رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ تیر ۱۳۹۳

راه‌اندازی نخستین اکوموزه کشور در قشم

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۲۶ – به گزارش خبرگزاری مهر، عباس نوروزی گفت: انجام کاوشهای باستان‌شناسی در خلیج‌فارس و پس‌کرانه‌های آن از برنامه‌های جدی این اداره کل است که تاکنون ۱۶ فصل از آن توسط باستان‌شناسان انجام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی – باستان‌شناسی خلیج‌فارس، افزود: بررسی و شناسایی پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس و جزایر سه‌گانه ابوموسی در سالهای اخیر به طور جدی پیگیری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان هرمزگان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از خروج اشیاء تاریخی، اداره کل میراث فرهنگی استان همکاری مستمر و هماهنگی با نیروهای نظامی و انتظامی استان داشته است.

نوروزی همچنین از انجام دور جدید پژوهش‌های باستان‌شناسی در حوزه خلیج‌فارس خبر داد و یادآور شد: این دور از پژوهش‌ها با هدف گردآوری مدارک جدید تبیین حوزه نفوذ سیاسی- اجتماعی و فرهنگی ایران بر کرانه‌های شمالی و جنوبی خلیج‌فارس و جزایر آن انجام شد.

وی ادامه داد: کتاب مربوط به این پژوهش به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی که حاوی جدیدترین اطلاعات تاریخی- فرهنگی خلیج‌فارس است به زودی به چاپ می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان افزود: حفاظت و مرمت بناهای سواحل خلیج‌فارس و تهیه طرح مطالعاتی اکوموزه لافت در قشم به عنوان اولین اکوموزه کشور از دیگر اقداماتی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده است.

آشنایی با استان هرمزگان راه‌اندازی نخستین اکوموزه کشور در قشم

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *