رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ مهر ۱۴۰۱

روستاهای بوکان ( معرفی ۱۷۴ روستای بوکان )

لینک این مطلب کپی شد!

روستاهای بوکان را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. در ابتدا با شهرستان بوکان آشنا شده و سپس به معرفی ۱۷۴ روستای بوکان در دو مقاله می پردازیم. شهرستان بوکان، یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی و مرکز آن شهر بوکان است.این شهرستان با ۶ شهرستان در استان‌های آذربایجان غربی و استان کردستان دارای مرز مشترک است و استان‌های شمالغربی و جنوبی ایران را (از طریق جاده ۲۱) به یکدیگر متصل می‌کند.شهرستان بوکان از شمال با شهرستان میاندوآب و از جنوب با شهرستان سقز و از شرق به شهرستان شاهین‌دژ و از غرب با شهرستان مهاباد و از جنوب غرب شهرستان سردشت و شهرستان بانه همسایه است.

روستاهای بوکان

برپایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان بوکان بالغ بر ۲۵۱٬۴۰۹ نفر بوده که از این تعداد ۱۹۳٬۵۰۱ نفر ساکن در شهر بوکان و جمعیت شهر سیمینه ۱٬۳۴۵ نفر و تعداد ۵۶٬۵۶۳ نفر در نقاط روستایی ساکن هستند.شهرستان بوکان، بزرگترین شهرستان جنوب استان آذربایجان غربی و پس از شهرستان ارومیه و شهرستان خوی در جایگاه سوم شهرستان‌های پرجمعیّت این استان قرار دارد.[۷] این شهرستان از میان ۴۶۹ شهرستان ایران، در رتبهٔ ۷۰ از حیث جمعیّت قرار گرفته‌است. بوکان، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شهرستان در جنوب استان آذربایجان غربی است.
تاریخ معاصر شهرستان بوکان وابسته به عزیزخان مکری و دیگر سردارهای آن است. قلعهٔ سردار و آجرهای یافته شده از تپهٔ قلایچی، از نمادهای این شهرستان به‌شمار می‌روند. در زمینهٔ فرهنگی، حسن زیرک و در زمینهٔ سیاسی عزیزخان مکری از مشاهیر نامدار و سرشناس این شهرستان هستند.

روستاهای بوکان
در حوزهٔ کشاورزی، سالیانه بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ تن گندم از این شهرستان برداشت می‌شود و به انبار غله شهرت یافته‌است. در سیستم آبیاری تحت فشار رتبهٔ اول و در کشت چغندر در رتبهٔ دوم در سطح استان آذربایجان غربی قرار دارد. سد شهید کاظمی، یکی از سدهای بزرگ ایران در این شهرستان واقع شده که آب آشامیدنی و کشاورزی بسیاری از شهرستان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را تأمین می‌کند.شهرستان بوکان قطب مهم کشاورزی و دامپروری است و بزرگترین میدان دام در غرب ایران در این شهرستان قرار دارد که نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین گوشت کشور و قیمت آن دارد.شهرستان بوکان دارای منابع آبی و معدنی نظیر سنگ آهن، سنگ طلا، سنگ نیکل، باریت، انواع سنگ تزئینی، سنگ بوکسیت و خاک نسوز است. سالانه بیش از ۲ میلیون تن از معادن بوکان استخراج می‌شود.

روستاهای بوکان

تقسیمات کشوری

براساس آخرین تقسیمات سیاسی سال ۱۳۸۵، شهرستان بوکان دارای ۲ بخش به نام‌های مرکزی و سیمینه‌است و ۷ دهستان دارد.[۵۹] تقسیمات کشوری این شهرستان، برحسب بخش، شهر، دهستان و روستا به شرح زیر است:[۶۰]
بخش ها
بخش مرکزی
بخش سیمینه
شهرها
شهر بوکان
شهر سیمینه
دهستان‌ها
دهستان‌های بخش مرکزی
دهستان آختاچی
دهستان بهی فیض الله بیگی
دهستان ایل‌تیمور
دهستان ایل‌گورک مکری
دهستان‌های بخش سیمینه
دهستان آختاچی شرقی
دهستان آختاچی محالی
دهستان بهی دهبکری

روستاهای بوکان

روستاهای بوکان

روستای آغوتمان

روستای آغوتمان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۶ نفر بوده‌ است.

روستای ابراهیم‌خسار

روستای ابراهیم‌خسار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۵نفر بوده‌ است.

روستای اتابلاغی

روستای اتابلاغی، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۵نفر بوده‌ است.

روستای احمدآباد

روستای احمدآباد (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۲ نفر (۳۵خانوار) بوده‌است.

روستای اختتر

روستای اختتر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۷ نفر بوده‌ است.

روستای اربنوس

روستای اربنوس، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۹ نفر (۷۳ خانوار) بوده‌است.

روستای ارمنی‌بلاغی

روستای ارمنی بلاغی، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. نام جدید این روستا کانی گل است. در طی سه دهه اخیر تعداد زیادی از مردم روستا به شهر بوکان مهاجرت کرده‌اند.این روستا در دهستان آختاچی محالی قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵جمعیت آن ۳۲۱ نفر (۶۰)خانوار بوده‌است.

روستای اسپوغه

روستای اسپوغه، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌ است.

روستای اسکی‌بغداد

روستای اسکی‌بغداد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۳ نفر بوده‌ است.

روستای اشکوتان

روستای اشکوتان یکی از روستاهای استان آذربایجان غربی در شهرستان بوکان است. این روستا طبق آمار سرشماری رسمی سال ۱۳۹۵ دارای ۳۵ نفر جمعیت در قالب ۱۱ خانوار بوده‌است.

روستای آشی‌گلان

روستای آشی‌گلان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌ است.

روستای اغجیوان

روستای اغجیوان، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. روستای آغجیوان از توابع بخش سیمینه دهستان بهی دهبکری شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی بوده که ۱۵ کیلومتر با مرکز دهستان و ۴۰ کیلومتر با شهرستان و ۶۵ کیلومتر با بخش فاصله دارد.این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۶نفر (۱۹۱خانوار) بوده‌است.

روستای اغلیان

روستای آغلیان، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۷ نفر بوده‌ است.

روستای البلاغ

روستای البلاغ (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۹ نفر بوده‌ است.

روستای امیرآباد (سیمینه)

روستای امیرآباد یک روستا در ایران است که در دهستان آختاچی شرقی شهرستان بوکان واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌ است.

روستای اوچ‌تپه

روستای اوچ‌تپه (بوکان)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۷۱۶ نفر (۳۲۸ خانوار) بوده‌است.

روستای اورتاکند

روستای اورته کند روستایی در ۳۵ کیلومتری شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌ است.

روستای اوزون‌قشلاق

روستای اوزون‌قشلاق، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۹ نفر بوده‌ است.

روستای اوینه‌چی

روستای اوینه‌چی، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌ است.

روستای ایلانی

روستای ایلانی، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌ است.

روستای باغ‌چه

روستای باغ‌چه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۳نفر بوده‌ است.

روستای باغچه

روستای باغچه (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۶ نفر بوده‌ است.

روستای برده‌رشان

روستای برده‌رشان (بوکان)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای برده‌زرد

روستای برده‌زرد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷۹ نفر (۲۱۱ خانوار) بوده‌است.

روستای بندمجیدخان

روستای بندمجیدخان، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای بوغداداغی

روستای بوغداداغی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌ است.

روستای پاش‌بلاغ

روستای پاش‌بلاغ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۹ نفر بوده‌ است.

روستای پیربهاالدین

روستای پیربهاالدین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر بوده‌ است.

روستای پیرولی‌باغی

روستایپیرولی‌باغی (به کردی: پیروەلی باغی)، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۲ نفر بوده‌ است.

روستای تازه قلعه

روستایتازه‌قلعه (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۳ نفر (۷۱خانوار) بوده‌است.

روستای تبت

روستای تبت (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۳ نفر بوده‌ است.

روستای تپی

روستای تپی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۹ نفر بوده‌ است.

روستای ترکاشه

روستای ترکاشه، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۵ نفر (۷۸ خانوار) بوده‌است.

روستای ترکمان‌کندی

روستای ترکمان‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی و در شمال شرقی شهرستان بوکان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۰ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای بوکان آشنا شوید.

روستای تکان‌تپه

روستای تکان‌تپه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض الله بیگی قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۴۸۹ نفر (۱۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستای ثمبه

روستای ثمبه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌ است.

روستای جانبلاغ

روستای جانبلاغ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر (۴ خانوار) بوده‌است.

روستای جمبوغه

روستای جمبوغه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۰ نفر بوده‌ است.

روستای جوانمرد

روستای جوانمرد یک روستا از توابع دهستان بهی دهبکری بخش سیمینه شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی است. جمعیت این روستا بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ برابر با ۶۴۶ نفر می‌باشد.

روستای چاورچین

روستای چاورچین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۱ نفر بوده‌ است.

روستای چهاردیوار

روستای چهاردیوار (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌ است.

روستای حاجی‌آباداختاچی

روستای حاجی‌آباداختاچی، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۵۲ نفر بوده‌ است.

روستای حاجی‌کند

روستای حاجی‌کند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۶ نفر بوده‌ است.

روستای حاجی‌لک

روستای حاجی‌لک، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳۵ نفر بوده‌ است.

روستای حاشی‌آباد

روستای حاشی‌آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌ است.

روستای حسن‌آباد

روستای حسن‌آباد (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر (۱۷ خانوار) بوده‌است.

روستای حسین‌آباد

روستای حسین‌آباد (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۷ نفر (۲۳ خانوار) بوده‌است.

روستای حسین‌مامه

روستای حسین‌مامه، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۵ نفر بوده‌ است.

روستای حصار

روستای حصار (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴۳ نفر بوده‌ است.

روستای حصاربلاغی

روستای حصاربلاغی، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌ است.

روستای حمامیان

روستای حَمامیان روستایی است از دهستان آختاچی شهرستان بوکان که در مسیر رودخانهٔ سیمینه‌رود قرار دارد. در کنار روستای حمامیان، مسجد قدیمی و نسبتاً سالم حمامیان و بقایای مدرسهٔ قدیمی حمامیان که هم‌اکنون قسمتی از کلاس‌های آن سالم مانده، قرار گرفته‌است. این روستا در فاصله ۱ کیلومتری شهر بوکان و منطقه امیرآباد قرار گرفته‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۵ نفر بوده‌ است.

روستای حمزه‌آباد

روستای حمزه‌آباد (بوکان)، روستایی ازروستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر (۲۳ خانوار) بوده‌است.

روستای خانقاه

روستای خانقاه (بوکان)، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌ است.

روستای خراسانه

روستای خراسانه، روستایی ازروستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۳ نفر (۱۲خانوار) بوده‌است.

روستای خورخوره

روستای خورخوره (بوکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. روستای خورخوره حدود ۷۰ کیلومتر از شهرستان بوکان است.این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۱ نفر بوده‌ است.

روستای داربسر

روستای داربسر در ده کیلومتری غرب بوکان واقع شده‌است. دارای ۴۰ خانوار و جمعیتی در حدود ۵۰۰ نفر است. در سر راه پیر محمد از اماکن مذهبی بوکان قرار دارد. شغل همه ساکنان روستا کشاورزی و دامداری است. دارای آب، برق، تلفن، خانه بهداشت و راه آسفالته‌است. روستاهای همسایه داربسر عبارت‌اند از محمودآباد در جنوب شرقی، کانی پانکه علیا در جنوب، بوغداداغی در جنوب غربی، کانی پانکه سفلا در غرب، قره‌کند در شمال غربی و در شمال و شمال شرقی و شرق اختتر. در جنوب غربی روستا و در فاصله ۲ کیلومتری از ده تپه ای باستانی ودست ساز (به قول کردی توربین ریژ) وجود دارد که قدمت آن به زمان اشکانیان می‌رسد. که متأسفانه حفاری‌های بسیار گسترده وغیر مجاز توسط افراد سود جو در آن صورت گرفته‌است. چشمه‌های متعددی در اطراف روستا وجود دارد ازجمله چشمه پیرزاد، حه وته وانان، کانی عه یز، کانی زیرینه، کانی بردینه و … که منابع اصلی تأمین آب مورد نیاز کشاورزی ودامداری منطقه بوده‌اند که به دلیل خشکسالی‌های متعدد وشدید اخیر میزان آبدهی این چشمه‌ها به‌طور محسوسی کاهش یافته‌است.

روستای داره‌گردله

روستای داره‌گردله، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌ است.

روستای داشاغل

روستای داشاغل، روستایی از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی دهبکری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۲ نفر (۶۰ خانوار) بوده‌است.

روستای داشبند

روستای داشبند یکی از روستاهای شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی کشور ایران است. این روستا در ۱۵کیلومتری مرکز شهر بوکان و در مسیر جادهٔ بوکان-میاندوآب قرار دارد. زبان اهالی آن کردی سورانی است و همهٔ ساکنان آن کُردند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۵ نفر بوده‌ است.

روستای درزیولی

روستای درزیولی، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۷ نفر (۶۹ خانوار) بوده‌است.

روستای درویشان

روستای درویشان (بوکان)، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۶ نفر بوده‌ است.

روستای درویش‌علی

روستای درویش‌علی، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱ نفر (۲۴خانوار) بوده‌است.

روستای دنگوز علیا

روستای دنگوز علیا، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. روستایی به‌غایت قدیمی که تخمین قدمت آن کار بسیار دشواری است. این روستا دارای زمین‌های بسیار مرغوب جهت کشاورزی است.این روستا در دهستان آختاچی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۶ نفر (۲۴خانوار) بوده‌است.

روستای دوکچی

روستای دوکچی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان بهی فیض‌الله بیگی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۵ نفر بوده‌ است.از جاهای دیدنی این روستا غار دوکچی می باشد.

روستای دولت‌آباد

روستای دولت‌آباد (بوکان)، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌تیمور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر (۲۲ خانوار) بوده‌است.

روستای دوه‌شهری

روستای دوه‌شهری، روستایی از روستاهای بوکان از توابع بخش سیمینه شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی‌ محالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴ نفر بوده‌ است.

روستای رحیم‌خان

روستای رحیم‌خان، روستایی است از روستاهای بوکان در استان آذربایجان غربی ایران که در ۴۱ کیلومتری شهربوکان و در میان بوکان-میاندوآب قرار دارد. جمعیت روستای رحیم خان در سال ۱۳۹۵، ۱٬۸۲۰ نفر در قالب حدود ۵۰۰ خانوار بوده‌است.

روستای زاوه‌کوه

روستای زاوه‌کوه یا زاوا کیو روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ایل‌گورک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۸ نفر بوده‌ است.

روستای زیراندول

روستای زیراندول یکی از روستاهای بوکان در استان آذربایجان غربی است. این روستا در غرب این شهرستان و در منطقه موسوم ایل گورک قرار دارد. واژه «زیراندول» را برگرفته از واژگان زیر (زر، جواهرات) و دول (دره) به معنی «دره پر از جواهرات» که اشاره‌ای به آثار باستانی این منطقه دارد دانسته‌اند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *