از گونه‌ای که در نواحی کوهستانی به آن سخن گفته می‌شود، یعنی گالشی، که زبانی اصیل تر و دارای قدمت بیشتر می‌باشد متمایز است.
چهارپایان اصلی: گاو، اسب، گوسفند، میش، قاطر، الاغ، سگ و گربه و گاومیش.
چهارپایان وحشی: پلنگ، خرس، گرگ، روباه، شغال، گربه وحشی، آهو، سمور، خارپشت، خرگوش، خوک، گراز، سنجاب، کفتار …
پرندگان این منطقه انواعی دارند برخی وحشی و برخی اهلی هستند و نمونه‌هایی از آن‌ها عبارت‌اند از:
مرغ، اردک، غاز، بوقلمون به وفور در این منطقه دیده می‌شود و همین‌طور قرقاول (تورنگ) و غاز وحشی (کلاگن) خوتکا، چنگر، قوش (الغ)، بلدرچین] (وشوم)، باز، بلبل، سینه‌سرخ، لک‌لک، مرغ ماهی‌خوار، حواصیل، کبوتر، تیهو، جغد، گنجشک (چیشنک)، شرستی (حاج حاجی)، دارکوب، درنا، دم‌جنبانک (دمبلا سکینه)، سبزقبا (کوکلاچ)، دریا سلیم، یهره، سَرَت، کلاغ (کلاچ)، سار (سیته)، هدهد (شانه بسر)، شاهین، شل حینو، عقاب، قوش، کبک، کرکس، زاغچه (کشکرت)، کلکافیس، فلامینگو (مرغ حسینی)، چرخ (واشک)، مرغ سقا، چکاوک و غیره.
اماکن زیارتی
بقعه امام زاده سیدقاسم (مرکز چوشل خورتاب)
سید نجف الدین ابن موسی کاظم (ع)
بقعه امام زاده سیدخلیل (بالامحله چوشل)
مزار کوتی
مزار تله
طبیعت چوشل
جنگل‌های کاهکوه:
محوریت چوشل را دربردارند، دارای دو آبشار (جور شارشار) و (جیر شارشار) می‌باشد، حیواناتی از قبیل خوک، گراز، پلنگ، گرگ، شغال، خرس، کفتار و انواع پرندگان (مهاجر و بومی) در این جنگل زیبا زندگی می‌کنند. نکته جالب توجه این است با وجود حیوانات وحشی گزارشی مبنی بر مداخله حیوانات در زندگی انسانی این منطقه دیده نشده.
جور شارشار (آبشار بالا):
یکی از دو آبشار واقع در جنگل زیبای کاهکوه است. این آبشار بسیار دیدنی با منظره‌ای رؤیائی چشم هر بیننده‌ای را به مقایسه با بهشت وامی‌دارد. این آبشار به دلیل پنهان بودن در دل جنگل انبوه کاهکوه و همچنین مسیر کمی سنگلاخی و شیب دار بکرتر بنظر می‌رسد و جای بسیار دنجی برای علاقه‌مندان به کوهنوردی است، همچنین در پایین این آبشار (ضلع جنوب غربی) گودالی عمیق قرار دارد که خود از جاذبه‌های طبیعی به‌شمار می‌رود.
جیر شارشار (آبشار پائین):
یکی از دو آبشار واقع در جنگل زیبای کاهکوه است که حدوداً در ابتدای این جنگل واقع شده، به دلیل دسترسی راحت‌تر برای علاقه‌مندان طبیعت مکان زیبا و میزبان خوبی برای خانواده‌های مشتاق می‌باشد
چشمه پلگ دار: این چشمه در نزدیکی محلات غازگوابر و خورتاب قرار دارد و آب مربوط به کوه کوتی از این مجرا به دره پایینی سرازیر می‌شود).
بقعه گرماخانی: امامزاده سیدنجف الدین که به گرماخانی معروف است.
یکی از محصولات کشاورزی روستای چوشل چای است.
نوغانداری یا همان پرورش ابریشم از دیگر محصول‌ها و مشاغل کشاورزان است که در روستای چوشل هم این امر هر ساله به وقوع می‌پیوندد.

روستای چوفلکی

چوفلکی روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای چهل گاچه

چهل گاچه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌است.

روستای خاک شور

خاک شور، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای خرارود

خرارود، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰۵ نفر بوده‌است.

روستای خرم‌رود

خرم‌رود یک روستا در ایران است که در استان گیلان واقع شده‌است. خرم‌رود ۱۶۶ نفر جمعیت دارد.

روستای خوشل

خوشل ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۳ نفر بوده‌است.

روستای درویش خانی

درویش خانی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای دزرود

دزرود، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای دودران

دودران ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای دوست لات

دوست لات، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا دارای اب وهوایی بکر است که یک طرف آن روبه سد زیبای سنگر ویکطرف ان روبه جنگل است که همین امر باعث شده روستای دوست لات ازدیگر روستاهای مجاور توریست پذیرترباشد.
این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۴ نفر بوده‌است.

روستای ده‌بنه

دهبنه ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. روستایی زیبا با طبیعت بکر وعالی ودارای موقعیت جغرافیای بین کوه ودریا است.این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۰ نفر بوده‌است.

روستای دهگاه

دهگاه ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای دیارجان

دیارجان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۲ نفر بوده‌است.

روستای دیماسرا

دیماسرا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای رادارپشته

رادارپشته، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۳ نفر بوده‌است.

روستای رجورازبرم

رجورازبرم، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۱ نفر بوده‌است.

روستای رزدرود

رزدرود، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای رزدره

رزدره، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌است.

روستای رنگال

رنگال، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای روبرابر

روبرابر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌است.

روستای رودبارسرا

رودبارسرا ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای زنش

زنش روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. زبان مردم روستای زنش تاتی است و فارسی را به عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند.این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱ نفر بوده‌است.

روستای زنش دره

زنش دره، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲ نفر بوده‌است.

روستای زیارتگاه

زیارتگاه ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۰ نفر بوده‌است. در سالهای گذشته جمعیت این روستا به دلیل مهاجرت بسیار کاهش یافته‌است به‌طوری‌که در سال ۹۴ به ۱۶ خانوار رسیده‌است.

روستای زیزاکش

زیزاکش، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای زین پشته

زین پشته، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای سپردان

سپردان ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۹ نفر بوده‌است.و در سال ۱۳۹۷ به ۲۱۰ خانوار افزايش يافته است.

روستای سرارود

سرارود یک روستا در ایران است که در بخش مرکزی شهرستان سیاهکل در استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای سردارآباد

سردارآباد ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. دلیل نام گذاری این مکان به سردارآباد بخاطر این بود که آقایی به نام سردار این مکان را آبادکرده بود و به همین دلیل این مکان را سردار آباد می‌نامند.این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۲ نفر بوده‌است.

روستای سردسرشاهی جان

سردسرشاهی جان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای سردشت

سردشت ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای سلش

سلش، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۶ نفر بوده‌است.

روستای سلش دیسام

سلش دیسام، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۶۱ نفر بوده‌است.

روستای سنگ بن

سنگ بن ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای سوت‌گوابر

سوت‌گَوابـِر روستایی است در استان گیلان در شمال ایران واقع شده است .این روستا در دهستان توتکی، در بخش مرکزی شهرستان سیاهکل واقع شده‌است. این روستا از روستاهای قدیمی منطقه بوده و دارای آثاری از قبور تاریخی و باستانی می‌باشد قدمت آن به پیش از اسلام بر می‌گردد.مناظر طبیعی و پوشش‌های گیاهی زیبائی در این روستا مشاهده می‌شود. روستا دارای آب، برق، تلفن و خانه بهداشت و جاده آسفالته می‌باشد.
با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۵ که در آن تعداد خانوار ۱۸۷ نفر بوده است .

روستای سوسرا

سوسرا ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای سه‌چکه

سه چکه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای سیاه خانی

سیاه خانی ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای سیاه کاربن

سیاه کاربن، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹ نفر بوده‌است.

روستای سیاه‌بیجار

سیاه‌بیجار، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای سیاهکل‌محله

سیاهکل محله، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. سیاهکل محله در گذشته شامل محله‌های حاج رودبار (حد فاصل رودخانه پاشوران تا کانال آب امروزی)، کلاهدوز محله، اژگر، سپردان، پیله باغ و یهودی محله بود. اما امروز روستاهای مذکور به جز یهودی محله و پیله باغ از آن جدا شده‌اند. نام یهودی محله حکایت از حضور یهودیان در قسمتی از این روستا (از پست توزیع برق شهرستان تا حوالی میدان شهید سلیمانی) است. یهودیان سیاهکل محله فاقد زمین زراعتی بودند و از طریق صنعتگری و بازرگانی روزگار می‌گذراندند به طوری که در آنجا کارخانه سوزن سازی و بازارچه محلی داشتند.

هم زمان با تأسیس اسراییل یهودیان سیاهکل محله مهاجرت کردند و اکنون خبری از آن‌ها در دسترس نیست. در دوران قاجار بازار محلی سیاهکل در سیاهکل محله قرار داشت و برخی معتقدند شهر سیاهکل ابتدا در سیاهکل محله امروزی قرار داشت اما بعدها که زینال آقا (جد خاندان خردادپور) در راه عزیمت به تهران برای دریافت حکم حکومت دیلمان در کاروانسرای قزوین به دست خدمتکار خود مسموم و کشته شد و حکومت دیلمان به دست خاندان مشیرالممالک رسید، سیاهکل جدید از اجتماع قرایای برفجان، کدوبنک و کله سر تشکیل شد و سیاهکل قدیم را سیاهکل محله نامیدند.
البته پس از تشکیل سیاهکل جدید همچنان خوانین سیاهکل محله نفوذ خود را بر ولایت دیلمان داشتند.بخش بیشتر سیاهکل محله امروزی حدفاصل دهبنه تا یهودی محله در اختیار طایفه ای از یک روحانی که از خلخال به سیاهکل مهاجرت کرده و زن سیاهکلی اختیار کرده بود قرار داشت که بعدا فرزندان او مهدی و فرزند مهدی میرزااحمد که بعدا فامیلی راسخی برای خود برگزیدند قرار داشت و بخش شمالی این محدوده که الان زیر مسیر جاده کمربندی سیاهکل قرار گرفته در اختیار طایفه استواری قرار داشت که بخشی از این طایفه بعدا به بهاییت گرویدند که با مرگ بزرگ خاندان آنان فعلا فعالیتی ندارند.
بقعه آقا دوبرادران
بقعهٔ آقا دوبرادران از نام دو سید به نام‌های آقا سید ابراهیم و آقا سید اسماعیل و دو خواهر آن‌ها به نام‌های شهربانو خانم (بزرگ همشیره خانم) و رقیه خانم (کوچک همشیره خانم) بر گرفته شده‌است. این سادات بنا بر تواریخ از فرستادگان حکام سلسله کیایی هستند و احتمال می‌رود روزگاری حاکم سیاهکل بوده باشند زیرا در نزد کیاییان رسم بود در هر شهر دو سید را می فرستادند که یکی قاضی و پیش نماز می‌گردید و دیگری امور نظامی شهر را بر عهده می‌گرفت.
از روزگاران کهن مراسم علم واچینی در روز عاشورا در این امامزادگان برگزار می‌شود و دسته‌های عزاداری از تمام روستاهای دور و نزدیک به این امامزاده می‌آیند. در گذشته این امامزاده دارای موقوفات بسیار زیادی بود که پس از اصلاحات ارضی به مردم واگذار شد.
از اماکن مهم سیاهکل محله می‌توان به هلال احمر شهرستان سیاهکل در ابتدای ورودی سیاهکل محله، پمپ بنزین بحریان، پمپ گاز شهر سیاهکل، پست توزیع برق، و اداره آبیاری شهرستان اشاره کرد.
این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۰ نفر بوده‌است.

روستای سیکاش

سیکاش، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴ نفر بوده‌است.

روستای سیوسرک

سیوسرک، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای شادملک بره

شادملک بره، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شبخوس لات

شبخوس لات، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱ نفر بوده‌است.

روستای شمیدین

شمیدین، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شیرکوه محله

شیرکوه محله، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای صالح کوه

صالح کوه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر (۲۴خانوار) بوده‌است.

روستای صوفیان سر

صوفیان سر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای ضیاکوه

ضیاکوه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای طالشکوه

طالشکوه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای عاشورآباد

عاشورآباد، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

روستای علی بیک سرا

علی بیک سرا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای علی وا

علی وا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵ نفر بوده‌است.

روستای عین شیخ

عین شیخ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۷ نفر بوده‌است.

روستای فشتال

فشتال، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در شهرستان سیاهکل- واقع در گیلان- قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷۷ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق

قشلاق ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۶ نفر بوده‌است.

روستای کاجان

کاجان ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر بوده‌است.

روستای کارسنگ شاهی جان

کارسنگ شاهی جان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌است.

کارگاه پرورش ماهی دکتریوسف پور

کارگاه پرورش ماهی دکتریوسف پور، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای کاشکی

کاشکی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌است.

روستای کجیل

کجیل، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۲ نفر بوده‌است.

روستای کرف پشته

کرف پشته، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کرف پشته ایلیاتی

کرف پشته ایلیاتی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.اقوام آن از قوم کاکاوند بوده که از کرمانشاه به آن منطقه کوچ کرده اند،که شامل طوایف:حبیبی،دادرس،کشاورز،رستاخیز،پیرمون و…هستند که جملگی جزو طایفه بزرگ کاکاوند هستند.

روستای کرف پشته تازه آباد

کرف پشته تازه آباد، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر بوده‌است.

روستای کرف پشته گالشی

کرف پشته گالشی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۸ نفر بوده‌است.

روستای کرف کل

کرف کل، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای کرفستان

کرفستان ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای کشتی گیرچاک

کشتی گیرچاک، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر بوده‌است.

روستای کشل

کشل، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای کل سر

کل سر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای کلاچخانی

کلاچخانی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کلارده

کلارده، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. روستای کلارده در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کلاک

روستای کلاک کلاک ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در ۲۰کیلومتری شهر دیلمان و ۶۵کیلومتری شهرستان سیاهکل واقع شده‌است.روستای کلاک یکی از زیباترین روستا های استان گیلان است.این روستا از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است که یکی از این جاذبه های گردشگری امامزاده قاسم روستا است .این روستا سالانه تعداد زیادی از گردشگران را از سراسر ایران به خود جذب می‌کند، بیشتر گردشگران فصول بهار و تابستان را برای بازدید از این روستا انتخاب می‌کنند.
این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۱ نفر بوده‌است.

روستای کلامسر

کلامسر، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۲ نفر بوده‌است.

روستای کلاهدوزمحله

کلاهدوزمحله، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۴ نفر بوده‌است.

روستای کلنادان بالا

کلنادان بالا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای کلنادان پایین

کلنادان پایین، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای کلندی

کلندی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌است.

روستای کوه پس

کوه پس، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۶ نفر بوده‌است.

روستای کهنه سرا

کهنه سرا ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای کیارود

کیارود، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۸ نفر بوده‌است.

روستای کیش چال

کیش چال، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کیش‌محله

کیش محله، روستایی از توابع بخش احمد سر گوراب شهرستان شفت در استان گیلان واقع شده است .این روستا در دهستان چوبر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۰۲ نفر بوده‌است.

روستای گالش زمین

گالش زمین، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای گالش موشا

گالش موشا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۸ تفر بوده‌است.

روستای گاوکول

گاوکول، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا دارای یک طایفه از دیلمی ها(گالش ها) است به نام سرسی.کلمه سرسی در گویش گالشی(زبان دیلمی) به معنای بالای کوه است.این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۴ نفر بوده‌است.

روستای گردکوه

گردکوه ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای گرماور

گرماور، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای گلستان سرا

گلستان سرا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای گندلاور

گندلاور، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای گولک

گولک ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۸ نفر (۱۴۸خانوار) بوده‌است.

روستای گیسل

گیسل، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌است.

روستای گیل بام

گیل بام، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای گیل موشا

گیل موشا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای گیلاکش

گیلاکش، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای لابن

لابن، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای لارخانی

لارخانی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای لاکاران

لاکاران، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای لرده

لرده ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

روستای لشکج

لشکج، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای لشکریان

لشکریان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۹ نفر بوده‌است.

روستای للم

للم، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای لنگل

لنگل، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای لوار

لوار یک روستا در ایران است که در استان گیلان واقع شده‌است. لوار ۱۴ نفر جمعیت دارد.

روستای لوالی

لوالی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای لور

لور یک روستا در ایران است که در شهرستان سیاهکل استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۶ نفر بوده‌است.

روستای لوشاده

لوشاده، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای لونک

لونک روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستاهای سیاهکل

روستاهای سیاهکل

روستاهای سیاهکل

روستاهای سیاهکل

روستای لیاله کل بالا

لیاله کل بالا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای لیاله کل پایین

لیاله کل پایین، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با مابقی روستاهای سیاهکل آشنا شوید.

روستای لیسانه

لیسانه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای لیش

لیش، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵۱ نفر بوده‌است.

روستای لیشک

لیشک، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده‌است.

روستای لیه

لیه ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر بوده‌است.

روستای لیه چاک

لیه چاک ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای مادرسرا

مادرسرا، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای مالده

مالده، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفر بوده‌است.

روستای مالفجان

مالفجان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا دارای زیارتگاهی به نام سید ابونثار است که در پایین محله آن واقع است.این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵۵ نفر بوده‌است.

روستای ملامحله

ملامحله ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۵ نفر بوده‌است.

روستای ملک رود

ملک رود، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خرارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۹۶ نفر بوده‌است.

روستای ملومه

ملومه، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۶ نفر بوده‌است.

روستای مهربن

مهربن، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۹ نفر بوده‌است.

روستای میان مرز

میان مرز، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. جمعیت این روستا در استان گیلان،شهرستان سیاهکل،در دهستان دیلمان قرار دارد و آب و هوای سرد و گرم معتدل بوده مردمانی خوب و مهمانپذیر دارد دارای جو اجتماعی آرام و دور از شهر و ساکت می‌باشد و براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری۱۳۸۵در سال ۱۳۸۵جمعیت آن ۹۵ نفر(۲۲خانوار) بوده‌است.خانواده های مرادی و علیپور سالیان سال در این روستا زندگی میکنند و شغل اصلی اهالی روستا دام داری:گوسفند و گوساله می‌باشد در فصل های پاییز و زمستان هوای بسیار سرد و بهار و تابستان آب هوای معتدل کوهستانی می‌باشد و دارای امکانات روستایی آب و برق گاز دارا می‌باشد و جاده آسفالت توسط شورا میان انجام شده و جمعیت این روستا رو به افزایش می‌باشد.و در این منطقه درخت های سنوبر و درخت فندق به خوبی رشد میکنند.

روستای میاندشت

میاندشت ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای میکال

میکالدهی از دهستان میکال بخش سیاهکل از توابع لاهیجان می‌باشد که سیصد و نود و دو نفر سکنه دارد . این روستا نه کیلومتر با دیلمان و نود و پنج کیلومتر با مرکز استان (رشت) فاصله دارد .راه این روستا مال رو می‌باشد و آب آن از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود.شغل اکثر اهالی این روستا کشاورزی میباشد که محصول غالب آهنها گندم می‌باشد.
در این ده کوچ سه اثر تاریخی ملی به ثبت رسیده است که نشانی از قدمت این روستا است. گورستان باستانی گون کر – به شماره ۲۱۵۴۳ – متعلق به هزاره یک قبل از میلاد ،گورستان قزوین صحرا – به شماره ۲۱۵۴۴ – متعلق به هزاره یک قبل از میلاد ،گورستان سنگ سان – به شماره ۲۰۶۱۰ – متعلق به دوره اشکانی از جمله این آثار می‌باشند.
گورستان باستانی گون کر در فاصله سیصد متری این روستا و دو گورستان دیگر در حد فاصل دو روستای میکال و گدوک واقع شده اند.
از جمله اثار دیگر تاریخی این روستا میتوان به : محوطه باستانی اره کوه ، سه گورستان باستانی به نامهای گورستان باستانی اره کوه، گون کر و گورستان باستانی امامزاده هادی و یک امامزاده به نام امام زاده هادی میکال” نیز اشاره کرد.

روستای نعیجی

نعیجی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌است.

روستای نمک رودبار

نمک رودبار، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۴۱۶ نفر بوده است.

روستای نوروزآباد

نوروزآباد ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای نوروزمحله

نوروزمحله، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۱ نفر بوده‌است.

روستای نیاول

نیاول، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیلمان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای نیسپی

نیسپی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای وسمه جان

وسمه جان، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.

روستای ولنیسپی

ولنیسپی، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای هفت بند

هفت بند، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای هلستان

هلستان ، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۰ نفر بوده‌است.

روستای یرشلمان

یرشلمان روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش دیلمان که در استان گیلان واقع شده است. ساکنین روستای یرشلمان تات‌زبان هستند.این روستا در دهستان پیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر بوده‌است.

روستای یکاورک

یکاورک، روستایی از روستاهای سیاهکل از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان توتکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *