رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ فروردین ۱۴۰۱

روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی ۹۱ روستای آستانه اشرفیه )

لینک این مطلب کپی شد!

روستاهای آستانه اشرفیه را در این مطلب می خواهیم به شما معرفی کنیم . ۹۱ روستای آستانه اشرفیه که هر کدام زیبایی های خود را دارند . در ابتدا به معرفی شهرستان آستانه اشرفیه می پردازیم .شهرستان آستانه اشرفیه (به گیلکی: أسسؤنه) از شهرستان‌های استان گیلان در شمال ایران است. مرکز این شهرستان آستانه اشرفیه است.

-آستانه-اشرفیه-5 روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی 91 روستای آستانه اشرفیه )

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه
دهستان دهشال
دهستان کورکا
دهستان کیسم
دهستان چهارده
شهر: آستانه اشرفیه

بخش کیاشهر
دهستان دهکا
دهستان کیاشهر
شهر: بندرکیاشهر

-آستانه-اشرفیه-3 روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی 91 روستای آستانه اشرفیه )

منطقه آزاد

از سال ۱۳۹۲ با افزایش محدوده منطقه آزاد شهرستان آستانه اشرفیه نیز به محدوده منطقه آزاد افزوده شده پیش از این شهرستان‌های رشت و انزلی در محدوده آزاد بودند.محدوده‌ای به مساحت (۵۵۷۸) هکتار از شمال به طول (۲۱۹۰۵) متر به دریا، از جنوب به طول (۲۹۰۵۲) متر به اراضی محدوده شهرستان رشت، از غرب به طول (۳۳۵۰) متر به محدوده فعلی منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی و از شرق به طول (۶۱۸۱) متر به رودخانه سفیدرود واقع در شرق محدوده فعلی منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی در شهرستان آستانه اشرفیه. پارک ملی بوجاق نیز با کاربری گردشگری در محدوده منطقه آزاد قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی

آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان رشت واقع است و فاصلهٔ آن تا شهر لاهیجان ۷ کیلومتر است.این شهرستان با وسعت ۴۲۶/۶ کیلومتر مربع در شرق گیلان در عرض جغرافیایی ۳۷ درجه و ۱۶ دقیقه و طول جغرافیایی۴۹ درجه و ۵۶ دقیقه شرق نصف النهار مبدأ واقع شده‌است و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا -۲ متر است.شهرستان آستانه اشرفیه با جمعیت ۱۲۵٫۴۳۷ نفر از دو بخش مرکزی با ۴ دهستان (کورکاء، دهشال، کیسم و چهارده) و بخش بندر کیاشهر با ۲ دهستان (دهسر و دهکاء) تشکیل شده‌است.۴۲ درصد جمعیت این شهرستان شهرنشین و ساکن در دو شهر آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و ۵۸ درصد روستانشین و ساکن در ۱۰۷ روستا می‌باشند.

این شهرستان شامل دو شهر، دو بخش، ۶ دهستان و ۹۸ آبادی می‌باشد. شهر آستانه اشرفیه مرکز شهرستان است که در تلفظ محلی به آن «پیله أسسؤنه» گفته می‌شود. طول جغرافیایی آن °۴۹ وَ ۵۸ شرقی و عرض جغرافیائی آن °۳۷ وَ ۱۵ شمالی است پلی به طول ۸۵۰ متر در این شهر بر روی سفیدرود احداث گردیده‌است که این شهر را به رشت مرتبط می‌سازد.آرامگاه دکتر محمد معین نیز در شهر آستانه قرار دارد.

-آستانه-اشرفیه-2 روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی 91 روستای آستانه اشرفیه )

وجه تسمیه

شهرستان که چهارمین شهر مذهبی کشورمان در مرکز آن قرار دارد در گذشته کوچان نامیده می‌شد و پس از تدفین پیکرسید جلال‌الدین اشرف پسر موسی کاظم در این شهر نام آن به درگاه (:آستانه) ورود به بارگاه سید جلال الدین اشرف یا «آستانه اشرفیه» تغییر یافت.

-آستانه-اشرفیه روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی 91 روستای آستانه اشرفیه )

آب و هوا

نقشهٔ آب و هوایی ایران. آب و هوای آستانه اشرفیه معتدل و فوق‌العاده مرطوب است.آب وهوای آستانه مانند دیگر نقاط گیلان از نوع اب و هوای معتدل مدیترانه‌ای با رطوبت کمی بیشتر می‌باشد. در بعضی از سالها، چنانچه توده هوای سرد شمال، این ناحیه را تحت تأثیر قرار دهد، نظم و اعتدال چند ساله به هم خورده و شدت سرما، زیاد می‌شود.

تاریخ

این شهر در قدیم «کوچان» نام داشته‌است. کاشانی در تاریخ اولجایتو از کوچیان نام برده که احتمالاً صورت دیگر همین نام است (ص ۶۰). پس از به خاک سپردن آقاسیدحسن یا سیدابراهیم معروف به سلطان سیدجلال‌الدین اشرف (ع) فرزند امام‌موسی کاظم (ع) در آنجا، به تدریج نام کوچیان فراموش گردید و نام آستانه اشرفیه متداول شد. اسکندربیک ترکمان، نام این روستا را آستانه، یاد کرده و آن را از توابع لاهیجان به‌شمار آورده‌است (۱/۵۱۴). فومنی گیلانی نیز در تاریخ خود نامی از آستان اشرفیه به میان آورده‌است (ص ۱۰۳). مکنزی که در ۱۲۷۴ق/۱۸۵۷م از اینجا گذشته جمعیت آستانه را در حدود ۷۰ خانوار برآورد کرده‌است. به گفته او در فصل ابریشم در آنجا به زائران حرم جلال‌الدین اشرف غذای رایگان داده می‌شود (ص ۲۲). رابینو نیز از آستانه نام برده و شرحی دربارهٔ آن به دست داده‌است. به گفته او هر سال در فصل ابریشم زائران به سوی این زیارتگاه سرازیر می‌شده‌اند و بازار بزرگی که در آن شهر ساخته شده بود منبع سود زیادی برای صاحبان آن بوده‌است (ص ۳۷۳). . قاسم خان گمرکچی ثروتمندترین خان در تاریخ آستانه و همچنین از صاحبان این بازار بود. وی بیش از نیمی از زمین‌های کوچان را در اختیار داشت.

رودخانه‌های مهم آستانه اشرفیه و کیاشهر

شهرستان آستانه اشرفیه به خاطر داشتن چندین رودخانه در اطراف خود، یکی از شهرستانهای سرسبز استان گیلان محسوب می‌شود.

سفید رود
شمرود
سالارجوب
حشمت رود
جنگل و درختان
منطقه سرسبز آستانه اشرفیه پوشیده از سبزه، خزه، درختچه و درختان انبوه است. درختان این ناحیه عبارتند از:

تسکا، ازگیل، گردو، آلو، ازدار، انار، انجیر، به، پلت، توت، گلابی وحشی، سیب، شاه بلوط، تمشک، بید، افرا، گیلاس و …

-آستانه-اشرفیه-4-e1649233058801 روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی 91 روستای آستانه اشرفیه )

محصولات

از محصولات زراعی این شهرستان می‌توان بادام زمینی (که در واقع مرغوب‌ترین بادام ایران است)، برنج (انواع برنج‌های معطر و طارمی، دم سیاه و…)، گوجه سبز و تخمه آفتاب گردان و مرکبات نام برد.به دلیل کیفیت و سبکی خاک این منطقه که بیشتر حاصل رسوبات سفیدرود است هویج نیز از محصولات آن است. این شهرستان از مراکز عمده تولید فلفل سبز دانست. ضمناً این شهرستان دارای نوعی کدو تنبل است که از نظر ارزش تغذیه در سطح بالایی قرار دارد. آستانه اشرفیه از مراکز اصلی تولید نهال صنوبر است.همچنین صید ماهی در دهستان دستک و بندر کیاشهر در سواحل خزر رونق فراوان دارد.

-آستانه-اشرفیه-1 روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی 91 روستای آستانه اشرفیه )

جاهای دیدنی آستانه اشرفیه

هتل دهدار
پارک ساحلی آستانه اشرفیه
پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر
پارک جنگلی بندرکیاشهر
آرامگاه آقا سید جلال‌الدین اشرف
بقعه‌های آپیر جنگلی آقا سید حسن – آقا سید حسین و امامزاده محمد.
بقعه‌های آقاسید محمد کماچال
مناظر حاشیهٔ رودخانهٔ سپید رود
آرامگاه دکتر محمد معین
پل چوبی بندرکیاشهر
پل خشتی نیاکو و کیسم
تونل جنگلی صفرابسته
سواحل دستک
منطقهٔ زیبای عسگر آباد دهکاء

-آستانه-اشرفیه-6 روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی 91 روستای آستانه اشرفیه )

روستاهای آستانه اشرفیه

روستای استخربیجار

استخربیجار،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۷۳ نفر بوده‌است.

روستای اشمان دهگاه

اشمان دهکاء، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۹ نفر بوده‌است.

روستای اشمان کماچال

اشمان کماچال، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۴ نفر بوده‌است.

روستای الله وجه سر

لَـلِه‌ وجه سر،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهگاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۸ نفر بوده‌است.

روستای امشل

امشل، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۴ نفر بوده‌است.

روستای امیرکیاسر

امیرکیاسر روستایی در ۳ کیلومتری کیاشهر می‌باشد و منبع درآمد مردم از راه کشاورزی و ماهیگیری است. یکی از مرغوب‌ترین برنج کشور در این منطقه وجود دارد و همچنین خاویار کیاشهر از معروفیت جهانی برخوردار است و ترف در این روستا کشت می‌شود. مسیرهای ورودی به داخل روستای امیرکیاسر: از مشرق لب دریا، از مغرب بندرکیاشهر روستای امیرکیاسر در تقسیمات جدید سال ۱۴۰۰ به بخش شهری بندرکیاشهر اضافه شده و هم اکنون جزو منطقه بالای شهر بخش بندر کیاشهر محسوب میشود.لازم به ذکر است بخش بندر کیاشهر در شرف تبدیل شدن به شهرستان میباشد.

روستای امیرهنده (ده شال)

امیرهنده، روستایی از توابع دهستان دهشال در بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان واقع شده است . این روستا یک مکان زیارتی بوده و بقعه امیرالسلطان بن موسی کاظم در این روستا واقع است که اسم این روستا بر گرفته از این نام می‌باشد. از نظر موقعیتی این روستا به روستاهای تجن گوکه، دره پشتان، تهام و به بخش‌های چهارده، کیسم و بازکیاگوراب راه دارد.این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۷۰ نفر بوده‌است.

از محصولات زراعی این روستا می‌توان به چای، برنج، بادام زمینی، صیفی جات و ابریشم اشاره کرد که آب این مزارع از رودخانه کیاسر که شاخه‌ای از سفیدرود است تأمین می‌شود. این روستا دارای امکانات شهری مانند برق، تلفن، گاز شهری و آب شهری شرب می‌باشد.

روستای انبارسر

انبارسر، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲۶ نفر بوده‌است.

روستای ایشلیکی

اشلیکی،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . اشلیک در منابع قدیمی به معنی جزیره اشلیکی سرزمینی که سه طرفش تالابه یا جزیره ای در تالاب می باشد.این روستا مابین روستای های کشل آزادسرا و روستای فشتم قرار دارد.
در ابتدای جاده کشل آزادسرا ب سمت اشلیکی با منظره بسیار زبیا از مزراع کشاورزی و جاده پر پیج خم مواجه میشوید پس از عبور این منظره بکر به روستای اشلیکی خواهی رسید و بعد عبور از روستای سرسبز اشلیکی به روستای همجوار فشتم میرسید.این روستا در دهستان کورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۹، جمعیت آن ۱۸۶ نفر بوده است .

روستای بازان

بازان، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۴ نفر بوده‌است.

روستای بالامحله گیلده

بالامحله گیلده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۴ نفر بوده‌است.

روستای بیربنه بالا

بیربنه بالا، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای بیربنه پایین

بیربنه پایین، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است .این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۴ نفر بوده‌است.

روستای پایین‌رود پشت

پایین‌رود پشت،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهگاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای پایین‌محله گیلده

پایین‌محله گیلده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . روستای گیلده پایین دارای طبیعت بکر رودخانه، آبندان طبیعی، جنگل طبیعی آبخیز از درختان توسکا و شالیزار های سرسبز می باشد اهالی روستای گیلده بصورت خودجوش در سال ۱۳۹۷ طرح کاشت ۱۰۰۰ نهال نارنج و در سال ۱۳۹۹ کاشت نهال های چنار را در سراسر روستا عملیاتی کردند که نمای خاصی به خیابان و کوچه های آن منطقه داده است و این روستا نگین سبز و دلنواز منطقه نیز محسوب می شود.شغل مردم روستای گیلده کشاورزی (برنج کاری) می باشد.
برنج روستای گیلده از مرغوبیت خاصی برخوردار می باشد، مرغوبیت برنج روستای گیلده بدلیل موقعیت جغرافیایی آب و خاک مناسب جلگه ای آن می باشد که متقاضیان زیادی سالانه از سراسر کشور برای تهیه این محصول به روستای گیلده مراجعه می کنند.

روستای گیلده پایین دارای اولین شرکت تعاونی توسعه روستایی در سطح استان گیلان می باشد که از این خدمات عمومی در جهت توسعه و افزایش تولیدات و محصولات روستایی و عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات با کیفیت به دست مصرف کنندگان و خانوار در سطح کشورر انجام می‌شود.

این روستا در دهستان دهکاء قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۳ نفر بوده‌است.

روستای پرکاپشت مهدی خانی

پرکاپشت مهدی خانی، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۳۵ نفر بوده‌است.

روستای پرکاپشت یاورزاده

پرکاپشت یاورزاده،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۷ نفر بوده‌است.

روستای پشل

پشل، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۴ نفر بوده‌است.

روستای پنچاه

پنچاه، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰۰ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد فوشازده

تازه‌آباد فوشازده روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد مرزیان

تازه‌آباد مرزیان، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چهارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۹ نفر بوده‌است.

روستای تاسنده

تاسنده،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . روستاهای همجموار این روستا امیر هنده، دهشال، ششکل، بالامحله گیلده، پایین محله گیلده، دشمن کرده و فوشازده هستند. بقعه خانم بی بی زینب از نوادگان امام کاظم در این روستا قرار دارد. این روستا دارای مرغداری و کارگاه سبد بافی نیز می‌باشد.این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای تجن

تجن، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۴ نفر بوده‌است.

روستای تجن گوکه

تجن گوکه، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۰۹ نفر بوده‌است.

روستای تمچال

تمچال،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۸۵ نفر بوده‌است.

روستای تهام

تهام، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌است.

روستای جسیدان

جسیدان، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌است.

روستای جوپشت

جوپشت،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر بوده‌است.

روستای چورکوچان

چورکوچان (بالالات) روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷۱ نفر بوده‌است.

روستای چوشادستان

چوشادستان، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای خشکاروندان

خشکاروندان، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۹۲ نفر بوده‌است.

روستای خلشا

خلشا،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چهارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای خلشا چهارده

خلشا چهارده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چهارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۱ نفر بوده‌است.

روستای داخل

داخل، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰۱ نفر بوده‌است.

روستای درگاه

درگاه،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰۹ نفر بوده‌است.

روستای دستک

دستک، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . دستک در ۱۷ کیلومتری بندر کیاشهر، ۲۶ کیلومتری آستانه اشرفیه ۳۰کیلومتری لاهیجان و ۳۶ کیلومتری شهرستان لنگرود واقع شده‌است.این شهر در بخش کیاشهر قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت آن ۲۱۲۲ نفر بوده‌است.برنج، ماهی، هندوانه، بادام، دام وطیور و مرکبات پرفروش‌ترین محصول دستک ماهی دریای خزر می‌باشد که موجب تقویت اقتصاد این منطقه و معروفیت دستک شده‌است.
دهستان دستک دارای دو بازار است که یک بازار هفتگی که روزهای یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود و بازار ماهی فروشان که در فصول ماهی‌گیری فعالیت دارند.
همسایگان
از شمال دریای خزر از غرب لوخ از جنوب محسن آباد از شرق روستای دهنه سر سفید رود

روستای دشمن‌کرده

دُشمَن‌کُردهِ یکی از روستاهای شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان است. این روستا در دهستان دهکاه بخش کیاشهر جای دارد. بر پایه سرشماری در سال ۱۴۰۰ جمعیت دشمن‌کرده برابر با ۳۷۰ نفر بوده‌است.این روستا دارای زمین ورزشی بزرگ ، کارخانه برنج‌کوبی ، مدرسه ، خانه بهداشت ، تالارپذیرایی (تاج محل) و نیز استخر پرورش ماهی بسیار بزرگ است.

روستای دهسر

دهسر،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸۰ نفر بوده‌است.

روستای دهشال

دهشال، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا با داشتن طبیعتی بکر و چشم نواز و وجود بقعه ای واجب الاحترام ، بعنوان قطب تولید برنج مرغوب و درجه یک در شهرستان آستانه اشرفیه می باشد.پسوند مردمان اصیل این روستا دهِ:شالی می باشد که با کشاورزی و برنج اجین گشته است.این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۲ نفر بوده‌است.

روستای دهکا

دهکا، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۶۳ نفر بوده‌است.

روستای دهنه‌سر سفیدرود

دهنه‌سر سفیدرود یکی از روستاهای استان گیلان از توابع دهستان دهکا بخش کیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه است.علت نام گذاری روستا به دهنه‌سر سفیدرود به دلیل قرار گرفتن در دهنه رودخانه سفیدرود به دریای خزر بوده و به دهنه سپیدرود کهنه نام گذاری شده بوده که در دوره معاصر به دهنه‌سر سفیدرود تغییر نام یافته‌است.دهنه‌سر سفیدرود ۶۳۸ نفر جمعیت دارد.این بخش یکی از مراکز صید انواع ماهیان دریای خزر از جمله ماهی سفید، ازون برون و مرغوبترین برنج آستانه اشرفیه از جمله صدری حسن سرایی و هاشمی می‌باشد.این روستا از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه و پیشران توسعه مناطق همجوار خود همچون دستک بوده‌است.

شنیده‌های بزرگان محل حکایت از این دارد: آن زمان که سد منجیل ساخته نشده بود رودخانه سفیدرود از این محل به دریا راه داشته و این روستا توسط روس‌ها بنیان‌گذاری شده بود و بعد از دهکا دومین روستای منطقه آستانه اشرفیه بوده و دارای شیلات، بندر گاه، پاسگاه انتظامی و اولین کارخانه برنجکوبی پیشرفته بودهاست. از زمانی که سد منجیل ساخته شد (حدود ۴۵ سال پیش) و دهنه رودخانه سفیدرود به بندر کیاشهر تغییر یافت این روستا پیشرفت نداشته، بلکه به گفته بزرگان ۱۵ کیلومتر از مساحت روستا زیر آب دریا رفته که در این ۱۵ کیلومتر ۳ قبرستان از محل و بالغ بر ۸۰۰ خانه و بازار محل قرار داشت.

روستای راحیجان

راحیجان،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای زارم کلایه

زارم کلایه، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای زیرده

زیرده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای سالستان

سالستان،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای سالکده

سالکده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . شغل اصلی مردم روستا سالکده کشت برنج می‌باشد که یکی از بهترین و مرغوبترین برنج‌های کشور در این روستا کشت می‌شود.این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۹۶ نفر بوده‌است.

روستای سوخته کوه

سوخته کوه،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۰ نفر بوده‌است.

روستای سیاه کوچه

سیاه کوچه، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴۹ نفر بوده‌است.

روستای شادبندری

شادبندری، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۳۰ نفر بوده‌است.

روستای ششکل

ششکل، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای شیرکوه چهارده

شیرکوه چهارده،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چهارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۸۲ نفر بوده‌است.

روستای صفرابسته

صفرابسته، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در بخش کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۴۲ نفر بوده‌است. ضمناً صفرابسته به ۳ روستا با فاصله‌های مسافتی به هم نزدیک تقسیم شده که بعنوان صفرابسته بالا محله، میان‌محله و پایین محله قابل شناسایی می‌باشد و در گویش‌های محلی به ترتیب با نام‌های (پشل صفرابسته) (بپته نپته) و (بازارسر) معروف است.

روستای صیقل‌ده

صیقل‌ده،روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهگاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۱ نفر بوده‌است.

روستای صیقل سرا

صیقل‌سرا، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای فوشازده

فوشازده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . (به گیلکی:فی شازده) محصول عمده اش برنج ، کنف ، ابریشم و مرغابی است.وجود درختان دور حرم آقا سید حمید، با دارا بودن قطری بالغ بر هفت متر، که کارشناسان میراث فرهنگی عمر درخت را قریب به ۷۰۰سال تخمین زده‌اند، خود دلیل بر سکنی گزیده افراد و کشت این درختان چنار به تعداد محدود در گذشته‌های دور است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۴ نفر بوده‌است.

 روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی 91 روستای آستانه اشرفیه )

روستای کاچا چهارده

کاچا چهارده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چهارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۶۴ نفر بوده‌است.

روستای کارسیدان

کارسیدان، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴۲ نفر بوده‌است.

روستای کته شصت آبادان

کته شصت آبادان، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چهارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱۵ نفر بوده‌است.

روستای کته شصت آبادان چهارده

کته شصت آبادان چهارده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چهارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۷ نفر بوده‌است.

روستای کشل آزادسرا

کشل آزادسرا، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶۹ نفر بوده‌است.

روستای کشل‌آزاد محله

کشل‌آزاد محله، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۰ نفر بوده‌است.

روستای کلده

کلده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۴ نفر بوده‌است.

روستای کلیدسر

کلیدسر، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۱ نفر بوده‌است.

روستای کماچال بالامحله

کماچال بالامحله، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۷ نفر بوده‌است.

روستای کماچال پایین‌محله

کماچال پایین‌محله، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۶ نفر بوده‌است.

روستای کورکا

کورکا، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۰۶ نفر بوده‌است.

روستای کیسم

کِیسُم روستایی در استان گیلان است.در طول جغرافیایی ۵۶/۴۹ و عرض ۱۵/۳۷ با وسعتی حدود ۲۵۰ کیلومتر مربع در جنوب شرقی شهرستان آستانه اشرفیه واقع شده‌است. از محصولات کشاورزی این روستا می‌توان برنج، بادام، چای را نام برد.
به هنگام مسافرت از رشت به طرف مازندران، در انتهای جاده کمربندی آستانه اشرفیه تابلوی سبز رنگ بزرگی به چشم می‌خورد که روی آن کیسم، با فلش مشخص شده‌است. کیسم در طول جغرافیایی ۵۶/۴۹ و عرض ۱۵/۳۷ با وسعتی حدود ۲۵۰ کیلومتر مربع در جنوب شرقی شهرستان آستانه اشرفیه واقع شده‌است.

کیسم در گذشته مقر حکومت خاندان کیا بوده و در حال حاضر آرامگاه سید حسین کیا در این محل زیارتگاه مشتاقان است.

کیسم در مرکز مثلث جلگه مرکزی گیلان که رئوس آن را امامزاده هاشم، چمخاله و انزلی تشکیل می‌دهند قرار گرفته و از چهار طرف به وسیله سپید رود و نهر حشمت رود احاطه شده‌است که به وسیلهٔ یک پل خشتی قدیمی در شمال و یک پل جدید در جنوب، با دو طرف خود ارتباط پیدا می‌کند. پنج کیلومتر از طول ۸۰۰ کیلومتری سپید رود به صورت حرف L، جنوب و غرب کیسم را محصور کرده‌است.

مردم کیسم گیلک هستند و در گفتار خود گیلکی را به کار می‌برند و همه فارسی بلدند.

بارندگی سالانه به ۱۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد. میانگین حرارات گرمترین ماه سال ۲۱ درجه سانتی گراد و سردترین ماه سال ۶ درجه سانتی گراد است. هر سال زمستان ۲ تا ۳ بار برف می‌بارد که از نیم متر تجاوز نمی‌کند. رود پرآب و دایمی سفیدرود، خاک حاصل خیز و رطوبت و باران فراوان، آب و هوای معتدل و مساعد و روح پرور، امرار معاش در کیسم را آسان نموده که به صورت مثلی معروف درآمده است: <<اگر زمانی خواستی دستت را در آب بشویی ماهی، به خاک چنگ بزنی بادام زمینی، بالاتر از روی خاک صیفی جات و بالاتر از آن بوته چای و باز هم بالاتر برنج و مرکبات و چون می‌ایستی میوه و کمی بالاتر روی ترنبار و کتام پیله ابریشم قابل استحصال و تأمین معاش است. به علاوه اضافه کار خانواده‌ها در شب‌های طولانی زمستانی صنایع دستی متنوع حصیربافی شامل: حصیر، زیرانداز، کلاه، خورجین و سفره و نیز سفال سازی، خراطی و توربافی و ساخت قایق چوبی (نو) است.
کیسم مهم‌ترین مرکز کشت برنج آستانه اشرفیه، از تولید بالایی در پیله ابریشم، چای، بادام زمینی، حبوبات و صیفی‌جات برخوردار است، اما از گذشته دور، مهم‌ترین منبع درآمد و ارتزاق کیسمی‌ها رودخانه سفیدرود بوده‌ است.

شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و ماهی‌گیری است که به‌خاطر فصلی بودن این دو شغل، مردم این روستا به دامداری هم می‌پردازند. از آنجایی‌که برنج کیسم بهترین برنج و مرغوب‌ترین آن در بین برنج‌های گیلان است، بیشتر درآمد مردم این روستا از فروش این محصول است.۱۱۳۲ نفر

 روستاهای آستانه اشرفیه ( معرفی 91 روستای آستانه اشرفیه )

روستای کیسم جوکل

کیسم جوکل، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌است.

روستای کین چاه

کین چاه، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۶ نفر بوده‌است.

روستای گاچرا چهارده

گاچرا چهارده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چهارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷۵ نفر بوده‌است.

روستای گوراب جوار

گوراب جوار، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۹ نفر بوده‌است.

روستای گوهردان

گوهردان، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۰ نفر بوده‌است.

روستای لاکوژده

لاکوژده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷۴ نفر بوده‌است.

روستای لب دریا لسکوکلایه

لب دریا یک روستا از روستاهای آستانه اشرفیه در استان گیلان واقع شده‌است. لب دریا ۷۹۱ نفر جمعیت دارد “لب دریا” یک روستای مستقل از روستاهای همجوار است و درج هر گونه پیشوند و پسوند به همراه نام محل صحیح نبوده و نظر و سلیقه شخص ملاک‌ نیست . این روستا به علت موقعیت جغرافیایی که دارد ، هر ساله میزبان مسافران و توریست های زیادی است.

روستای لبشکا

لبشکا، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای لسکوکلایه

لسکوکلایه، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در بخش بندر کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۵۵ نفر بوده‌است.

روستای لشکام

لشکام، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۱ نفر بوده‌است.

روستای لفوت بالا

لفوت بالا، روستایی است از توابع شهرستان و بخش آستانه اشرفیه در استان گیلان واقع شده است .این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۰ نفر بوده‌است.

روستای لفوت پایین

لفوت پایین، روستایی است از توابع شهرستان و بخش آستانه اشرفیه در استان گیلان واقع شده است .این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۲ نفر بوده‌است.

روستای لوخ

لوخ، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . لوخ در۱۵ کیلومتری بندر کیاشهر، ۳۸ کیلومتری آستانه اشرفیه ۴۰ کیلومتری لاهیجان و ۴۴ کیلومتری شهرستان لنگرود و در کنار ساحل زیبای دریای خزر-گیلان واقع شده‌است.این منطقه در بخش کیاشهر قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۱۲۲ نفر بوده‌است.

روستای ماشک تهرانچی

ماشک تهرانچی، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵۷ نفر نفر (۲۹۶خانوار) بوده‌است.شغل اصلی مردم روستا مانند روستاهای مجاور، کشاورزی و دامداری می‌باشد که عمده محصول این روستا برنج است. در این روستا چهار کارخانه شالیکوبی موجود می‌باشد.اطلاعات زیادی دراین باره در دست نیست. اما در برخی از منابع گفته شده که یکی از نوادگان نوح به نام ماشک برای اولین بار در این مکان سکنی گزیده‌است.

روستای ماشک سپهداری

ماشک سپهداری، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۰ نفر بوده‌است.

روستای محسن‌آباد

محسن‌آباد، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهگاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۱۵ نفر بوده‌است.

روستای محسن‌آباد پایین

محسن‌آباد پایین، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۵ نفر بوده‌است.

روستای مردمک ده

مردمک ده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۵ نفر بوده‌است.

روستای نازک‌سرا

روستای نازکسرا، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . مشاغل عمده مردمان این روستا کشاورزی،دامداری،کارگری،کارمندی،معلمی،صیادی، حصیربافی وصنایع دستی،رانندگی،چوب بری،صنعت گری می باشد.برداشت سالانه برنج و بادام زمینی در این روستا سالانه بین ۱۵۰ الی ۱۷۰ تن برداشت میشود.این روستا در دهستان گورکا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۷ نفر بوده‌است.

روستای نبی دهگا

نبی دهگا، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۳ نفر بوده‌است.

روستای نقره ده

نقره ده، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۶۲ نفر بوده‌است.

روستای نوبیجارمحله محسن‌آباد

نوبیجارمحله محسن‌آباد، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش کیاشهر که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیاشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۷ نفر بوده‌است.

روستای نوشر

نوشر، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دهشال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

روستای نیاکو

نیاکو، روستایی از روستاهای آستانه اشرفیه از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان کیسم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۰ نفر بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

  • امیر

    عالی بود ، مرسی از اطلاعات دقیق و اسامی…

    ۱۶ خرداد, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *