رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ تیر ۱۴۰۱

روستاهای دهگلان ( معرفی ۱۱۰ روستای دهگلان )

اشتراک گذاری

روستاهای دهگلان را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . ۱۱۰ روستای دهگلان که با همگی آنها می توانید آشنا شوید اگر عقلاقمند به روستا گردی باشید انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید. در ابتدا با شهرستان دهگلان آشنا خواهیم شد. شهرستان دهگلان یکی از شهرستان‌های استان کردستان ایران به مرکزیت شهر دهگلان است.تمامی مردم شهرستان دهگلان کردزبان می‌باشند. در تابستان سال ۱۳۸۶ با تبدیل بخش ئیلاق قروه، به شهرستان دهگلان ارتقاء یافت.

روستاهای دهگلان

موقعیت جغرافیایی

حدود جغرافیایی شمال، جنوب، شرق، غرب: شهرستان دهگلان از شمال به شهرستان بیجار از شرق به شهرستان قروه، از جنوب به شهرستان کامیاران و شهرستان سنقر و از غرب به شهرستان سنندج محدود می‌شود.

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان دهگلان: ۱_ دهستان حومه دهگلان به مرکزیت خود دهگلان (تنها دهستان از این نظر در تمام کشور جمهوری اسلامی ایران که مرکز شهرستان، مرکز بخش و دهستان نیز هست که این ویژگی از زمانیکه جزو قروه بود، مانده‌است). ۲_ دهستان قوری چای به مرکزیت روستای قوری چای. ۳_ دهستان ئیلاق شمالی به مرکزیت روستای بله دستی

بخش بلبان آباد: ۱_ دهستان ئیلاق جنوبی به مرکزیت شهر بلبان آباد (اسم قبلی این دهستان زمانیکه جزو قروه بود، دهستان بلبان آباد بود). ۲_ دهستان سیس به مرکزیت روستای سیس

روستاهای دهگلان

صنعت و کشاورزی

از لحاظ توسعه صنایع نیز متوان به شهرک صنعتی دهگلان که بزرگترین شهرک صنعتی در استان است اشاره کرد. دامپروری نیز در این منطقه به نحوی است که در رده برترین تولیدکننده گان استان قرار گرفته‌است. تولید محصولات کشاورزی در این منطقه شامل: گندم، جو، ذرت، سیب زمینی، زعفران، چغندر، یونجه و سایر محصولات دیگر است که بخش عمده تولید محصول سیب زمینی است.

اقلیم و گردشگری

این شهر دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های با هوای دلنشین و معتدل است. مناطق گردشگری نیز شامل
مقبره کوه شیدا
سد سنگ سیاه
سد سورال
سد قوچم
کوه پنجه
کوه سرمه لی
کوه سلطان سراج الدین

روستاهای دهگلان

روستای آب‌باریک

آب‌باریک (دهگلان)، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶۷ نفر (۸۰ خانوار) بوده‌است.

روستای آخی کمال

آخی کمال، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌است.

روستای آرزند

آرزند، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۰ نفر بوده‌است.

روستای آسیاب جوب

آسیاب جوب (دهگلان)، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر (۲۶ خانوار) بوده‌است.

روستای آق‌بلاغ

آق‌بلاغ روستایی در دهستان قوری چای بخش مرکزی شهرستان دهگلان استان کردستان واقع شده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای ابراهیم‌آباد

ابراهیم‌آباد (دهگلان)، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۳ نفر (۳۴ خانوار) بوده‌است.

روستای احمدآباد پنجه

احمدآباد پنجه (کردستان) روستای واقع در جنوب شرقی استان کردستان و از توابع شهرستان دهگلان دهستان دهستان ئیلاق جنوبی بخش بلبان‌آباد می‌باشد. روستاهای مجاور عبارتند از: مشیر آباد پنجه، سراب شیخ حسن، چاغربلاغ، سلسه، لاله ای، نبی آباد، کبود خانی و قره بلاغ پنجه.مردم احمدآباد پنجه کرد زبان و مسلمان می‌باشند.
طبیعت
این روستا از طبیعتی زیبا برخوردار است که شامل چشمه‌ها، باغات و کوهای زیبا و مزارع کشاورزی می‌باشد. عمده محصولات کشاورزی روستا شامل گندم، جو، نخود، علوفه، سیب زمینی، خیار و … می‌باشد. بیشتر باغ‌های میوه روستا نیز دارای درختان مثمر گردو، سیب، بادام، زردآلو و … می‌باشند. اما یکی از زیبایی‌های این روستا کوه مرتفع و منحصر به فرد پنجه می‌باشد این کوه عمدتاً از سنگ‌های آندزیتی و توف‌های آتشفشانی تشکیل شده‌است، در قله کوه که ۲۸۶۳ متر ارتفاع[۲][۳] دارد پنج صخره آندزیتی وجود دارد که شکل این کوه مانند پنجه دست انسان دیده می‌شود و دلیل نامگذاری این کوه نیز همین شکل آن می‌باشد. ارتفاع این روستا از سطح دریا حدود ۱۹۰۰ متر می‌باشد و دارای زمستان‌های بسیار سرد می‌باشد اما در فصل تابستان هوای معتدلی دارد. حیات وحش این منطقه در حال حاضر محدود به حیواناتی مانند گرگ، روباه، خرگوش، شغال و پرندگانی مانند عقاب طلایی، عقاب سیاه، کبوتر وحشی و… می‌باشد اما در گذشته نه چندان دور بسیار غنی بوده و حیواناتی مانند بز کوهی، گراز وحشی، و پرندگانی چون کرکس، مرغ میش (میشه سی) و … در کوه‌ها و رودخانه‌های اطراف وجود داشته‌اند که امروزه اثری از آن‌ها نیست. دلایل نابودی قسمت عمده این حیات وحش تخریب زیست گاه‌ها، کاهش آبهای سطحی، افزایش جمعیت انسان و دام در منطقه و همچنین شکار بی‌رویه می‌باشد.
صنعت
این روستا علی‌رغم پتانسیل‌های فراوان از لحاظ صنعتی رشدی نداشته‌است و تنها واحد تولیدی آن دو عدد مرغداری نچندان بزرگ و پرواربندی گوساله ۳۰ راسی می‌باشد اما به توجه به وضعیت روستا و مناطق اطراف دارای پتانسیل‌های مناسبی برای صنعتی شدن در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری (کشت و صنعت) می‌باشد. همچنین وجود سنگ‌های آندزیتی مرغوب که می‌توانند در تهیه شن و ماسه کوهی کاربرد داشته باشند نیز می‌تواند پتانسیل معدنی این روستا را افزایش دهد.

روستاهای دهگلان

روستاهای دهگلان

روستاهای دهگلان

روستای اسله مرز

اسله مرز، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۹ نفر بوده‌است.

روستای امیرآباد

امیرآباد (دهگلان)، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفر (۳۶ خانوار) بوده‌است.

روستای باشماق

باشماق ، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش بلبان آباد که در استان کردستان واقع شده است. ارتفاع از سطح دریا : ۱۹۵۰ متر.این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۱۷ نفر بوده‌است.

روستای باغچه مریم

باغچه مریم، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۵ نفر بوده‌است.

روستای بای تمر

بای تمر، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای بایه

بایه یک منطقهٔ مسکونی در کردستان است که در شهرستان دهگلان دهستان ئیلاق شمالی واقع شده‌است. بایه ۵۱ نفر جمعیت دارد.

روستای بریاخان

بریاخان، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴ نفر بوده‌است.

روستای بکرآباد

بکرآباد ، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش بلبان آباد که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران ۱۳۹۶ جمعیت بکراباد به ۳۶۰نفر رسیده است.

روستای بگه جان

بگه جان، روستایی از توابع بخش ییلاق شهرستان دهگلان در استان کردستان واقع شده است .این روستا در دهستان ییلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۰ نفر بوده‌است. شغل اصلی مردم آن کشاورزی (گندم دیم و نخود) و دامپروری است، اب وهوای ان کوهستانی و سرد و خشک بوده فاصله ان از شهر سنندج (مرکز استان کردستان) ۵۵ کیلومتر است.

روستای بلبان‌آباد

بلبان‌آباد شهری که مرکز بخش بلبان‌آباد شهرستان دهگلان در استان کردستان در غرب ایران است.زبان مردم این شهر کردی سورانی است.فاصله آن تا شهر دهگلان ۱۸ کیلومتر است. این شهر با مساحتی در حدود ۴۶۲ کیلومتر مربع از شمال به روستاهای کلکه، سرنجیانه، چراغ آباد و سیس، از جنوب به روستاهای بکرآباد، گردمیران و غلام آباد، از غرب به روستاهای سراب دوگل و رامول و از شرق به روستاهای قادرمرز و گرگانه منتهی می‌شود.

روستای بله دستی

بلدستی، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۴۱ نفر بوده‌است.

روستای بهمن‌آباد

بهمن‌آباد (دهگلان)، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۷ نفر (۵۷ خانوار) بوده‌است.

روستای تاته رشید

تاته رشید، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۵ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد

تازه‌آباد روستایی در دهستان قوری چای بخش مرکزی شهرستان دهگلان استان کردستان واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۶۱ نفر (۴۶ خانوار) بوده‌است.

روستای تازه‌آباد (بلبان‌آباد)

تازه‌آباد روستایی در دهستان سیس بخش بلبان‌آباد شهرستان دهگلان استان کردستان واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۳۲۷ نفر (۱۰۰ خانوار) بوده‌است.

روستای تازه‌آباد طهماسب‌قلی

تازه‌آباد طهماسب‌قلی، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۱۶ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد قروچای

تازه‌آباد قروچای، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۲ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد گاومیشان

تازه‌آباد گاومیشان، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر بوده‌است.

روستای تلوار

تلوار، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در شمال شهر دهگلان و در کنار رودخانه تلوار قرار دارد. کمتر از ۱۰ دقیقه با این شهر فاصله دارد.
پیشینهٔ تاریخی
تا چهار دههٔ پیش تپه‌ای قدیمی محل سکونت روستاییان بود اما اکنون به ندرت از خانه‌های قدیمی آن اثری باقی‌مانده است، در مورد قدمت تاریخی آن حدس و گمان‌هایی زده می‌شود اما تاکنون به صورت رسمی هیچ نوع حفاری باستان‌شناختی‌ای در این روستا صورت نگرفته است؛ لذا نمی‌توان قدمت تاریخی آن را به صورت دقیق مشخص نمود.
سه طایفه عمده در این روستا عبارتند از طایفه زندی، طایفه میرکی و طایفه بگه‌جانی. ریشه‌هایی تاریخی این طایفه‌ها به علت کمبود منابع روشن و واضح نیست. اما علی‌اکبر وقایع نگار کردستانی در کتاب خود «عشایر و ایلات و طوایف کرد» که به کوشش محمد رئوف توکلی تصحیح و چاپ شده است در صفحات ۵۰–۵۲ کتاب مذکور در مورد شرح حال طایفه زندیه چنین می‌نویسد که حسن علی خان حاکم کردستان به جهت کمک به مهرعلی خان ولاشجردی سپاهی تدارک می‌بیند و به منظور جنگ به طایفه زندیه راهی دیار مهر علی خان می‌شود.
در ملایر میان سپاه حسنعلی خان حاکم کردستان و سپاه زندیه به رهبری کسانی مانند کریم خان زند و شیخ علی خان نبردی سخت در می‌گیرد. در این جنگ سپاه زندیه شکست خورده و حسنعلی خان نزدیک به هزار خانواده از طایفه زندیه را به اسارت گرفته و با خود به کردستان می‌آورد. بعدها که کریم خان زند قدرت می‌گیرد و حسنعلی خان حاکم کردستان نیز به دلیل شکست از سلیم پاشای بابان تضعیف می‌شود، کریم خان برای انتقام از حسنعلی خان به کردستان حمله کرده و شهر را تصرف می کند .پس از آن تعدادی از خانواده های این طایفه در کردستان ماندگار شده و این خانواده‌ها در روستاهای ماچکه، آلی پینک و قلعه فولاد وتلوار…(۱۰روستا)ساکن می‌شوند.این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۶ نفر (۸۵ خانوار) بوده‌است.دارای نزدیک به صد خانوار و در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر جمعیت می‌باشد. شغل اکثر قریب به اتفاق آنها کشاورزی و دامداری است.
کشاورزی
بخش بیشتر کشاورزی این روستا به صورت کشت دیم است هرچند تا قبل از خشک شدن رودخانه تلوار در سالهای اخیر کشت آبی نیز در این روستا چشم‌گیر بود. اما اکنون تنها به مدد تعداد انگشت‌شماری چاه عمیق و استفاده از آبهای زیر زمینی کشت آبی به صورت محدود صورت می‌گیرد. گندم مهمترین محصول روستای تلوار است. نخود، لوبیا، و دیگر حبوبات به صورت محدود کشت می‌شود. یونجه و دیگر علوفه‌ها نیز از محصولات کشاورزی این روستا به شمار می‌آید.

روستای توبره‌ریز

توبره ریز (دهگلان)، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است .این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۶ نفر (۷۳ خانوار) بوده‌است.

روستای تیلکوه

تیلکوه (دهگلان)، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. که در ۲۷کیلومتری شهرستان دهگلان قرار دارد.که دارای آثار باستانی و جاهای دیدنی از جمله:شیطان بازار،سوارگان،سونه کوژیاو،و…
این روستا از قدیمی ترین روستا های منطقه ییلاق دهگلان هست. این روستا با اینکه روستای کم امکاناتی هست که اما در کنکور سال۹۴یکی از دانش اموزان این روستا صاحب رتبه دو رقمی کشوری نیز شد.این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۸ نفر (۴۲ خانوار) بوده‌است.

روستای جوانمردآباد

جوانمردآباد ، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است .این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشمای عمومی نفوس و مسکن سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۲۴۰ نفر بوده‌است.

روستای چراغ‌آباد

چراغ‌آباد (دهگلان)، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است .این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۹ نفر (۱۰۸خانوار) بوده‌است.

روستای چرخه بیان

چرخه بیان، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای چشمه دراز

چشمه دراز، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر (۲۸ خانوار) بوده‌است.

روستای چقماق دره

چقماق دره، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده‌است.

روستای چیلک

چیلک، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۷ نفر بوده‌است.

روستای حاجی پمق

حاجی پمق، روستایی است از روستاهای دهگلان از توابع بخش مرکزی که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت ۴۳۵ نفر (۱۲۹خانوار) بوده است.
اقتصاد
اکثریت افراد روستا کشاورز هستند و از همین راه کسب درآمد می‌کنند.البته شماری از آنان به مشاغل دیگر از جمله دامداری نیز اشتغال دارند.
جغرافیا
روستای حاجی پمق به مختصات جغرافیایی ۳۵ درجه و ۲۰ دقیقه عرض شمالی و۴۷ در جه و ۲۱ دقیقه طول شرقی در ۴۰ کیلومتری شهر سنندج و در ۱۰ کیلو متری شهر دهگلان از شمال به روستاهای شعبانی و قوری چای،از جنوب به روستای کروندان،از غرب به روستای سراب و از شرق به روستاهای تروال و دهرشید منتهی می‌شود.

روستای حاجی‌آباد بزرگ

حاجی‌آباد بزرگ، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۵ نفر بوده‌است.

روستای حسن‌آباد

حسن‌آباد (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۷ نفر (۳۹ خانوار) بوده‌است.

روستای حسینی

حسینی (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۵۹ نفر (۱۰۱خانوار) بوده‌است.

روستای حقه

حقه (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر (۲۵ خانوار) بوده‌است.

روستای خان آباد

خان‌آباد (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان در استان کردستان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶ نفر (۱۷ خانوار) بوده‌است.

روستای خضرلک

خضرلک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای دلک

دلک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای ده رشید

ده رشید (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۷ نفر (۵۷ خانوار) بوده‌است.

روستای رامل

رامل، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۲ نفر (۴۹ خانوار) بوده‌است.

روستای زاغه

زاغه (دهگلان) ، روستایی از توابع بخش بلبان اباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا دارای حدود ۳۵حلقه چاه عمیق و چندین گاوداری دامداری مرغداری صنعتی و نیمه صنعتی است و دارای بهترین اراضی کشاورزی است و دارای گاز اب و برق است مدرسه ابتدایی ان پیش ساخته بوده و فاقد خانه بهداشت ساختمان دهیاری و جاده مناسب است دارای سه نفر شورا و یک نفر دهیار می باشد.این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۸ نفر بوده‌است.

روستای سالارآباد

سالارآباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر (۲۱ خانوار) بوده‌است.

روستای سراب حاجی پمق

سراب حاجی پمق، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس آخرین سرشماری ۱۳۹۵ جمعیت آن ۵۶۳ نفر بوده است .

روستای سراب دوکل

سراب دوکل، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۳ نفر بوده‌است.

روستای سراب سوره

سراب سوره، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌است.

روستای سراب شهرک علیا

این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۱۳۱ نفر بوده‌است.این منطقه دارای آب و هوای خوب می باشد کشاورزی این منطقه شامل کشت گندم ونخود و جو و یونجه و .. میباشد.این روستا با ۲۱۴۶ متر ارتفاع در بام ایران قرار دارد و مرتفع ترین آن گردنه سفید یا به اصطلاح (مله چرمگ)رو به روی روستا است.این روستا دو قلعه باستانی دارد یکی قلعه هاشم خان مشهور به (تپه شلم) و دیگری مشهور به قلا یا همان قلعه است .
در این روستا دو تا کاریز یا همان سراب و دوازده تا چشمه کوچک از جمله (کانی کیوار) (کانی حمه جان) (کانی مجید) (کانی لوله) )(کانی ژورو) کانی کویره و.. میباشد.

روستای سرخه جوب

سرخه جوب، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۳ نفر بوده‌است.

روستای سرنجیانه

سرنجیانه، روستایی از توابع بخش ییلاق شهرستان قروه که در استان کردستان واقع شده است. در ۱۲ کیلومتری جنوب شهردهگلان درمسیرجاده اصلی دهگلان کامیاران واقع است. از شرق به روستای باشماق از جنوب به روستاهای کلکه وبلبان آباد از غرب به روستاهای چراغ آباد وسیس وازشمال به روستاهای مبارک ابادوتازه آباد چراغ آباد متصل است.این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۲۵ نفر بوده‌است.

روستای سرواله

سرواله، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۳ نفر بوده‌است.

روستای سعیدآباد

سعیدآباد (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۵ نفر (۵۲خانوار) بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای دهگلان آشنا شوید.

روستای سلسله

سلسله، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶۸ نفر بوده‌است.

روستای سورال

سورال یک روستا در استان کردستان است که در شهرستان دهگلان واقع شده‌است. این روستا دربخش بلبان‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، جمعیت آن نزدیک به ۵۰۰ نفر بوده‌است.

روستای سیس

روستای سیس یک روستا در استان کردستان است که در شهرستان دهگلان واقع شده‌است. این روستا دربخش بلبان‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۶۳ نفر (۳۳۵ خانوار) بوده‌است.

 

روستای سی‌وسه مرده

سی‌وسه مرده، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای شادبلاغی

شادبلاغی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۵ نفر بوده‌است.

روستای شاه جوب

شاه جوب، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۴ نفر بوده‌است.

روستای شعبانی

شعبانی یک یک روستا در استان کردستان است که در شهرستان دهگلان واقع شده‌است.این روستا دردهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۸ نفر (۴۷ خانوار) بوده‌است.

شهرک صنعتی سنندج ۲

شهرک صنعتی سنندج ۲ یک روستا و منطقهٔ مسکونی صنعتی است که در بخش مرکزی شهرستان دهگلان،که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳ نفر (۱۹ خانوار) بوده‌؛ و ساکنینش کردها هستند.

روستای صادق‌آباد

صادق‌آباد (دهگلان)، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۱ نفر (۱۰۷ خانوار) بوده‌است.

روستای طهماسب قلی

طهماسب قلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۶ نفر بوده‌است.

روستای ظفرآباد

ظفرآباد (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا دارای اثر تاریخی و گردشگری کوه شیدا میباشد. طبق شواهد موجود این اثر قدمتی بالغ بر ۱۵۰۰ سال دارد. در سالهای اخیر دوبار مورد مرمت قرار گرفت.این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۲ نفر (۱۹خانوار) بوده‌است.

روستای عالی پنیک

عالی پنیک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۹ نفر بوده‌است.
دهی است از دهستان ییلاق بخش حومهٔ شهرستان سنندج، واقع در ۲۸ هزارگزی شمال خاوری سنندج، و ۱۰ هزارگزی خاور شوسهٔ سنندج به دیواندره. در دامنه واقع و سردسیر است.آب آن از چشمه و محصول آن غلات و شغل مردم زراعت و گله داری است. راه مالرو دارد. صنایع دستی زنان قالیچه، جاجیم و گلیم بافی است.

روستای عباس جوب

عباس جوب، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۲ نفر بوده‌است.

روستای علی‌آباد لوچ

علی‌آباد لوچ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده‌است.

روستای علی‌آباد مشیر

علی‌آباد مشیر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۸۲ نفر بوده‌است.

روستای قادرمرز

قادرمرز (دهگلان)، روستایی از توابع شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۰ نفر (۱۵۰خانوار) بوده‌است از دو بخش قادر و تیمز

روستای قاضی جوب

قاضی جوب، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۵ نفر بوده‌است.

روستای قرو چای

قروچای، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قروچای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۷۳ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق خداکرم

قشلاق خداکرم، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. در زیر معنی واژه قشلاق خدا کرم عیناً از لغت نامه دهخدا آورده شده :<قشلاق خداکرم . [ ق ِ ق ِ خ ُ ک َ رَ ] (اِخ ). موقع جغرافیایی آن کوهستانی و هوای آن سردسیری است .آب آن از چشمه و محصول آن غلات ، لبنیات و شغل اهالی زراعت و گله داری و صنایع دستی زنان قالیچه ، جاجیم و گلیم بافی است . راه مالرو دارد. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۵).>
این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای قلعه فولاد

قلعه فولاد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی شهرستان دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۴ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌گاه

قلعه گاه (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۱۱۴ نفر (۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای قلقله

قلقله (دهگلان)، روستایی از توابع بخش ییلاق شهرستان قروه که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۲ نفر (۲۴ خانوار) بوده‌است.

روستای قوچم

روستای قوچم روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. وضعیت خانواری بالغ بر ۳۰ خانوار زندگی میکنند. شغل و کار اصلی مردم روستا کشاورزی و دامداری می باشد. محصولات اصلی کشاورزی قوچم گندم، جو ، نخود، یونجه، سیب زمینی می باشد . بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای این روستا زیر کشت دیم می باشد که محصولات اصلی گندم و جو را می پروراند.

روستای کاکه جوب

کاکه جوب، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۰ نفر بوده‌است.

روستای کانی پهن

کانی پهن، روستایی از توابع‌ بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۲ نفر بوده‌است.

روستای کانی شاه قلی

کانی شاه قلی، روستایی در استان کردستان از توابع شهرستان دهگلان- بخش بلبان آباد است.این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای کانی عینعلی

کانی عینعلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بوده‌است.

روستای کایوشه

کایوشه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کچی گرد

کچی گرد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۶ نفر بوده‌است.

روستای کرگ‌آباد

کرگ‌آباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۴ نفر بوده‌است.

روستای کروندان

کروندان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۴۶ نفر بوده‌است.

روستای کلکه

کلکه، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.

روستای کوله بیان

کوله بیان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای گردمیران سفلی

گردمیران سفلی، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۹ نفر بوده‌است.

روستای گردمیران علیا

گردمیران علیا، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۰۷ نفر بوده‌است.

روستای گرگانه

گرگانه، روستایی در بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۷ نفر بوده‌است.

روستای گزگزاره سفلی

گزگزاره سفلی، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده‌است.

روستای گزگزاره علیا

گزگزاره علیا، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۳ نفر بوده‌است و مردمان این روستا مهربان و مهمان نواز هستند.

روستای گمدره

گمدره، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰ نفر بوده‌است.

روستای گنداب

گنداب (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۲ نفر (۳۳ خانوار) بوده‌است.

روستای لاله‌ای

روستای لاله ای از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۵ نفر بوده‌است.

روستای ماچکه سفلی

ماچکه سفلی(ها ):شغل اصلی مردم ماچکه سفلی کشاوزی وباغداری است.، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حسین آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۵ نفر بوده‌است.

روستای ماچکه علیا

ماچکه علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حسین آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۸ نفر بوده‌است.

روستای مبارک‌آباد کله رش

مبارک‌آباد کله رش، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان سیس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۴ نفر بوده‌است.

روستای مجیدآباد

مجیدآباد (دهگلان)، روستایی از توابع شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای محمدآباد خرزه

محمدآباد خرزه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای مرادآباد

مرادآباد (دهگلان)، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۱ نفر (۷۴ خانوار) بوده‌است.

روستای میرکی

میرکی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷۴ نفر بوده‌است.

روستای میمون‌آباد

میمون‌آباد ، روستایی از توابع بخش بلبان‌آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای ناصرآباد

ناصرآباد (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان حومه دهگلان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۰ نفر (۵۰خانوار) بوده‌است.

روستای ناوگران

ناوگران، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر بوده‌است.

روستای نقارخان

نقاره خان، روستایی از توابع دهستان ئیلاق شمالی در بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق شمالی قرار دارد.و امروزه خالی از سکنه می باشد.

روستاهای دهگلان

روستاهای دهگلان

روستای نیاز

نیاز (دهگلان)، روستایی از توابع دهستان ئیلاق شمالی در بخش مرکزی شهرستان دهگلان است که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ایلان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۱ نفر (۸۶ خانوار) بوده‌است.

روستای هلیزآباد

هلیزآباد (دهگلان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان قوری چای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۷، جمعیت آن ۴۸۰ نفر (۱۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای هندی بلاغ

هندی بلاغ، روستایی از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که در استان کردستان واقع شده است. این روستا در دهستان ئیلاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *