رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ مهر ۱۴۰۱

باغ امیر آباد بوکان

لینک این مطلب کپی شد!

باغ امیر آباد بوکان با وسعتی حدود ۳۰ هکتار ، در امیر آباد، بزرگ‌ترین منطقه شهری واقع در بوکان قرار دارد. با قدمتی که به دوره پهلوی بازمی‌گردد، این باغ‌ها با همت مرحوم حاج محمدامین ایلخانی زاده در ضلع غربی سیمینه رود ایجاد شدند و یکی از قدیمی‌ترین مجموعه باغ‌های حاضر در شهر و از جاهای دیدنی بوکان به شمار می‌روند. از این باغ‌ها، هر ساله مقدار بسیار زیادی میوه و سبزی برداشت می‌کنند و علاوه بر فروش در شهر، به شهرهای مجاور نیز فرستاده می‌شود. باغ‌های آلبالو امیر آباد یکی از مهم‌ترین آن‌ها است که در فصل میوه‌دهی، میزبان عده زیادی می‌شود.

-امیر-آباد-بوکان-800x533 باغ امیر آباد بوکان

بوکان شهر زیبایی در بخش جنوبی استان آذربایجان غربی می باشد که اکثر اهالی آن را قوم کرد تشکیل می دهند. این شهر طبیعتی سرسبز و بی بدیل و آب و هوایی مطبوع و معتدل دارد. به همین دلیل همواره افراد زیادی از سراسر کشور تمایل دارند به این شهر سفر کنند. از طرفی دیگر، این شهر تمدنی کهن دارد و جزو قدیمی ترین مناطقی می باشد که شهرنشینی در آن ها آغاز شده است. به همین دلیل آثار تاریخی و باستانی زیادی در آن به چشم می خورد.
در شهر بوکان منطقه ای به نام امیر اباد وجود دارد که باغ های وسیع و سرسبزی در آن به چشم می خورند. این مجموعه باغ های امیر اباد جزو جاذبه های گردشگری شهر بوکان به شمار می رود و همه سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

مهم ترین قسمت این منطقه، باغ های آلبالو می باشد که به مجتمع تفریحی بوستان ساحلی باران نزدیک می باشد و توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند. بدون شک منطقه امیراباد یکی از بهترین مقاصدی است که شما می توانید برای گردش و تفریح انتخاب کنید.

-امیر-آباد-بوکان-4-800x533 باغ امیر آباد بوکان

جاهای دیدنی اطراف باغ امیر آباد بوکان

یکی از دیدنی های بوکان بوستان ساحلی می باشد. این بوستان بزرگ ترین پارک بوکان بوده و از امکانات تفریحی و ورزشی بی نظیری برخوردار است. از دیگر جاذبه های بوکان می توان به غار دوکچی ، کوه طرغه و… اشاره کرد که جزو بی نظیرترین آثار باستانی کشور هستند.

نحوه دسترسی

این باغ در استان آذربایجان غربی، شهرستان بوکان و در منطقه امیر آباد واقع شده است. بازدید از این مکان رایگان بوده و مدت زمان بازدید هم معمولا بین ۲ الی ۳ ساعت می باشد.

-امیر-آباد-بوکان-1-800x533 باغ امیر آباد بوکان

-امیر-آباد-بوکان-2-800x533 باغ امیر آباد بوکان

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *