جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رستوران مرشد تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

یکی از بزرگ‌ترین محله‌های تهران که علی‌رغم گذشت زمان هنوز بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده، تجریش است. در ۲۹ مرداد سال ۱۳۹۱ برابر با روز عید سعید فطر، در یکی از بن‌بست‌های پر از لطف و صفای کوچه زغالی‌ها آشپزخانه‌ای کوچک و صمیمی تأسیس شد. این آشپزخانه در حیاط کوچک و باصفای خانه‌ای قدیمی قرار گرفته و به نیت آقا امیرالمؤمنین نام مرشد بر آن گذاشته شد. بعد از گذشت دو سال و نیم، بنا به استقبال فراوان مشتریان با تغییرات اندکی در نمای ظاهری و فضای حیاط، این آشپزخانه به رستوران ۵۰ متری کوچکی مبدل شد. بعدها به خاطر حضور گسترده مردم، دو اتاق دیگر از آن خانه قدیمی به محوطه اضافه شده و رستوران نسبتاٌ بزرگی شکل گرفت. با کمک و لطف خداوند، شاهد افتتاح دو شعبه دیگر از این رستوران در نیاوران و کاشانک بودیم.
از دلایل معروفیت رستوران مرشد در میان مردم، می توان به کیفیت بالای سرویس دهی، موقعیت مکانی و قیمت مناسب آن اشاره کرد. دکوراسیون این رستوران واقعاٌ زیبا و چشم نواز است. دیوارهای کاهگلی، پنجره های رنگی و استفاده از سماور و ظروف قدیمی، خاطرات خوش دوران گذشته را در ذهن مهمانان زنده می‌کنند.
غذاهای رستوران مرشد تهران در سینی هایی با سایزهای مختلف سرو می شوند. جالب است که چند نفر اشتراکی می توانند از یک سینی غذا بخورند. کباب کوبیده مخصوص، کباب برگ، کباب سلطانی، خورشت قیمه و میرزا قاسمی از بهترین و پرطرفدارترین غذاهای مرشد است. این رستوران شعاری تحت عنوان «رستوران بدون نوشابه» دارد. یعنی در مرشد به جای نوشابه دوغ و نوشیدنی سنتی ترکیبی از سکنجبین، زعفران، گلاب و بیدمشک سرو می‌شود. اگر سری به این رستوران زدید، حتماٌ ماست موسیر خوش طعم درون ظروف سفالی و سالاد شیرازی خوشمزه آن را امتحان کنید.
محیط بسیار گرم و صمیمی به همراه غذاهای عالی اوقات دلنشین و آرامش‌بخشی را برایتان رقم می‌زند.
آدرس
شعبه ۱: میدان قدس، ابتدای شریعتی، کوچه شهید بهمن محمودی(کوچه ذغالی ها)، بن بست ناطق، پلاک ۳
شماره تماس: ۲۲۷۲۳۹۹۹- (۰۲۱)
شعبه ۲: خیابان باهنر( نیاوران)، بعد از جماران، نبش کوچه دلشاد، پلاک ۲
شماره تماس: ۲۲۰۰۲۲۰۰-(۰۲۱)
شعبه ۳: (بیرون بر) کاشانک، جنب مسجد والفجر.
شماره تماس: ۲۲۸۳۰۳۹۹،۲۶۱۵۴۵۵۹،۲۶۱۲۷۶۸۷- (۰۲۱)

رستوران مرشد تهران  رستوران مرشد تهرانپ رستوران مرشد تهران 8 رستوران مرشد تهرانپ رستوران مرشد تهران 7 رستوران مرشد تهرانپ رستوران مرشد تهران 5 رستوران مرشد تهرانپ رستوران مرشد تهران 1 رستوران مرشد تهرانپ رستوران مرشد تهران 2 رستوران مرشد تهرانپ رستوران مرشد تهران رستوران مرشد تهرانپ رستوران مرشد تهران 3 رستوران مرشد تهرانپ رستوران مرشد تهران 6 رستوران مرشد تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    یه رستوران ریشه دار و با کیفیت، توی نیاوران همچین جائی کم پیدا میشه. غذا ها تنوع و کیفیت بالائی دارن و معمولا شلوغه.

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    مرشد تجريش رو خيلي دوست داشتم هم فضاي خوبي داشت و خيلي آرامش دهنده بود انگار سالها به عقب برگشتي
    كبابش هم خوشمزه بود

    ۲۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد